צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

סגן השר קיש על אפליית בתי הכנסת: "התחייבנו להקדים את סיום המשימה ליום ראשון"

יו"ר וועדת החוקה לסגן שר הבריאות: "לא נדון בתקנות שהגיעו מהקבינט עד שהן ישונו, מאבדים את אמון הציבור, אין היגיון במגבלה של 10 אנשים בבית כנסת של 300 מטר". סגן השר: "פרופ' גמזו אמר שלא סיים את עבודתו וביקש עד ה-1.9 זמן להביא את הכול במסודר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס בדיון בוועדת חוקה לאפליית בתי הכנסת ואמר כי "אני עושה את כל המאמצים להקדים את התקנות המתוקנות ליום ראשון הבא במקום ל-1.9. אך גם אם לא נספיק להסדיר את כל המעטפת, נעשה סדר בכל הדברים שאפשר, כולל בתי תפילה. זה גם תלוי ברמת התחלואה שאם תתגבר אולי התקנות יוקשחו ואם היא תפחת אולי נוכל ליישר קו לכולם בצורה יותר חופשית. אנחנו עושים כל מאמץ שכבר ביום ראשון יהיה קבינט קורונה עם "הרמזור" בפנים ואם לא, נביא פתרון בכפוף לרמת התחלואה ליישור קו עד כמה שניתן"

הוא הסביר את החלטת קבינט הקורונה אתמול ואמר כי "פרופ' גמזו נכנס לעבודה ומוביל תפיסה שונה משהייתה קודם. תוקף רוב התקש"חים אמור לפוג הלילה כך שהיינו צריכים להביא לקבינט משהו, אחרת לא היו שם תקנות במדינה. פרופ' גמזו אמר שלא סיים את עבודתו וביקש עד ה-1.9 זמן להביא את הכול במסודר. אכן, יש פגמים ויש דברים שנתפרו וזה לא מה שאנחנו רוצים להמשיך לחיות איתו אך בגלל שהעבודה עדיין מתבצעת אכן עשינו בחלקו העתק הדבק".

הוא שיבח את העבודה מול הועדה ואמר כי "עם כל הצרות שאתם מדברים עליהם, אני מרגיש שיש פה אירוע אחר עם ועדת החוקה, בעבודה קשה וסופר מקצועית. אם לפני קבינט הקורונה אני עורך שיחות עם יו"ר הוועדה זה מקום אחר וטוב. בקבינט הקורונה היו תקנות של משרד הבריאות שכלפיהן מופנית הביקורת, ותקנות של משרד האוצר שהספיק להשלים את העבודה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר התייחס בפתח את הדיון להחלטות קבינט הקורונה, שיובאו לאישור הוועדה, זאת לאחר שוועדת הכנסת אישרה היום כי ועדת החוקה היא הוועדה אליה יובאו תקנות הקורונה להגבלת פעילות: "אני לא רואה בהחלטות שום בשורה או חשיבה. בהגבלת פעילות למקומות עבודה נראה שנעשתה עבודה יותר מעמיקה, עשו קווי רוחב של תקנות והגבלות ונתנו בתוך הקווים הסגולים שיפור".

"בכל הנוגע לקובץ תקנות הגבלת פעילות, אין שום בשורה, זה סוג של העתק הדבק ולמרות שזו ממשלת ליכוד הרגשתי שנעשתה פשרה מפא"יניקית ושפחדו לגעת בדברים וכן בנוגע לסאגה הפשוט לא מובנת של הגדרות בתי הכנסת, כשלצדם כ"כ הרבה דברים שפועלים. הרי כל אחד מבין שאם במסעדה אפשר 20 אנשים שיושבים לאכול, למה בבתי הכנסת לא יוכלו 20 להתפלל? לא ראיתי שום בשורה אלא רק פחדנות ופשרה מפא"יניקית. לכן, לא אכנס את הוועדה עד שיהיו בשורות חדשות".

עוד אמר: "אנחנו העין הציבורית אליה מגיעות ההחלטות. העברנו כ-15 חוקים בוועדה בחודשיים האחרונים והשולחן הזה טייב את החוקים והתקנות אז אנחנו רוצים לדעת לאן פנינו, יש או אין שולחנות עגולים? אנחנו מאבדים את אובדן האמון הציבורי".

בהתייחסו לציבור החרדי ולבתי הכנסת אמר: "המיינסטרים החרדי, רוב הציבור החרדי שומר בצורה קפדנית על ההוראות. אני מגיע לבית כנסת של 300 מ' עם 250 מקומות כשהתקן הוא 10 אנשים. את מי זה משכנע? אנחנו רוצים החלטות שיתורגמו על-ידי הרשויות המקומיות עם תקן לכמה אנשים יכול המקום להכיל, פתיחת חלונות, אוורור, כניסות ויציאות ועוד. וכך האנשים עצמם יהפכו לפקחים".

לבסוף הודיע כי יכנס את הוועדה ביום ראשון או שני "בהנחה שיהיו תקנות מתוקנות ואז נחליט אם לאשר או לא. אני לא לעומתי נגד הממשלה אבל דברים עם היגיון יהיו ודברים ללא היגיון לא יהיו". כזכור, בהתאם להחלטת היו"ר ח"כ יעקב אשר, הוועדה לא דנה על החלטות הקבינט מאתמול להגבלת פעילות כל עוד לא בוצעו בהן שינויים מהותיים.

אשר אמר לקראת הדיון: "אין מה לדון על החלטות הקבינט כרגע שברובן ככולן הן לא יותר מקופי פייסט, אין בהן שום בשורה, שום דבר חדש ומסודר, רק העתקה של הארכת תוקפן של ההגבלות. לא לזה ציפינו. אני ממתין לקבל מתווה שיש בו קו מסודר, הגיוני, שיהיה מובן מה רוצים להשיג בכל ההגבלות השונות בכל תחומי הפעילויות, וכפי שסוכם בישיבת הוועדה ביום רביעי שעבר נרצה לראות קריטריון ונהלים צודקים ומובנים גם לגבי כמות המתפללים בבתי הכנסת, רק לאחר שנראה את השינויים הללו הוועדה תוכל לדון בהחלטות הקבינט, לאשרן או לבטלן".

עוד אמר: "הודעתי על כך לשר הבריאות יולי אדלשטיין, וסוכם שהוועדה תמתין לממשלה עד יום ראשון כדי לתת לה את האפשרות למצות את דיוני השולחנות העגולים של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. ביום ראשון נראה מה יהיו השינויים שיגיעו לקבינט הקורונה, וביום שני הוועדה תתכנס לדון בהם. אם לא נראה שינוי מהותי הוועדה תפעיל את סמכותה, תבטל את מה שיהיה צריך לבטל ותדרוש את השינויים הראויים".

צילומים: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture