מהזיהוי ועד הפיצוץ – שלב אחרי שלב: תיעוד מחיסול המחבלים בגבול סוריה

מ-20:00 עד 23:00: תצפיתניות זיהו חוליה של ארבעה מחבלים מניחים מטען בקרבת גדר הגבול, כוח מגלן שהיה במארב וכלי טיס ירו לעברם. ההערכה היא כל חברי החוליה נהרגו. דובר צה"ל לכתבים: "לא קושרים בין האירוע לאיומים של חזבאללה" • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן חשף הבוקר (שני) את פרטי התקרית הלילה בגבול סוריה במהלכה חוסלו ארבעת המחבלים שניסו להניח מטענים על הגבול. לדבריו, סביב השעה 20:00 מתקיים זיהוי ראשון של התצפיתניות, הזיהוי השני הוא סביב 23:00 בלילה.

"אנחנו מזהים במוצב 116, מוצב לא פעיל שנמצא במובלעת (בצד המזרחי של הגדר), בימים האחרונים התקרבות לגדר בהסתוות לרועי צאן. המרחב הזה הופך להיות מרחב חשוד. אנחנו כמובן שולטים עליו בחמ"ל תצפיות של חטיבה 474. אנחנו ממקמים של מארב משל של מגלן שנמשך כשבוע. מטרתו של המארב: סיכול האירוע הזה".

"התצפיתניות באותו חמ"ל איסוף מזהות זיהוי חד ומדויק. מדובר בחוליה של כי 4 אנשים. אנחנו מזהים שחלקם חמושים ושהם ממקמים מטען בסמוך לגדר. הם חצו קו אלפא והם בשטח ישראל, אבל הם לא חצו את הגדר. אנחנו פותחים באש באופן משולב ובמקביל: גם באוויר וגם מיבשה. גם ירי צלפים וגם ירי מטול. אנחנו מעריכים שכל ה-4 הרוגים".

הוא מעדכן כי "בימים האחרונים אנחנו מתגברים סד"כ בפצ"ן. גם באוגדה 91 וגם ב-210. העלנו כוחות אש וסד"כ של מיוחדים. אנחנו לא מתכננים לרדד כוחות בצפון. אנחנו בהגנה. דרושה הרבה סבלנות ותחבולה. האירוע בעיצומו. אנחנו ברגעים אלו מבצעים נטרול של הזירה. אני מניח שנוכל ללמוד הרבה מהנטרול.

"אנחנו לא יודעים להצביע על שיוך ארגוני כרגע. יש הרבה כוחות בסוריה. אנחנו לא יודעים לחבר כרגע את האירוע הזה להצהרות נסראללה על מימוש המשוואה. ברור לנו שהמשטר הסורי מבחינתנו אחראי על זה. אירוע טוב מבחינתנו של שליטה וסגירת מעגל מהאוויר מהקרקע. אנחנו ממשיכים להיות ערוכים ומוכנים", דברי דובר צה"ל בשיחה עם כתבים צבאיים.

כזכור, כוח צה"ל סיכל הלילה ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי כוח מיוחד שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי, זיהה חוליה של מספר מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. "אין נפגעים לכוחותינו".

דובר צה"ל ציין בהודעתו כי "כוחות פיקוד הצפון נמצאים בדריכות גבוהה לכל תרחיש, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל". טרם ברור עם ארגון הטרור חיזבאללה עומד מאחורי התקרית, בניסיון לנקום את הריגת מחבל הארגון לאחרונה בסוריה, אחרי סיכול ניסיון הנקמה הקודם בהר דב.

מפרטים נוספים על האירוע עולה כי תצפיתניות של גדוד האיסוף הקרבי עייט בגבול סוריה הבחינו בחוליית המחבלים באזור השעה 11:00 בלילה סמוך לתל פארס. כח של יחידת הקומנדו מגלן היה במארב במקום וירו על החוליה יחד עם כלי טייס של חיל האוויר. על פי הדיווחים, 4 חברי חוליית המחבלים נהרגו. ההערכה בצה"ל היא שבאו להניח מטענים על הגדר.

התקרית אירעה במרחב המוכר לאויב, מאחר ובעבר פעל בו בית חולים שדה בתקופת "שכנות טובה". התקרית אירעה ליד נחל רוקאד, אזור בו יש שטחים מתים רבים שמנוצלים כנתיבי חדירה לצד הישראלי. באזור הוקמה בשנתיים האחרונות תשתית של חיזבאללה. צה"ל מיקם באזור כוחות רבים לאחר שזוהו בו בשבוע האחרון התקרבויות חשודות ואיסוף מוגבר של מודיעין על ידי "רועי צאן" סורים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture