Gili Yaari/Flash90

הנדל: "אנחנו לא ניתן יד לממשלה צרה – לא נתנו בעבר ולא ניתן בהווה" • צפו

בישיבת הסיעה של דרך ארץ אמר שר התקשורת: "עם ישראל מתחנן שנפסיק להסתכל על עצמנו ונסתכל עליהם. מי שיצביע נגד החוק רוצה כאוס פוליטי ובחירות". האוזר: "אני קורא לכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה, גלו אחריות לאומית והצביעו בעד החוק לדחיית פיזור הכנסת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: ערוץ כנסת

השר יועז הנדל אמר היום (שני) בישיבת סיעת 'דרך ארץ' כי "אחדות היא אידיאל, לא הכרח. אנחנו בדרך ארץ ימין ממלכתי. ליברלי. יש כזה דבר. אנחנו לא מצהירים נאמנות ולא חותמים נאמנות לאף אחד חוץ מלמדינת ישראל ולערכים שלנו. מדינת ישראל לא צריכה עכשיו בחירות. היא במשבר שכמוהו לא היה מאז מלחמת יום הכיפורים. חוסר יציבות פוליטי פוגע ביכולת לצאת מהמשבר, פוגע במקומות עבודה, מאיים להוריד את דירוג האשראי של ישראל, למנוע תקציב שנדרש למשרדים ממשלתיים ועמותות".

"הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב, אני לא מסתיר את זה. אם רוצים שזה יעבוד צריך שכל חלקי הקואליציה יעבדו היום על ההסכמים ביניהם ומציאת פשרות. צבי ואני עובדים מסביב לשעון כדי לקרב בין הצדדים ולפתור את המחלוקות בקואליציה. בחירות רביעיות פירושן זריעת הזרעים לשנאת חינם, אני שומע ורואה את השפה, חלילה למלחמת אזרחים. שלוש פעמים ברציפות שלחנו את אזרחי ישראל אל הקלפי וחזרנו עם אופציה אחת בלבד- ממשלת אחדות. זה לא אהבה ממבט ראשון, אבל זה הפתרון היחיד למדינת ישראל".

"הצבעה על החוק שהצענו בסיעת דרך ארץ, היא הצבעת אמון/אי אמון בחברה הישראלית שנאנקת תחת המשבר. בכל אחת משלושת הקריאות חברי הכנסת ידרשו להכריע בין שיקולים פוליטיים לבין הצלת המשק הישראלי, מערכת החינוך, התעסוקה והבריאות. זו ההצבעה האמיתית. כל תקציב ידרוש דחייה בכנסת. אין כזה דבר להעביר תקציב בשבוע בכל מקרה, אבל הדחייה הזאת היא גם אמירה חשובה".

"אני שב ומצהיר כאן: לא אתן את ידי לממשלה צרה. לא נתנו בעבר ולא ניתן בהווה. הבחירה ללכת לבחירות היא קלה לפוליטיקאים וגזרה רעה מאוד לאזרחי ישראל. צריך להחליט היום איפה אנחנו רוצים להיכתב בספרי ההיסטוריה. תשמעו את הקולות ברחוב, תקשיבו לאזרחים שנמצאים במצוקה: עם ישראל מתחנן שנפסיק להסתכל על עצמנו ונתחיל להתעסק בהם. החוק הזה שם על השולחן מבחן מאוד פשוט, מי שמצביע נגדו רוצה כאוס פוליטי ובחירות, מי שמצביע בעדו מחפש את הפשרה והיציבות", דבר הנדל.

חברו לסיעה ומגיש הצעת החוק ח"כ צבי האוזר אמר כי "אני שמח לעדכן שהצעת החוק שהגשתי לדחיית פיזור הכנסת לחודש דצמבר תעלה השבוע למליאה וצפויה לעבור בקריאה טרומית. זו התקדמות חשובה ואנחנו מברכים את הצדדים עליה. אנו על סף נקודת אל חזור. אם לא נתעשת מיד, נמצא את עצמנו דוהרים לסחרור פוליטי וכלכלי כאשר לפתחינו משבר בסדר גודל שמדינת ישראל עוד לא חוותה מעולם".

"לכן אני קורא מכאן לכל סיעות הקואליציה וגם לאופוזיציה, כל מי שטובת אזרחי ישראל לפניו – גלו אחריות לאומית והצביעו בעד החוק לדחיית פיזור הכנסת. את הימים הקרובים על כל הצדדים להקדיש למציאת פשרה ולחתור למען יציבות וודאות פוליטית. אנחנו מוכנים לסייע בכל דבר ועניין. את הגישור אנחנו נעשה, את הפשרה על הצדדים לאמץ. לכל מי שיש לו ספק בעניין: אין לנו אופציה לפזר את הכנסת ולשקוע במערת בחירות רביעית".

"הממשלה מינתה לאחרונה פרויקטור לקורונה; הוקמה גם מפקדת קורונה; אך ישראל זקוקה גם לפרויקטור ליציבות; למפקדת ודאות. יועז ואני מחויבים לאחדות. אין אלטרנטיבה למדינת ישראל למעט ממשלת האחדות בעת משבר הקורונה. אנו עמלים למציאת פתרון ולגישור בין הצדדים. יש לנו כתפיים רחבות, אין לנו בעיה. תעמדו על הכתפיים שלנו, רק תרדו מהעץ. אתמול עשינו צעד ראשוני אך משמעותי. בעזרת כל מרכיבי הקואליציה נצליח להביא לפשרה ולהפסיק את הטירוף", דברי האוזר.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture