דוברות הכנסת, עדינה ולמן

אשר: "להכיר בפנימיות וישיבות כמקומות לבידוד מטעם המדינה" • צפו

יו"ר ועדת החוקה התייחס להגדרת "מקום לבידוד מטעם המדינה" ודרש כי "אם יש ישיבה מסוימת, כפר נוער, או אכסניית נוער שבהם יש הדבקה, במקום לשלוח את הנערים הביתה שידביקו את המשפחה ואח”כ למלוניות או למקומות אחרים, צריך שהמדינה בשיתוף עם המוסדות תוכל לקיים את הבידוד במקום"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החוקה חוק ומשפט המשיכה היום (שלישי) לדון בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה וצווי סגירה מנהליים) (הוראת שעה), התש"ף-2020 – החלק הנותר, לקריאות שנייה ושלישית. במהלך הדיון דרש יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר לקבוע סעיף מפורש שיאפשר להכיר במוסדות חינוך ולימוד שונים בהם יש מגורים כמקומות לבידוד מטעם המדינה, בכדי למנוע את התפשטות המגיפה.

הצעת החוק קובעת הוראות בדבר המקרים שבהם חוזרים מחו"ל, חולים או אנשים שלגביהם נקבע שהיו במגע הדוק עם חולה, יחויבו בשהייה בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה.

ההסדרים בנושא זה נקבעו תחילה בתקנות שעת חירום על-ידי הממשלה במסגרת ההתמודדות עם התפשטות הקורונה בגל הראשון. לאחר מכן האריכה ועדת החוקה את ההוראות שהיו קבועות בתקש"חים עד לחקיקת "חוק הקורונה הגדול" וקבעה בין היתר כי קטינים מתחת לגיל 17 לא ישהו לבדם בבידוד ללא ליווי הורה או אפוטרופוס. עוד הוסיפה הוועדה הוראה מיוחדת הנוגעת לאנשים עם מוגבלות השוהים במלוניות שתבטיח התאמות נגישות תוך הפעלת שיקול דעת פרטני.

כמו כן, נקבע כי היחס לחוזרים מחו"ל ולחייבי הבידוד בישראל יושווה כך שהפרמטר המכריע הוא האם ניתן יהיה לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר העומד לרשותם; עוד לדרישת הוועדה הודגשה חובת המדינה לספק מזון טרי ואיכותי ולוודא כי השוהים בבידוד יוכלו לקבל תרופות ושירותים רפואיים וכן שירותים סוציאליים להם הם נזקקים; כמו כן נקבע כי ימונה נציג מטעם המדינה לכל מלון שיהיה אחראי לקשר עם המבודדים ויטפל בתלונותיהם. כעת מכינה הוועדה לקריאות שנייה ושלישית את ההוראות הנוגעות לבידוד במלוניות ולצווי סגירה למקומות הפועלים בניגוד להוראות הקורונה, כתיקון ל"חוק הקורונה הגדול", תוך אימוץ השינויים אותם חוקקה בעת ההארכה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר התייחס להגדרת "מקום לבידוד מטעם המדינה" ודרש כי "אם יש ישיבה מסוימת, כפר נוער, או אכסניית נוער שבהם יש הדבקה, במקום לשלוח את הנערים הביתה שידביקו את המשפחה ואח”כ למלוניות או למקומות אחרים, צריך שהמדינה בשיתוף עם המוסדות תוכל לקיים את הבידוד במעטפת ליווי ותמיכה מדינתית יחד עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות- שתהיה אחריות להכשרת המקום ופיקוח כדי שמשם לא תצא קורונה ושהמוסדות יוכלו לתפקד גם בעת חשש להדבקה".

הוא הציע להוסיף על בית מלון או אכסניה הכתובים כבר בהצעת החוק, את המילים "או בכל מסגרת המשמשת למגורים שתקבע המדינה בתיאום עם מנהל המסגרת" ואמר: "לפני חודש וחצי הייתה ישיבה פנימייתית עם למעלה מ-100 חולים ועוד מבודדים שאם היו מקבלים את ההחלטה במקום לפזרם שידביקו בבתיהם, אפשר היה למנוע הדבקות רבות. יש עשרות פנימיות ברחבי הארץ שאין להן שום הגדרות איך לנהוג בהתפרצות מגיפה. אני רוצה אחריות מדינה בשיתוף עם המוסדות, אותן פנימיות שאינן תחת המדינה באופן ישיר שיוכלו לתפקד גם בחשש הדבקה".

בהתייחסו לסוגיית הפרות החוק והסדר במלוניות אמר כי "חייב להיות סעיף בחוק שימנע או ייתן אפשרות באמצעות קנסות ואמצעים נוספים למפעיל המקום, אם זה פקע"ר או אחר, לטפל בוונדליזם. הכלי בסוף הוא משטרת ישראל אבל לפני כן צריך לתת עוד כלים. הסמכות הזו להשלטת סדר חיונית".

עו"ד איל זנדברג ממשרד המשפטים אמר כי "נכון שההגדרה תהיה רחבה יותר כך שתתאפשר גמישות למדינה". עו"ד אביטל בגין מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "אפשר לשלב את הצעת היו"ר ולנסח זאת "או למקום מגורים אחר" כי הפיקוח החל על מוסדות בהם שוהים קטינים אחר ולא נכון לאחד אותו תחת פיקוד העורף. אפשר לתת את שיקול הדעת אך יש קושי בציון מוסדות חינוכיים וטיפוליים בהם יש שיקולים אחרים לשקול". עו"ד מיכל גולדברג, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות: "לא נכון להכניס זאת לחוק, זו שאלה של מדיניות".

תא"ל דורון לוין סגן צבאי לעוזר שר הביטחון להתגוננות: "ניתן להיות במקומות בידוד שאינם מטעם המדינה ואנחנו תומכים שבמוסדות שיש בהם היקף חולים גדול, הפתרון יינתן במסגרת המוסד עם ליווי תומך להפרדה בין חולים למבודדים אך שזה ללא יוגדר כמקום בידוד מטעם המדינה כי נמצא עצמנו עם מאות מתקנים שפקע"ר לא נותן מענה ולא נמצא במעקב. חשוב לשמור על ההפרדה ולתת את המענה שאתה מבקש. זה נכון למדינה ויחסוך כסף". מרדכי כהנא, ראש אגף מדיניות ביטחונית במל"ל: "אנחנו עושים זאת כבר במזרח ירושלים כאשר פקע"ר מדריך ונותן מענה".

בסיום הדיון דרש היו"ר ח"כ אשר "דד-ליין להסכמות בתוך הממשלה ביחס לנושאים שעל הפרק עד יום חמישי. אי אפשר לעמוד בפני צווים שפוקעים ונצטרך שוב לרוץ בדחיפות להאריכם".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא עובד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture