David Cohen/Flash90

נתניהו: "צריכים לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות ולייצב את הממשלה" • צפו

ראש הממשלה בנאום בוועידת השלטון המקומי על המשבר הפוליטי: "הממשלה הקודמת הייתה יותר רזה ויעילה. קיבלנו החלטות נכונות וקיבלנו אותם בזמן וזה עזר לנו להתגבר על הגל הראשון של הקורונה. גם בממשלה הזאת, שהיא יותר מורכבת, קיבלנו החלטות חשובות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) להצעת החוק לדחיית 'הדד-ליין' לאישור התקציב ואמר כי "אני עוסק כל הזמן, מלבד הביטחון, בשתי משימות ענקיות: דבר ראשון – שמירה על הבריאות, על החיים והדבר השני – פתיחת הכלכלה, תמרוץ הכלכלה, הנעת הכלכלה. אבל לצורך זה צריך לייצב את הממשלה, שהיא תוכל לפעול ביעילות".

"לכן כשפנה אלי אתמול חברנו חה"כ האוזר מטעם סיעת דרך ארץ, ואמר לי 'בוא תן עוד הזדמנות לנסות להגיע לייצוב המערכת הפוליטית על מנת שתהיה לנו ממשלה שתוכל להמשיך לפעול במאבק נגד הקורונה' – אני אמרתי שאני מוכן. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית, להילחם למען פתיחת הכלכלה. זה מה שאנחנו עושים. אני מקווה שאנחנו עושים את זה גם בהצלחה".

בנאום בוועידת השלטון המקומי אמר כי "הממשלה הקודמת הייתה יותר רזה ויעילה. קיבלנו החלטות נכונות וקיבלנו אותם בזמן וזה עזר לנו להתגבר על הגל הראשון של הקורונה. גם בממשלה הזאת, שהיא יותר מורכבת, קיבלנו החלטות חשובות. אתמול כבר 90% מהאזרחים קיבלו את המענק לכל אזרח. הארכנו את תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה, את החל״ת, הבאנו תוכנית מקיפה מענקים לעסקים ועצמאיים, אתמול פתחנו את עולם התרבות. אנחנו מקבלים את ההחלטות האלה. יש עוד 8 וחצי מיליארד שקל עכשיו שאמורים להגיע לאזרחי ישראל למטרות רבות".

עוד הוסיף ואמר לראשי הרשויות כי "אני יודע שאתם שותפים גדולים לזה. יש לכם חלק חשוב מאוד במאבק הזה. הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה להנחיל לתושבים שלכם את כללי הקורונה – את חבישת המסכות, את שמירת המרחק, את מניעת ההתקהלויות. אין תחליף להובלה שלכם, למנהיגות שלכם וגם לאכיפה שלכם, במיוחד על עסקים, כדי שיחד נוכל למגר את המחלה הזאת".

כזכור, סיעת 'דרך ארץ' פנתה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד קריאה שנייה ושלישית. על פי הודעת הסיעה של השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר שהגיש את החוק, "ראש הממשלה נתניהו נענה לבקשה ואנו מברכים על כל התקדמות בדרך לפתרון המשבר".

בסיעה הסבירו כי "צעד זה יאפשר לליכוד ולכחול לבן את הזמן, במקביל לקידום החוק, להגיע לפתרון כולל של כל המחלוקות ביניהם כדי להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות". גם יו"ר שס אריה דרעי הודיע כי סיעת ש"ס תתמוך בקריאה הטרומית ובקריאה ראשונה בהצעת החוק של סיעת 'דרך ארץ' לדחיית מועד תקציב המדינה.

גורם בכיר בליכוד אמר כי "כפי שהבטיח, ראש הממשלה נתניהו עושה הכל כדי להימנע מבחירות ולהגיע לפתרון שיאפשר את המשך עבודת הממשלה ולקבל את ההחלטות הדרושות למאבק בקורונה ובראשן העברת תקציב של מיליארדים כסיוע לאזרחי ישראל. הליכוד מאמין בתקציב חד שנתי מיידי כדי לסייע לאזרחים ולעסקים לצאת מהמשבר. הסכמנו להיעתר לבקשת סיעת ״דרך ארץ״ כדי לתת צ׳אנס אחרון לפשרה".

"זה לא הזמן לפוליטיקה, זה הזמן לאחדות ולהילחם בקורונה וזה מה שראש הממשלה עושה. אנחנו מצפים מכחול לבן להתמקד בעיקר – מלחמה בקורונה והעברת הכספים והמענקים לאזרחי ישראל – ולהימנע מגרירת מדינת ישראל לבחירות מיותרות. ראש הממשלה נתניהו ימשיך לפעול בכל החזיתות ומצפה מכל סיעות הבית להתגייס למאבק בקורונה ולא לזרוק הערות מהיציע. זה המאבק של כולנו וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעשות בעת הזאת", דברי הבכיר בליכוד.

מכחול לבן נמסר כי היא "מברכת את הליכוד על היענותו לשמירה על יציבותה הפוליטית והציבורית בישראל. כחול לבן תעשה כל שביכולתה כדי למנוע בחירות איומות מאזרחי ישראל בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה. נתמוך בתיקון החוק הקיים, בדרך שתאפשר תקציב לשיקום כלכלת ישראל. לאזרחי מדינת ישראל מגיע את הודאות והיציבות הטובה ביותר בעת הזו ולכך נמשיך לפעול".

שר התקשורת ויו"ר דרך ארץ ח"כ יועז הנדל עדכן כי "‏הצעת החוק תעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה, וזו התקדמות מבורכת. בחירות בעת הזו הן פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ובציבור הישראלי. נעשה כל מאמץ כדי למנוע את טירוף הדעת שבהליכה לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר בתגובה להסכמת הליכוד לקדם הצ"ח שלו לדחיית האישור על התקציב: "‏הצעת החוק שלנו תעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה, וזו התקדמות מבורכת. בחירות בזמן משבר הקורונה ולאור האתגרים הבטחוניים העומדים בפנינו- יהוו פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ובציבור הישראלי. נעשה הכל כדי למנוע את טירוף הדעת שבהליכה לבחירות רביעיות ולקדם יציבות פוליטית ואחדות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture