Yossi Aloni/Flash90

קבינט הקורונה הסתיים ללא החלטה; נתניהו: "שוקלים סגר בסופ"ש ובלילה‎"

נתניהו הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן קבינט הקורונה לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים. פרופ' גמזו טען שצריך לפתוח מרכזי קניות בסופי שבוע, אך עדיין לא להסיר מגבלות על בתי הכנסת. נתניהו: "אפשרות אחת ואנחנו מנסים להימנע ממנה - זה סגר כללי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישיבת קבינט הקורונה, שבה דנו השרים בין היתר על ביטול המגבלות שהוטלו על פעילות עסקים בסופי השבוע, הסתיימה אחר הצהריים (שני) ללא החלטות. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המליץ לשרי הקבינט לבטל את המגבלות שהוטלו על פעילות עסקים בסופי השבוע, וכן לפתוח את הקניונים, את הפארקים ואת גני המשחקים. הדיון הבא בנושא ייערך ביום רביעי.

בקבינט דובר על סגרים מקומיים על ערים אדומות, והשר אוחנה הציע סגר מלא. בנוגע לסגר בסופי השבוע, השרים גנץ ודרעי אמרו ש"יש לבטל אותו לגמרי, או שיש להחיל סגר מוחלט, אין אמצע". פרופ' גמזו טען שצריך לפתוח מרכזי קניות בסופי שבוע, אך עדיין לא להסיר מגבלות על בתי הכנסת. ראש המל"ל אמר שיש לשקול סגר כללי בשבועיים האחרונים של אוגוסט.

ב'חדשות 12' דווח כי הצוותים המקצועיים לקחו את כל הנושאים שעלו וצריכים להביא המלצות עד רביעי. ביום רביעי גם צפויים להציג את רשימת הערים האדומות. שר הבריאות אדלשטיין ופרופ גמזו גרסו שיש להטיל סגר על ערים כאלו, אך שר הפנים דרעי ביקש להידבר מול ראשי הערים לפני שמטילים סגר.

ב'ווינט' דווח כי בישיבת הקבינט דנו גם בהעברת סמכויות לפיקוד העורף, ובמהלך הישיבה היה ויכוח בין שר הפנים אריה דרעי לבין סגן שר הבריאות יואב קיש על קיום חתונות. דרעי הציע לאפשר חתונות עד מספר מסוים של משתתפים, ואילו קיש התנגד. בדיון הציע גמזו גם לקבוע מדד אחיד למספר האנשים שיכולים לשהות יחדיו בחלל סגור.

כמו כן דיברו שרי הקבינט על דרכי ההתמודדות של מדינות בעולם עם גל שני. הונג קונג, צוין בדיון, החליטה על סגר לילי. בנוסף דנו השרים על הגדרה של נקודת אל-חזור חדשה. עוד דיברו בדיון הרבה על כך שישראל הצליחה להשיג שליטה על העלייה בתחלואה, אבל עוד לא בכיוון בירידה. "כמות החולים שומרת על אותו קצב. שיטחנו את העקומה, אבל היא גבוהה מדי", אמר חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות.

שרים שהשתתפו בישיבה צוטטו ב'חדשות 12' אמורים כי "גמזו נתן סקירה ארוכה ומפורטת – אבל לא הביא שום צעד קונקרטי". מהסקירה שהציג גמזו לשרים עלה כי יש ירידה ברורה בקצב ההדבקה. גמזו אמר: "אנחנו צריכים להחליט על פתיחת החנויות בשישי-שבת אבל בסדר, שמענו את הערותיכם, נביא תכנית ברורה אחרי הערות שלכם ביום רביעי".

ב'כאן חדשות' דווח כי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר בדיון כי "הציבור לא מבין את ההיגיון של ההחלטות – או שפותחים הכל בסופי שבוע או שסוגרים הכל". שר הפנים אריה דרעי אמר בדיון, "הייתה הסתה פרועה בסוף השבוע נגד חרדים. לא הצלחתי לישון מרוב כאב. האשימו את החרדים בכך שלא היה מסחר בסוף השבוע, האשימו אותנו בכך ש-16 אלף צעירים חרדים רוצים לבוא לארץ בזמן שמדובר רק על 6,000. זה שקר והסתה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן קבינט הקורונה לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים. פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו, מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי וראש המל״ל מאיר בן-שבת סקרו בפתח הדיון את עיקרי תמונת המצב הכוללת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאחר מכן לישיבת סיעת הליכוד בכנסת והתייחס למספר החולי הקורונה הגבוה בישראל ואמר כי ישנן כמה אפשרויות העומדות על הפרק. בין האופציות שנבחנות: סגרים מקומיים על ערים אדומות, סגרים ליליים וסגרים בסוף השבוע. נתניהו הוסיף כי ישנה חשיבות רבה לכך שצה"ל לוקח חלק בקטעית שרשרות ההדבקה.

"הצעד הראשון הוא המסכה: המכשיר הטכנולוגי המתקדם הזה מונע את התחלואה. חובשים אותו כפי שחבשו אותו לפני מאה וכמה שנים, הוא מונע את המחלה. אם לא חובשים – המחלה מתפשטת", פתח נתניהו. "הדבר השני זה צמצום המגעים – מה שדיברנו עליו בקבינט, שיימשך בעוד 48 שעות לקבלת החלטות, זה צמצום המגעים ע"י כמה אפשרויות: אפשרות אחת ואנחנו מנסים להימנע ממנה – זה סגר כללי על כלל המדינה".

"האפשרויות האחרות הן שלושה סוגי סגרים אחרים: סגרים מקומיים על ערים אדומות, יש כאלה, ותהיה הידברות עם ראשי הערים וסיוע בכל דרך אפשרית, כולל לעסקים. לא רק לערים עצמן אלא גם לעסקים בתוך הערים הללו עם מדד מפורש לימי סגירה וכדומה. הדבר השני שאנחנו מדברים עליו זה סגרים ליליים. זאת אומרת להגביל פעולה משעה מסוימת עד שעות הבוקר. הדבר השלישי, זה סגרי סוף שבוע. כמובן שתהיה אפשרות לחבר בין הדברים, להביא חלק מהדברים או להביא את כל הדברים".

"אנחנו חייבים להוריד את התחלואה. פשוט חייבים. אנחנו לא יכולים להשאיר את זה כפי שהוא. יש גם חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזאת, בייחוד לגבי מערך קטיעת התחלואה, איתור החולים, בידוד החולים וכדומה. זה חשוב, אנחנו חייבים לטפל בגל הזה. הגל הזה מכה כרגע את רוב המדינות מחדש. מדינות שהצליחו לסגור כמונו והתחילו לפתוח, קיבלו פחות או יותר את מה שקורה אצלנו, משום שהנגיף הוא הנגיף הוא הנגיף".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture