צילום: קובי גדעון / לע"מ

נתניהו הכריז: מענק של אלפי שקלים למשפחות – מאות ש"ח לכל אדם • צפו

ראש הממשלה הודיע כי משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, שני ילדים - 2,500 שקלים, ושלושה ילדים ומעלה - 3,500 שקלים. כל אזרח מעל גיל 18 יקבל 750 שקלים. על העלייה בתחלואה: "הנחיתי לנקוט צעדים להשטחת העקומה תוך 48 שעות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הציגו את תוכנית המענקים הממשלתית, במסגרתה אמורים לעבור כספים היישר לחשבונות הבנק של האזרחים. לפי התוכנית המוצעת – משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים, משפחה עם 3 ילדים – 3,000 שקלים, והיתר יקבלו 750 שקלים לאדם.

"אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומו של הקיץ, אבל ענני הקורונה מכסים את השמיים הבהירים בהרבה מאוד מדינות בעולם. הגל השני, שאנחנו מדברים עליו תמיד, כבר הגיע אלינו. אנחנו נאבקים בו בנחישות, אנחנו נאבקים בו באחדות, פתח נתניהו. "הקו שמנחה אותנו הוא נקיטת צעדים בריאותיים ובמקביל – צעדים כלכליים. צעדים בריאותיים שיסייעו לשמור על החיים שלכם, על הבריאות שלכם, אזרחי ישראל, וצעדים כלכליים שיקלו על המצוקה שרבים מכם מתמודדים איתה. אני שומע את המצוקה שלכם, אתם לא לבד".

"כפי שאמרתי בתחילת השבוע, היום נכנס כסף לעצמאים ולבעלי עסקים. 380 אלף איש קיבלו היום את המענק. הממוצע הוא לא עשרות שקלים, הממוצע הוא 4,700 שקל לאדם. וכ-130 אלף איש קיבלו מענק של 7,500 ש"ח. הבטחנו, שר האוצר ואני, – וביצענו. זה הדבר הראשון".

צילום: קובי גדעון / לע"מ

"הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו: תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. אני אומר 'נוספת' כי זה צעד שמתווסף לתכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי. אגב, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הם כבר פעלו, והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה. אבל הנה מה שאנחנו מוסיפים: משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל מענק, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 ש"ח, משפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 ש"ח מענק, כל השאר – 750 ש"ח לכל אדם. כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. לדוגמה חייל, סטודנט, פנסיונר – כל אחד יקבל 750 ש"ח".

"למה אנחנו נותנים את הכסף הזה? אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית, הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה – הם צורכים. זה מעודד את הצריכה. הם הולכים לקנות. ברגע שהם הולכים לקנות – העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. במקום להתכווץ – הם מתרחבים. כלומר הכסף הזה מעודד את הצריכה, והוא מעודד את התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. ככה עובדת הכלכלה, צריך להניע גלגל שמניע גלגל, שמניע גלגל".

"אגב, אני אומר לכם, לעודד את הצריכה, קנו תוצרת הארץ. אני חסיד של השוק החופשי והכלכלה הגלובלית, אני אומר קנו תוצרת הארץ, כחול לבן. זה בסדר, בני גנץ מסכים. קנו תוצרת הארץ, תשתמשו בכסף הזה להניע את הגלגלים".

"עכשיו, אחרי אישור התכנית, צריך להבין שרוב אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים באמצעות המנגנון של ביטוח לאומי. אבל, אנחנו צריכים להעביר את זה, קודם כל צריך לקבל את ההחלטה. אני בטוח שאני אקבל את התמיכה של בני ושל שרים אחרים כדי להעביר את התכנית בממשלה, אבל לא ברור שלא נצטרך לעבור לחקיקה. אני מקווה שלא. נחפש דרכים לעקוף את זה, כי זה עוד זמן. אני מקווה שנוכל להסתפק בהחלטת ממשלה, אבל אם בכל זאת נדרש לחוקק את המענק הזה, אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו, כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם אזרחי ישראל במהירות, והדגש הוא על מהירות. אם נתחיל להתווכח עכשיו על קריטריונים, על תבחינים, למה זה מקבל וזה לא, זה ייקח הרבה זמן. אני מקווה שלא חודשים, אבל שבועות. לא נצא מזה".

"אני רוצה להגיד לכם, אתם אזרחי ישראל, אתם זקוקים לכסף הזה עכשיו מהסיבות שאמרתי. יש גם אנשים שלא בדיוק מתאימים לקטגוריה זו או אחרת. אתמול, בצוות יועצים שאני מקיים עם שרי ממשלה ועם מומחים כלכליים מהארץ והעולם, אמרה פרופ' פלדמן, פרופסורית לכלכלה: 'עדיף שבעוד שנתיים אנחנו נסתכל אחורה ונצטער שנתנו יותר מדי, מאשר שנסתכל אחורה ונבכה שלא נתנו מספיק'".

"קראתי מאמר ב-IMF – קרן המטבע הבינלאומית, שחושבים כמוני. אמרתי שצריך לתת בדיוק לאלה ולא לאלה, ולא לתת לבעלי היכולות, ולמעוטי היכולות. הם אומרים: אנחנו משנים את דעתנו, אנחנו צריכים עכשיו תמיכה אוניברסלית לכולם כדי להניע את הגלגלים וכדי שאף אחד לא ייפול בין החורים, ובמקביל להתמקד על אלה שיש להם צרכים מיוחדים, וכן, זה יעלה יותר כסף. אבל עכשיו זה מה שצריך. לא אני אומר את זה בלבד, אומרים את זה הכלכלנים הכי מתקדמים בעולם. עשו את זה כמה מדינות, למשל יפן ודרום קוריאה. זו לא המצאה, זו לא גחמה. צריך להניע עכשיו, ואומר לכם את זה חסיד הכלכלה החופשית, שעשיתי במשך עשרות שנים, במיוחד ברפורמות הגדולות שהבאנו, הנענו את הכלכלה שלנו למצב שאנחנו יכולים לעשות את זה".

"ביום סגריר אנחנו מוכנים, וגם זה מה שאנחנו עושים כאן, זה לא סוף פסוק. אנחנו נביא עוד תכניות: עוד תכניות של עזרה כספית ישירה, ושל תמריצים לשיקום הכלכלה. אנחנו נספק לכם, אזרחי ישראל, ודאות כלכלית ככל שיידרש, בכל תקופת המגפה. זה דבר אחד".

"עכשיו, בנוסף: הנחיתי להביא תוך 48 שעות צעדים נוספים שיסייעו לנו לשטח את עקומת התחלואה. אנחנו קיבלנו החלטות מהירות וטובות בגל הראשון, הן הביאו אותנו למצב מצוין. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך לנקוט צעדים נחושים כדי לחזור לשם, ולהצליח אף יותר. אני אומר לכם, ידידיי אתם שומעים אותי – זה בידיים של כולנו, כל אזרחי ישראל. החילונים והחרדים – שאני יודע שיש להם הרבה בעיות וליבי איתם, היהודים והערבים, הדרוזים והצ'רקסים, השמאלנים והימנים – ביחד. כולם, כולם ביחד. אנחנו חייבים. זה בידיים של כולנו".

"אנחנו עושים הכל להימנע מסגר מלא, אבל כדי להימנע מסגר מלא, אני צריך את שיתוף הפעולה המלא שלכם, אזרחי ישראל, במילוי ההנחיות, כדי שנוכל להצליח יחד. חייבים להפוך את הנחיות משרד הבריאות לאורח חיים, כל עוד הקורונה איתנו. אתם יוצאים מהבית, אתם לובשים בגדים – אתם יוצאים מהבית, אתם לובשים מסיכה. לשנות את אורח החיים, כי זה מבטיח שאנחנו מצליחים".

"אני עובד עם שרי הממשלה, ועם המומחים שתיארתי, מומחי כלכלה ובריאות, גם מהארץ וגם מהעולם, להכין תכנית ארוכת-טווח לפתיחה בטוחה של הכלכלה, כדי לאפשר לנו להתמודד עם הקורונה ככל שיידרש. חצי שנה, שנה, אף יותר משנה. אבל אני חוזר ומדגיש שהתנאי היסודי להצלחה הוא המשך שיתוף הפעולה מצדכם אזרחי ישראל. הקפידו על לבישת מסכות, הקפידו על שמירת מרחק, הקפידו על היגיינה – נטילת ידיים. אל תתפתו לעקוף את ההנחיות בדרכים כאלו ואחרות, כי אתם תסכנו את החיים שלכם ושל האנשים היקרים לכם".

"אני רוצה להגיד משהו נוסף, אני שמעתי עכשיו בחור אמריקני בן 30 שמת, נדבק באירוע קורונה גדול ולפני מותו הוא יצא והמילים האחרונות שלו היו, אני קורא: "חשבתי שזה קנוניה, אבל טעיתי". תעשיית הקנוניה קיימת בארץ, זה פשוט לא ייאמן. אני שומע על נציג ציבור שקורא למרי אזרחי".

"אני רוצה שתבינו: ישראל היא דמוקרטיה חופשית. חירות הביטוי והמחאה שמורה לכל אדם ולכל קבוצה, בטח בתקופה של מצוקה כלכלית כזאת. אבל ההפיכה, הצמדה של הפוליטיקה לקורונה וביטול האחריות וביטול הכללים – זה סכנה ממש. אנשים נדבקים, כי הם לא שומרים על הכללים, בהפגנות האלו, ואחר כך מדביקים אחרים. זה פשוט אסון".

"אנחנו נמצאים ב'ימי בין המצרים', אבל מה שראינו ברחובות בימים האחרונים – שוכחים את זה. מתעלמים מהשאלות של סייגים ואחריות, וראינו לא סתם מחאה, זה לגיטימי. ראינו אלימות נגד שוטרים ונגד אזרחים. האלימות הזאת ראויה לכל גינוי, ואין מקום לנבחרי ציבור להגיד להפר את הנחיות הבריאות. אין לאף אחד, מכל צד שהוא בפוליטיקה זכות לעשות זאת. אני אומר לכם, אסור לנו לדבר על מרי אזרחי, אסור לנו ללכת לשנאת חינם, אסור לנו ללכת לשנאת אחים".

"אנחנו זוכרים בימים האלה מה קרה לעמנו בזמן הקדום, כששנאת אחים ושנאת חינם שלטו בכיפה. אסור לנו ללכת לשם. אנחנו צרכים לנהוג בדיוק בדרך הפוכה, אנחנו צריכים להעמיק את האחדות ביננו, אנחנו צריכים לשמור על הבית. אני מאמין שבכוחות משותפים, אנחנו נאבק בקורונה וננצח אותה", דברי ראש הממשלה נתניהו.

שר האוצר ישראל כץ אמר כי "התוכנית הזאת היא צעד משלים לתוכנית הרשת הכלכלית שלנו. הצעד הזה הוא לא צעד כלכלי קלאסי. הוא מאפשר להזרים כספים במהירות, בלי קריטריונים, בניגוד לתוכנית המוסדרת כדי לאפשר להתניע את הצמיחה והביקוש". הוא הוסיף: "הדבר המרכזי שאנחנו מובילים הוא וידוא שכל ההחלטות יבוצעו. התוכנית הכלכלית מחוקקת בכנסת ובשבוע הבא נסיים את התהליך".

"עד יום שני נסיים את כל החקיקה ונוציא את התכנית לדרך", התחייב כץ. "יש כאלה שאומרים – זה מופרז, יש כאלה שאומרים שזה מוגזם לתת דמי אבטלה לכולם כי לא ירצו לעבוד. אני לא יודע מי היה מובטל לאחרונה, אבל אנשים לא רוצים להיות מובטלים ולחזור לעבודה". בנוגע לאפשרות של הטלת סגר כללי, הוא אמר כי "אני אישית חושב שאסור לסגור את המשק בשום פנים ואופן וגם ראש הממשלה חושב כך. יש לנו דיאלוג םע משרד הבריאות. לא נוותר בבלימת המחלה ובקידום הכלכלה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture