Avshalom Sassoni/Flash90

64 אלף טלפונים כשרים למגזר החרדי: גלנט הציג את מתווה משרד החינוך

שר החינוך יואב גלנט הציג את מתווה החזרה ללימודים: בגנים ובכיתות א'-ב' ילמדו כרגיל, כיתות ג'-ד' יפוצלו לחצאי כיתות, כיתות ה'-י"ב ילמדו מרחוק בשילוב עם שני ימי למידה בבתי הספר. היעד: 50% ממשימות הלמידה מרחוק עד סוף ינואר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החינוך יואב גלנט הציג היום (חמישי) את מתווה החזרה ללימודים שאושר בממשלה והתריע כי פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה תלווה בקשיים רבים. "לא הכל יהיה מושלם, לא יהיה ניתן לאפשר לימודים באופן מלא לכולם", אמר השר, לאחר ביקורת שהופנתה כלפי תכניתו בטענה כי אינה ישימה. "לא כל אמצעי הקצה יגיעו לכל המקומות. ובטח לא ביום הראשון ללימודים", הוסיף.

"המטרה החשובה ביותר והנכס החשוב ביותר לכל משפחה ולציבור כולו הם הילדים שלנו, ולכן בכוונתי לדאוג לכל הילדים מכל המגזרים, מכל המקומות, מכל הדתות, כאילו הם ילדיי שלי. אנו ננסה להגיע למצב שבו את הקשיים נשאיר למבוגרים ולילדים תהיה כניסה חלקה לבתי הספר ולגנים", המשיך השר. "אני מציין כאן בצורה ברורה ביותר – שום דבר לא יהיה מושלם".

בהתייחסו לחזרה ללימודים בצל המגפה אמר השר גלנט: "הלמידה תיעשה בלמידה מרחוק או בכיתות המחולקות ל-18 תלמידים. יהיו פתרונות דיפרנציאליים, קבענו עקרונות אבל אנחנו רוצים שהתהליך הזה יהיה גמיש כפי שניתן כך שהאוכלוסיות המיוחדות יקבלו את המענה המיוחד. נפעיל את מערכת החינוך באופן הזה לאורך כל השנה, אלא אם יימצא חיסון או חלילה ניכנס לסגר כללי".

לפי המתווה שפירט גלנט, כך תפעל מערכת החינוך: גני ילדים וכיתות א'-ב' לא יפוצלו וילמדו כרגיל, כיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות (כמות המורים והמדריכים הוכפלה), כיתות ה' -ו' ילמדו במתווה משולב שיכלול למידה מרחוק ולפחות שני ימי למידה בבתי הספר, כיתות ז'-י"ב ילמדו בלמידה מרחוק ולפחות עוד יומיים בבית הספר בקפסולות, (עלות התוכנית נאמדת ב-4.2 מיליארד שקל).

כעת, בשביל שתוכנית הלמידה מרחוק תתבצע כראוי, על משרד החינוך לרכוש 144 אלף מחשבים ניידים לתלמידים ו-64 אלף טלפונים ניידים כשרים למגזר החרדי עם חבילות גלישה. "אנו מקווים שלפחות 50% מהתוכנית תושלם עד סוף ינואר 2021", אמר גלנט. משרד החינוך יכשיר את עובדי ההוראה וצוותי הניהול על מנת שידעו לתפעל את מערך הלמידה מרחוק.

שר החינוך הוסיף: "באזורים 'אדומים' משרד החינוך יתנהג בהתאם. בשונה מסגירת בתי הספר בפעם הקודמת, אם יהיה חולה לא נסגור את כל בית הספר – אלא ננסה לצמצם, אך טרם החלטנו על זה סופית". לדבריו, "כל התוכנית שלנו לפתיחת שנת הלימודים זכתה לגיבוי מלא של ראש הממשלה וכל חברי הממשלה. המטרה החשובה ביותר הם הילדים שלנו, ולכן בכוונתי לדואג לכל הילדים בכל המגזרים".

"משימת החינוך היא לא משימה של מערכת החינוך, זו משימה לאומית ואני שמח לציין שכל מה שאני אומר זכה לגיבוי מלא של הממשלה.גלנט: לא נסתיר דבר גם כאשר הדברים יהיו טובים וגם כאשר נתקל בקשיים. עובדים במרץ לקראת פתיחת בספטמבר. זו תהיה פתיחה שונה משנים אחרות", הודה גלנט.

גלנט תלה את יישום התכנית שהציג בהעברת תקציב המדינה בהקדם האפשרי. הוא התייחס לתחום קידום הנוער ואמר, "במערכת החינוך חסר תקציב של כארבעה מיליארד שקלים על מנת לסיים את שנת הלימודים בשלוש פעימות. מאחר ולא אושר תקציב למדינה בשנה הנוכחית, אז במשרד האוצר ובמשרד המשפטים קיבלו החלטה שלא ניתן להעביר את הכסף הזה", הסביר.

"המשמעות היא שאם לא ייחתם תקציב המדינה, אנחנו עלולים להימצא שכל התוכניות המשלימות, כל החינוך המשלים, ייעצר. ולכן, אני קורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ להגיע להסכמה על תקציב 2020 מחר בבוקר. לאחר מכן ביום ראשון יש להביא אותו לאישור ולו על מנת למנוע פגיעה בכל סעיף שהוא על החינוך המשלים במדינה".

מנכ"ל משרד החינוך החדש עמית אדרי אמר: "קבענו יעדים לביצוע, עד סוף ינואר 2021 נבצע 50 אחוז מהמשימות של הרכיב הזה – למידה מרחוק. יש לנו חשיבות גדולה בכל הקשור לרכיב המיגון וההיגיינה, להבטיח לתלמידים ועובדי הוראה סביבת לימודים נקייה ובטוחה. לכן, בכל בית ספר יהיה מדחום בכניסה, נתגבר את הניקיון השוטף ובכל כיתה יהיו עמדות היגיינה לחיטוי".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחשב לכל ילד לעומת טלפון
אפשר את ההפרש?ץ

לא הבנתי מה זה 64000 טלפונים כשרים עם חבילות גלישה? איך זה הולך יחד?

אם אין אנטנות לא צריך טלפונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture