נתניהו: "אם גנץ יפסיק להתעמת איתנו בכל דבר – אז הוא יהיה ראש ממשלה"

ראש הממשלה נשאל האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה: "אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, אם לא זה יתפרק מאליו". על העימות על התקציב: "אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה". על המצב הביטחוני: "החמאס וארגוני הטרור למדו וראו מה קרה בפעמים קודמות ואני מציע להם לזכור את הלקח הזה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל הערב בראיון ל'ערוץ 20' האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה והשיב כי "זה תלוי בו. אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב, וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע, אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם לא זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

נתניהו התייחס בראיון לליטל שמש לעימות הפוליטי על התקציב ואמר כי "צריך תקציב כבר אתמול. לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל. אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה. נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה".

"לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות", טען ראש הממשלה בראיון. לדבריו, "העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו כי זה מה שנכון למדינת ישראל".

נתניהו התייחס למצב הביטחוני ואמר כי "החמאס וארגוני הטרור למדו וראו מה קרה בפעמים קודמות ואני מציע להם לזכור את הלקח הזה. אני לא אתן לתקיפות נגד מדינת ישראל. נפעל בכל הכח ואנחנו עושים את זה ברדיוס של 360 מעלות, קרוב ורחוק".

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר היום בפתח ישיבת הסיעה כי "החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב, אם היא אכן כזו, היא החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד הערב ולתת תוקף אמיתי להבטחתך מאמש – לדון ולאשר את תקציב המדינה בתוך 100 ימים מהיום. הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי ובמקום פאניקה – נאפשר לציבור ודאות, ביטחון ואמון".

גנץ הציע כי "בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך: הממשלה תאשר הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב, כנסת ישראל תעביר אותה ובתוך 24 שעות, בלי טריקים ובלי שטיקים: תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי. הבטחתי לעם ישראל לראות את טובתו מעל הכל, ואני קורא לך לעשות זאת יחד למען העם. אין פתרון אחר".

עוד הוסיף כי "אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם – ורק הם – משלמים עליהם את המחיר. העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם נכתבו אינם הסכמים, ולא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו. מדינת ישראל צריכה ודאות לשנה הבאה".

בכחול לבן פרסמו את "מתווה גנץ להסרת איום הבחירות וסיום המשבר הפוליטי בתוך 24 שעות". על פי הודעה המפלגה, "העלאת הצעת חוק ממשלתית לדחיית אישור תקציב המדינה ב-100 ימים לאישור הממשלה הערב (ב'). (משאל טלפוני מהיר). מתן פטור מחובת הנחה בוועדת הכנסת מחר (ג') בשעות הבוקר. העלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה, אישורה, וקיום דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט מחר (יום ג׳) במהלך שעות הצהריים. אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית מחר (יום ג׳) בשעות הערב".

"בכחול לבן בחנו משפטית את המתווה ואישרו עם הגורמים המשפטיים את ההיתכנות לבצע את המהלך. היתרון בהעלאת הצעת חוק ממשלתית: 1. מאפשרת העלאתה להצבעה ביום שלישי בו לא מועלות הצעות חוק פרטיות. 2. קיצור התהליך בכנסת- אין צורך בקריאה טרומית. זה דורש שיתוף פעולה חיובי, אמיתי וכנה – בלי שטיקים ובלי תרגילים", לשון הודעת המפלגה בתום ההצהרה של גנץ. ההערכה במערכת הפוליטית היא שגנץ משדר מסר לנתניהו לפיו אם החוק לא יאושר באופן סופי עד יום רביעי, יתמכו בחוק שמונע מאדם שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מייד. לא 24 שעות לא 24 דקות, יש תקציב מוכן וצריך לעשות אותו עכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture