צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

גפני על החוק של האוזר: "התלבטות לא פשוטה – המשמעות היא המשך שיתוק" • צפו

יו"ר ועדת הכספים על הצעת חוק לדחיית ה'דד-ליין' לאישור התקציב: "לא הבענו עדיין עמדה בנוגע לחוק, אנחנו מתנגדים בכל מכל לבחירות, גם השר דרעי נגד בחירות, אבל להאריך את המועד, הפירוש הוא שאין תקציב". סגן השר פרוש: "באופן אישי אני תומך בהצעה, אם לא נצביע בעד הולכים לבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס בדיון בוועדה להצעת חוק לדחיית ה'דד-ליין' לאישור התקציב ואמר כי "לא הבענו עמדה בנוגע להצעת החוק של דחיית התקציב בעוד 3 חודשים, יש לנו התלבטות לא פשוטה. אנחנו מתנגדים בכל מכל לבחירות, גם השר דרעי נגד בחירות, אבל להאריך את המועד, הפירוש הוא שאין תקציב. המציאות שאנחנו משתקים לחלוטין את המדינה. יסבלו מזה מעמד הביניים והשכבות החלשות".

"יש לנו התלבטות אם שווה כל הדבר הזה. מה עושים בינתיים? מביאים כל הזמן תקציבים בחלקים, הולכים להגיע מחר 4.2 מיליארד ₪ למשרד החינוך בשל הקורונה, ואחר כך עוד 8 ומשהו מיליארד ₪ לצרכים במשרדים שונים, המשמעות של ההתנהלות הזו שכל מה שהעליתם פה ימשיך להיות משותק. אסור ללכת לבחירות, אבל צריך לפתור את הבעיות האלה. אלה לא דברים שאפשר לשחק בהם, חיים של ילדים", דברי יו"ר דגל התורה גפני.

סגן השר מאיר פרוש אמר הבוקר כי "באופן אישי אני תומך בהצעה של סיעת ׳דרך ארץ׳ לדחיית התקציב. הרי אם לא נצביע בעד הולכים לבחירות, אז אם זו הדרך להעביר תקציב, אני בעד". מנגד, יו"ר שס אריה דרעי הודיע אמש כי סיעת ש"ס תתמוך בקריאה הטרומית ובקריאה ראשונה בהצעת החוק של סיעת 'דרך ארץ' לדחיית מועד תקציב המדינה.

כזכור, סיעת 'דרך ארץ' פנתה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד קריאה שנייה ושלישית. על פי הודעת הסיעה של השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר שהגיש את החוק, "ראש הממשלה נתניהו נענה לבקשה ואנו מברכים על כל התקדמות בדרך לפתרון המשבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר להצעת החוק ואמר כי "כשפנה אלי אתמול חברנו חה"כ האוזר מטעם סיעת דרך ארץ, ואמר לי 'בוא תן עוד הזדמנות לנסות להגיע לייצוב המערכת הפוליטית על מנת שתהיה לנו ממשלה שתוכל להמשיך לפעול במאבק נגד הקורונה' – אני אמרתי שאני מוכן. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית, להילחם למען פתיחת הכלכלה. זה מה שאנחנו עושים. אני מקווה שאנחנו עושים את זה גם בהצלחה".

כזכור, האוזר הגיש הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה על תקציב המדינה, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת בסוף אוגוסט. לפי החוק, על הכנסת לאשר את התקציב בתוך מאה ימים מיום הקמת הממשלה, שיסתיימו ב-25 באוגוסט. במסגרת הצעת החוק, שתוגש כתיקון לחוק יסוד הכנסת, הזמן לאישור התקציב יורחב ל-200 ימים, שיפקעו ב-25 בנובמבר. אם גם עד מועד זה לא יאושר התקציב, הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר לאומי כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה . המשבר מנוהל על-ידי ממשלת אחדות וחירום לאומית שהוקמה בפרט לצורך התמודדות עם השלכות התפרצות המגפה כאמור. מאפייני המשבר והשלכות ארוכות הטווח שלו יצרו אי וודאות כלכלית מובהקת. על זאת מתווסף אתגר לאומי, בו ישראל עלולה להתמודד לראשונה בחורף הקרוב, עם אירוע המשלב התפרצות נגיף קורונה יחד עם התפרצות נגיף שפעת".

"מצב מיוחד וחסר תקדים זה מצריך מסגרת זמנים שונה לשם גיבוש תקציב מדינה, מזו הקבועה בחוק. פיזור הכנסת, וכפועל יוצא מזה פירוק ממשלת האחדות, בעת הזו יפגע פגיעה של ממש באיתנות משקי הבית, ביציבות הכלכלית הישראלית ובאינטרס הציבורי הכולל. על כן, מוצע להרחיב את מסגרת הזמן לקבלת חוק התקציב, מיום כינון הממשלה, כפי שקבועה בסעיף האמור, מ-100 ימים ל-200 ימים", לשון הצעת החוק.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture