גמזו בהצהרה: "ישראל בתחלואה מהגבוהות בעולם – היעד להוריד למאות" • צפו

פרויקטור הקורונה הציג את עקרונות התוכנית שגיבש למאבק בנגיף. "המסר שלי לקבינט התקבל במלואו, אם המצב לא ישתפר - הסגר עדיין על השולחן". על החתונות ההמוניות: "זה מטריף אותי ומכעיס אותי". עוד ציין שבהמשך ההגבלות יוטלו לפי ערים: "נשקול לא לפתוח את מערכת החינוך בערים האדומות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממונה על הקורונה הפרופ' רוני גמזו נתן היום (חמישי) הצהרה לתקשורת ובה הציג את התוכנית שהביא לקבינט להורדת רמות התחלואה. "ישראל השיגה הקטנה של התחלואה, עצירה. הצגתי בקבינט את כל תמונת המצב. ברור לנו שזה נעצר ואנחנו רואים גם את העצירה בחולים הקשים", אמר בפתח דבריו.

לפי גמזו, האפשרות לסגר לא עומדת כרגע על הפרק, אולם הוא קרא לציבור להמשיך להישמע להנחיות ולהימנע מהתקהלויות, כדי לאפשר את המשך הפעלת המשק. "כרגע זה לא הזמן לסגר", אמר. "הדריכות של הממשלה באה לידי ביטוי בצעדים שאושרו אתמול. ברור שיש לנו עצירה של הגידול בתחלואה, איך אין לנו וודאות ברמה הנדרשת. אנחנו חייבים בנקודת הזמן הזו לתת עוד דחיפה קדימה למגמה הזו".

"המטרה להוריד את התחלואה לכיוון של מאות עד ספטמבר", אמר גמזו. "זה קשה מאוד אבל זו המטרה. ישראל מדשדשת, והדשדוש פוגע במצב הכלכלה. ישראל השיגה הקטנה של התחלואה, עצירה ואולי אפילו תהליך של הפחתה. אנחנו סביב ה-1 במקדם ההדבקה, ברור לנו שזה נעצר".

בהתייחסות לקבינט הקורונה, גמזו אמר כי הוא התבקש להציע תוכנית שתכלול צעדים להקטנת התחלואה, "אולי אפילו תהליך של הפחתה". הוא אמר כי האפשרות של הטלת סגר על תושבי ישראל עדיין רלוונטית, במיוחד בנקודת הזמן הזו של החופש הגדול, כשאין בתי ספר. "גם שרי הממשלה מבינים את המשמעות של סגר – פגיעה בחברה ובכלכלה. קיימתי שיחות והתייעצויות עם קבינט המומחים, כרגע אנחנו מחכים עם צעדים דרסטיים כאלה מתוך הבנה למצב החברה והכלכלה". הוא אומר כי המסר שלו לקבינט התקבל לחלוטין, וכי הם מתכוונים להוריד את מגמת התחלואה עד פתיחת שנת הלימודים.

ממונה הקורונה התייחס להתקהלות באירועים: "הייתה לנו תקופה שלא היו בה שמחות ולא חתונות, בעיקר במגזר החרדי, והתקופה הזו עברה. כרגע אנחנו רואים שמחות עם הפרה של הכללים וזה לא יכול להימשך. מי שעושה את זה מתנהג באיזשהו אקט של כמעט רולטה. מה שראינו אתמול בחתונה זה פוטנציאל להדבקה המונית. זה טריף אותי, מכעיס אותי".

בהמשך ענה הפרופ' לשאלות עיתונאים. במענה לשאלה כיצד מורידים את מספר הנבדקים בשבועיים הקרובים אמר גמזו: "אני נותן קרדיט למדינת ישראל. שיח עם הציבור, משמעת, מסיכות, לשים לב לכללים ולא לברוח לחתונה או חפלה. זה הורס לנו. יותר אכיפה, הגדלה של מספר הבדיקות". לאחר מכן נשאל האם ישיג בוודאות ירידה ל-400 נדבקים עד ספטמבר. גמזו ענה כי הוא אינו יכול להבטיח כי זה אכן יקרה, והוסיף: "המורכבות היא גדולה, אבל יש לנו יכולת להצליח ואני בעד לנסות את כל הדברים האלה לפני סגר".

גמזו המשיך והציג את מודל הרמזור לפיו השאיפה היא שמתחילת ספטמבר לא יהיו יותר מגבלות ארציות, אלא רק לפי רמות תחלואה בערים: "ייתכן שמערכת החינוך לא תיפתח בערים אדומות. הקבינט קיבל את כל ההמלצות שלי, בסופו של דבר על מערכת הבריאות מאחוריי".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture