קובי גדעון/לע״מ

נתניהו הנחה: להגדיר מתווה שיאפשר למדינות לרכוש מישראל אופציות לחיסון

ראש הממשלה שוחח עם מנהל המכון הביולוגי על ההתקדמות בפיתוח החיסון נגד הקורונה: "יש בידיים שלנו חיסון מצויין. זה הבקבוקון הראשון של חיסון", הצוג לנתניהו שהנחה לקדם את עבודת המטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל • צפו בשיחת הוידאו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צילום: עומר מירון/לע״מ

קרב הקרדיטים אחרי הודעת גנץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום בשיחת וידאו עם מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא וראשי צוותי המחקר, ובירך אותם על ההתקדמות בפיתוח החיסון נגד נגיף הקורונה, לקראת שלב הניסויים בבני אדם שיתחיל לאחר החגים.

נתניהו אמר כי "אני שמח לשמוע על ההתקדמות ואני רוצה לברך אתכם על כך. תמשיכו בנתיב הזה, במהירות המירבית שאתם חושבים שהיא מספקת מבחינה מדעית. הנחיתי לפתח חיסון כאן בישראל מתוך אמונה גדולה באנשינו וביכולות שלנו כמדינה". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הוא הנחה לקדם את עבודת המטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל.

מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא אמר לנתניהו כי "לפני שישה חודשים שלחת אותנו לדרך להביא חיסונים ונוגדנים למדינת ישראל. אנחנו מילאנו את המשימה, וממלאים אותה על הצד הטוב ביותר. יש בידיים שלנו חיסון מצויין. זה הבקבוקון הראשון של חיסון – מיום חמישי שעבר יש בידינו חיסון".

מלשכת ראש הממשלה נמסר עוד כי "נתניהו הנחה להמשיך בתהליך לקראת השלמת הניסויים וייצור החיסון מתוך כוונה להביא לכך שעד סוף הרבעון הראשון של 2021 יהיו בידינו חיסונים בטוחים ויעילים לכל התושבים בישראל. קצב ההתקדמות של המכון עד כה תואם ללוחות הזמנים שהוגדרו כבר בתחילת הדרך עם המל"ל, משרד הביטחון ומשרד הבריאות".

"עוד הנחה ראש הממשלה, לפעול להגדרת מתווה שיאפשר למדינות אחרות לרכוש מישראל אופציות לחיסון. המימון שיתקבל יוכל לסייע בהקמת יכולות הייצור ובתהליכי הייצור".

בלשכת ראש הממשלה מזכירים כי "פעילותו של המכון הביולוגי לפיתוח חיסון התחילה מיד בתחילת היערכותה של מדינת ישראל לקורונה. ראש הממשלה הציב למכון הביולוגי יעד לפיתוח חיסון או להשתלבות במאמצי פיתוח ובהתאם לכך נבנתה תכנית מפורטת, הוקצו משאבים, בוצעו מאמצים מצד צוותי המחקר של המכון, בסיוע המל״ל, משרד הביטחון, ומשרד הבריאות. כמו כן, בוצעו מהלכים מדיניים לתמיכה בחלק מהפעולות הנדרשות בתהליך אישור החיסון, כדי לאפשר רגולציה קפדנית לניסויים שיבוצעו ע"י המכון".

כזכור, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקר הבוקר במכון הביולוגי, ביחד עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, ועוזר השר להתגוננות. "במהלך הביקור הוצגו לשר ההתקדמויות בפיתוח החיסון והנוגדן לקורונה", נמסר מלשכת גנץ.

בסיום הביקור אמר גנץ: "יש להתחיל בניסויים בבני אדם אחרי חגי תשרי. אני מבקש להביע תודה קודם כל לכם, לאנשים במשרד הביטחון ולאנשים במכון שעושים עבודה פנטסטית. כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה מאוד גדולה ותקווה מאוד גדולה. השלב הבא כפי שסיכמנו הוא שהניסויים יתחילו בבני אדם אחרי חגי תשרי. זה יעשה בתיאום עם משרד הבריאות ועל פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית".

גנץ הוסיף: "כמו שלצה"ל יש יחידות מיוחדות שפורצות ופותחות לו את הדרך – אתם הסיירת של מדינת ישראל במשרד הביטחון בתחום החיסונים. אני לשירותכם ומבקש לערב אותי בכל נושא שאפשר להשפיע בו".

מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שפירא: "שר הביטחון, ראש הממשלה החליפי, יצאנו לדרך לפני 6 חודשים, קיבלנו רוח גבית ממשרד הביטחון, ממשרד ראש הממשלה, ניהלנו אינטראקציה טובה עם משרד הבריאות, וממך כמובן באופן אישי כמי שמלווה אותנו. האצת בנו, אצנו כל הזמן ולמעשה אני גאה להראות שיש קבלות. יש חיסון מצוין, יש תהליכי רגולציה שהחיסון צריך לעבור לפי לוח הזמנים שציינת, אנחנו מתחילים אחרי החגים בניסויי בטיחות ויעילות אבל יש לנו את המוצר ביד".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture