צילום: עדינה ולמן – דוברות הכנסת.

אמסלם לח"כי ישראל ביתנו: "אתם נבנים על שני דברים – שנאה ופילוג" • צפו

השר מהליכוד חשף: אני רוצה להזכיר לך שכשהיה חוק הגיוס, בסוף-בסוף-בסוף, לקראת הסוף, ביום האחרון, אנחנו הסכמנו להעביר את חוק הגיוס בדיוק ככתבו וכלשונו, כולל צבע החוברת, בדיוק כמו שניסח אותו שר הביטחון, שהתפטר אז, ליברמן"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

השר דודי אמסלם יצא במליאת הכנסת להגנת הציבור החרדי ותקף בחריפות את חברי הכנסת של ישראל ביתנו: "אלי אבידר, צעק עכשיו לחבר הכנסת אייכלר: מי משלם מסים, אתה? אז בוא אני אספר לך. החבר'ה החרדים, בחלקם הגדול עובדים ומשלמים מסים, רובם המרכזי. הם לא צריכים לתת לך דין וחשבון. אני שעה וחצי יושב כאן, שומע את כל דברי ההבל והבלע שלכם, אני שותק, לא מפריע לכם, אבל אתם מרשים לעצמכם כרגיל להפריע כל הזמן לכולם".

"דרך אגב, אתם דיברתם שעה וחצי. דרך אגב, אני רוצה להזכיר לכם, עד עכשיו, משעה 16:00, רק אתם מדברים. הכול שקר אצלכם. הרי הכול בלוף. שעה וחצי דיברתם, אני עונה, אתם לא נותנים לי לדבר דקה? עכשיו אני אענה לאלי אבידר. אלי אבידר ניתח את הדברים שאמרתי, שהתחלנו בפעם הקודמת ככה-וככה-וככה".

"אני מבין שהוא שומע, לאחר הדברים שלי הוא מנתח את סדר הדברים וחושב עליהם. אני, א', שמח על כך. אני רוצה לומר, הוא אומר שאנחנו חסרי עמוד שדרה, אנחנו בליכוד. אני רוצה לספר לכם מי אומר את זה. חבר כנסת בישראל ביתנו. דרך אגב, כשפתחתי במילון מה זה חסרי חוליות – עלה לי ישראל ביתנו. אתם חסרי חוליות. הרי כשאתה יושב פה מקבל אישור. אתה. אתה בכלל כדי לכתוב משהו, אתה מקבל אישור. אתה, אתה ואתה".

"לכן, אתה שואל – אמרתי להם – מי משלם מסים? תראה איזה משפט. אתה שואל את חבר הכנסת אייכלר. גם החרדים משלמים מסים בדיוק כמוך. יש כאלה פחות ויותר. במדינת ישראל לא משלמים מסים לפי האם אתה מאמין או לא מאמין, או חובש כובע או לא. יש חוק – לפי מבחן ההכנסות שלך. אז אני מניח שגם אצל ישראל ביתנו יש ציבור שלם שלא משלם מס הכנסה בגלל שהוא לא מגיע לסף המס, וכך צריך להיות, אז אתה שואל אותו: מי משלם מסים? הרי אם זה לא היה פה בכנסת ישראל הייתי חושב שזה איזה פרלמנט שקם מישהו שלא כל כך אוהב יהודים".

"תקשיב, חבר הכנסת פורר, אנחנו עוברים כבר שנה וחצי מערכת בחירות, שלוש מערכות בחירות, אני ראיתי את הסרטונים שאתם הפצתם, אני הזדעזעתי. הזדעזעתי מהשנאה, מהפילוג. אתם נבנים על שני דברים, אני אומר לך, בלי זה אין יש עתיד ואין ישראל ביתנו. מחר, אם כל החרדים מחליטים להיות לא חרדים והשבת מפסיקה להיות שבת, אין לכם מה למכור לציבור. כלום. אתם נבנים רק על השנאה הזו".

"דרך אגב, אני רוצה להזכיר לך שכשהיה חוק הגיוס, בסוף-בסוף-בסוף, לקראת הסוף, ביום האחרון, אנחנו הסכמנו להעביר את חוק הגיוס בדיוק ככתבו וכלשונו, כולל צבע החוברת, בדיוק כמו שניסח אותו שר הביטחון, שהתפטר אז, ליברמן. מי לא הסכים? באותו יום שהם הבינו שאנחנו הולכים להביא את זה למליאת הכנסת, מי לא הסכים? לפיד וליברמן.

"אבל אני מספר לך, אני, אני הייתי יושב-ראש הקואליציה. אני הבאתי את זה לסדר-היום של הכנסת. באותו יום לפיד עשה מסיבת עיתונאים ואתם גם הוצאתם הודעה. אם אתם הייתם באים אתנו למהלך היינו מעבירים את החוק, אבל אתם לא רציתם בגלל שלא היה לכם עניין בעניין, מדוע? אני אסביר לך למה. בגלל שאם החוק היה עובר, ממה הייתם מתפרנסים בעתיד? איך הייתם נכנסים לכנסת? מה מספרים? איך בעצם משניאים את האחד על השני? הרי זו הפרנסה, מזה אנחנו בנויים. הרי אתם לא בנויים מדברים פוזיטיביים. אתם לא אומרים: עשינו כך, כך וכך – תראה את החרדים, תראה את הערבים, תראה איך הם לא משלמים מסים, הם לא הולכים לצבא, מיהם? דרך אגב, זה השיח שלכם, זה השיח שלכם מהבוקר על הלילה".

"אז לכן אני רוצה להגיד לך, אלי אבידר, דרך אגב, אני רוצה לומר לך עוד דבר קטן. אלי אבידר, אני בדרך כלל לא כל כך אוהב לאכול עשב, אבל אם אתה אוהב אני יכול לקחת אותך פה לדשא מחוץ לכנסת, להשאיר אותך שם איזה שבוע כדי שתרעה באחו ותאכל עשב. אנחנו נשים אותך, אני מציע שנקשור אותך, או נשים אותך, נוציא אותך לאחו, שתרעה קצת בדשא ובעשב ותאכל כאוות נפשך, מה שנקרא. בסדר?", דברי אמסלם.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture