צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90

50 עצורים בעימותים אלימים אחרי ההפגנה ליד מעון רה"מ – שוטר נפצע

מאות מפגינים הפרו את הסדר בירושלים והתעמתו עם כוחות המשטרה תוך שהם מיידים חפצים, מבעירים פחי אשפה ומסבים נזק לרכוש. מוחים שחסמו את הרכבת הקלה פונו מהאזור בסיוע מכתזית. מפקד המשטרה: "מצאות אנרכיסטים גרמו לוונדליזם" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד

50 מפגינים נעצרו הלילה (רביעי) על ידי המשטרה לאחר שמאות חסמו את ציר הרכבת הקלה בירושלים. כוחות המשטרה התיזו עליהם מים במטרה לפזר את החסימות. המפגינים יצאו לכיוון מרכז העיר בתום מחאה מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בבירה. בהפגנה השתתפו אלפי בני אדם, שמחו נגד "שחיתות שלטונית".

בהמשך שבו המפגינים לאזור מעון ראש הממשלה והציתו פחים בכיכר פריז. במהלך המהומות, בלש סמוי ניסה לעצור את אחד המתפרעים. הקהל זיהה את הבלש כשוטר סמוי והחל לתקוף אותו בניסיון לשבש את המעצר. הבלש, שנותר לבדו, נפצע ברגלו ולאחר רגעים ארוכים חולץ על ידי פרשים ושוטרי יס"מ ופונה מהשטח.

כאלפיים בני אדם הגיעו אמש לרחוב בלפור בירושלים על מנת למחות מול בית ראש הממשלה ודרשו ממנו להתפטר. מוקדם יותר, במהלך ההפגנה, המוחים ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה. כמו כן, אחד מתומכי נתניהו הסתנן לצד של מחאת הדגלים השחורים, אך המשטרה הוציאה אותו משם. המתפרעים השליכו ביצים וחפצים על השוטרים ואף תקפו עיתונאים. .

תא"ל אמיר השכל, ממובילי "מהפכת הכיסאות", אמר: "אתם מרגשים שבאתם כי התקווה חזרה לפרצופים… היום לפני 231 שנה פרצה המהפכה הצרפתית. המוטו שנוצר במהפכה היה חירות שוויון ואחווה. ישראל של 2020 זקוקה למהפכה. לא אלימה, מהפכה שקטה ועיקשת. המוטו שלנו חירות שוויון אחווה מוסר וצדק. לא נוכל להשלים את המהפכה בלעדיכם".

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל פזרו את מפרי הסדר, וכלל צירי התנועה פתוחים לתנועה. במהלך הפרות הסדר נעצרו / עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר".

ממפקד משטרת ירושלים ניצב דרון ידיד נמסר שהאירוע הערב היה אחד הקשים והאלימים שהיו בעת האחרונה בבירה. לדבריו: "קבוצה של אנרכיסטים הובילה כמה מאות צעירים בתהלוכה שלוותה במעשי ונדליזם ופגיעה ברכוש". ניצב ידיד טען כי לא נעשה שימוש באלות רק כדי למנוע נפגעים בקרב המפגינים.

מפקד משטרת ירושלים סיפר שכוחות המשטרה ניתבו את מאות המפגינים הצועדים לעבר רחובות ספציפיים כדי שהפגיעה בשאר חלקי העיקר תהיה מינימלית. ניצב ידיד טען כי האישור להשתמש באמצעים אלימים ניתן רק כאשר החל הוונדליזם: "ההנחיה לעשות שימוש באמצעים שכללו פרשים על סוסים ומכלית להתזת מים ניתנה רק כאשר הגיעו המפגינים לרחוב יפו וחסמו את הרכבת הקלה והחלו לפגוע ברכוש".

לדבריו, עוד לפני שהחלה ההפגנה הגיע מידע מודיעיני על קבוצה של אנרכיסטים שהגיעו במטרה ליצור פרובוקציות ולגרום לעימותים עם השוטרים והם אלה שהובילו בסופו של דבר צעירים נוספים לחלק האלים של ההפגנה. ניצב ידיד סיים: "משטרת ירושלים תפיק לקחים מהאירוע הזה שיופקו להפגנות הבאות בבירה".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה לעצרות המחאה שהתנהלו מול מעון רהמ וכן להתנהגות המפגינים, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הפגנה וחופש הביטוי כן – אלימות והסתה לא. הגיע הזמן לעצור בטרם יהיה מאוחר מידי. בושה וחרפה". בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, עקץ גם הוא את המפגינים וכן את כוחות המשטרה, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "חשבתי שיש חוק רעש".

"ראש ממשלה נאשם – אין לו פנאי לטפל במשבר הכלכלי החמור של דורנו", מסרו מנהיגי תנועת הדגלים השחורים. "מאות אלפי עצמאים קורסים תחת חוסר התפקוד של ממשלת נתניהו, ממשלה שעסוקה מבוקר עד ערב במשפטו של הנאשם נתניהו". "אם נותרה בו אחריות כלפי אזרחי ואזרחיות המדינה – עליו להתפטר ולתת את המושכות למי שיש לו זמן לענייני המדינה", הוסיפו.

צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture