Yossi Aloni/Flash90

נתניהו על החיסיון: "הניסוי עד אלף בני אדם יסתיים עד סוף השנה" • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בבית החולים שערי צדק: "המפלגות החרדיות אמרו שלא צריך ללכת לבחירות, אני חושב שצריך להעביר תקציב אתמול, והתקציב החד שנתי הוא מיידי, אפשר להעביר אותו בשבוע הבא"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במרכז השליטה של המחלקה לטיפול בחולי קורונה ובמחלקת קורונה עתידית, במרכז הרפואי ״שערי צדק״ בירושלים. ראש הממשלה נתניהו, פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי קיבלו סקירות מפי ראשי המרכז הרפואי "שערי צדק" פרופ' יונתן הלוי ופרופ' עומר מרין, צוותי הרפואה ובכירים נוספים, על היערכות בית החולים לקליטת חולי קורונה נוספים והאתגרים עמם מתמודדים הצוותים הרפואיים בטיפול בחולי הקורונה.

נתניהו אמר כי "אנחנו פה בסיור בבית חולים "שערי צדק" עם פרופ' גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות ואיתך פרופ' מרין. התרשמתי מהרחבת בית החולים, מהדרך שבה אתם מוסיפים יכולת קבלת חולים וכמובן מהעבודה של האחיות והרופאים. אני מאוד מודה לכם על הטיפול בקורונה".

"יש לנו חדשות טובות שנותנות תקווה, וגם חדשות פחות טובות. החדשות הטובות הן שאנחנו בהחלט מתקדמים, כפי שאתם יודעים, למציאת החיסון במכון הביולוגי. אני מברך על כך. שוחחתי היום עם צוות המכון והנחיתי אותם להתחיל להקים כבר את מפעל הייצור, במקביל לניסויים שיעשו באנשים הראשונים".

"צריך להבין שכשמדינות אחרות עושות את זה, אנחנו בעצם מממנים להם את הקמת המפעלים ופיתוח התרופות או פיתוח החיסונים אצלם, כשאנחנו קונים אופציות על תרופות אצל חברות שונות. הנחיתי לעשות בדיוק את אותו הדבר אצלנו. מדינת ישראל מצטרפת לאותן מדינות שמפתחות חיסון, והדבר הזה ייתן לנו משאבים ויכולת לפעול, ובמקביל להכין כבר את ייצור החיסון במידה ונגיע אליו".

"שנית, אני רוצה להגיד כאן שקיבלנו אתמול בקבינט הקורונה פה אחד את ההמלצות של פרופ' גמזו. אנחנו יודעים, כפי שאמר פרופ' גמזו, שאין מדינה ברמת התחלואה הגבוהה שלנו שלא הטילה סגרים, אבל אנחנו ערים למצב הכלכלי-חברתי, על כן אנחנו עושים מאמץ בשבוע-שבועיים הקרובים להוריד את התחלואה באמצעים אחרים. אני חושב שאם כולנו נשתמש בכלים הללו – אנחנו גם נצליח".

עוד אמר ראש הממשלה: "שמעתם עכשיו את פרופ' גמזו מסביר שאנחנו מנסים להימנע מהטלת סגר כללי ועושים את כל הצעדים האפשריים להימנע מזה, אבל ברור שאם יהיה צורך בכך אנחנו נעשה את זה, אנחנו נראה אם רמת התחלואה יורד"ת.

"אנחנו מכוונים למצב שגם אם נצטרך להטיל מגבלות ארציות או סגרים מקומיים אנחנו רוצים שבקצה הסגר הזה נצא כשיש לנו "שובר גלים". "שובר גלים" זה מערך המשל"ט שיכול לעקוב אחרי מאות חולים, לא אלפי חולים – מאות חולים, לאתר אותם ולקטוע את שרשרת ההדבקה. במקביל לזה שאנחנו עומדים כאן ופועלים באמצעים שאמרנו. אנחנו מקימים את "השובר גלים" הזה כרגע, צה"ל מקים אותו, ואני מאמין שהוא גם ישלים אותו תוך שלושה עד ארבעה שבועות. לכן, אנחנו נותנים הזדמנות למחלה לפעול בדרך אחרת לפני שאנחנו מפעילים אמצעים ארציים או סגרים מקומיים".

במענה לשאלה על לוחות זמנים לייצור החיסון אמר רה״מ נתניהו: "כרגע הולכים להיות שלושה שלבים: הפאזה הראשונה, השלב הראשון זה ניסוי במאה בני אדם. השלב השני זה ניסוי באלף אנשים. השלב השלישי זה ניסוי ב-30 אלף שזו הדרישה הבינלאומית. הניסוי עד אלף בני אדם יסתיים עד סוף השנה, הניסוי ב-30 אלף איש – במידה שנעבור את שני השלבים הראשונים ומבחן הבטיחות שעובר צמוד להם, יהיה עד סוף הרבעון הראשון. אני לא רוצה לחכות את כל הזמן הזה, וכפי שאמרתי לכם הנחתי להתחיל לגייס אופציות ממדינות שונות ומגורמים שונים, במידה שנצלח את כל הדברים האלה ברבעון – יהיה לנו כבר מפעל שמתחיל לייצר בעצם".

"המכון הביולוגי בישראל עבר את כל השלבים של הניסוי בבעלי חיים, לדעתי יותר ממקומות אחרים לפני שהוא מגיע לניסוי בבני אדם. אבל הניסוי הזה הוא סטנדרטי לכל תרופה".

במענה לשאלה על התקציב הוסיף רה״מ: "המפלגות החרדיות אמרו שלא צריך ללכת לבחירות ושצריך להעביר תקציב. אני חושב שצריך להעביר תקציב אתמול. והתקציב החד שנתי הוא מיידי, אפשר להעביר אותו בשבוע הבא כבר בממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture