צילום: דוברות העירייה

ליאון לגמזו: "צריך לאפשר לבחורים להתבודד בישיבה – שימשיכו ללמוד תורה"

פרויקטור הקורונה ביקר בעיריית ירושלים: "כל עיר אחרת במצב כזה הייתה נסגרת". ראש העיר: "אנחנו נכנסים לחודש אלול, חודש גדוש במועדים ועדיין אין תשובה לגבי בתי הכנסת". ליאון ציין כי רוב החולים בעיר הם ממזרח העיר. נציג פיקוד העורף: "יש לסגור את המעברים מיו"ש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממונה הלאומי על מאבק בנגיף הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיע היום (רביעי) לפגישה מיוחדת בעיריית ירושלים עם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, המנכ"ל איציק לארי, פרויקטור הקורונה בעירייה שלום אייזנר ובכירים נוספים, כדי לדון במצב התחלואה בעיר.

ראש העיר ובכירי העירייה הציגו נתונים שונים לפרופ' גמזו, בין היתר שמעל ל-50% מהחולים בירושלים כרגע הם ממזרח העיר, הציגו את החמ"לים העירוניים, נתוני פינוי חולים למלוניות וכן את פרוייקט "אנשי חייל", במסגרתו פועלת העירייה באמצעות פעילים בשכונות לטיפול פרטני בכל אחד מהחולים.

"אתם מצליחים למתן אותה – אבל התחלואה עדיין גבוהה", אמר פרופ' גמזו. "כל עיר אחרת בעולם עם שיעורי תחלואה כאלו כבר הייתה ננעלת. השליטה בתחלואה היא גם ככה קשה בקורונה: אדם שנראה כאילו בריא, מדביק אדם בריא אחר". פרופ' גמזו גם התייחס למוחים בבלפור: "יש בעיר לא מעט אתגרים ובהם יש את הנטל של ההפגנות שגם הוא מוסיף הדבקות בנגיף".

פרופ' גמזו התייחס לעשייה הרבה של עיריית ירושלים ושיבח אותה: "נעשית בעיריית ירושלים עבודה בלתי רגילה. אני מצדיע לכם על הניסיונות לשלוט על תחלואת הקורונה בעיר המורכבת ביותר בישראל. אתם מצליחים להחזיק את התחלואה ולמתן אותה. מה שאתם עושים כאן הוא חסר תקדים בעולם".

"אתם עושים את כל המהלך הזה עם עיר פתוחה, תחבורה ועסקים, אל מול אתגרים גדולים. צריך להמשיך לפעול להקטין את ההתקהלויות ולשבור את שרשרות ההדבקה. אני חושב שהדרך שעיריית ירושלים נקטה היא הדרך הנכונה. אתם מכירים יותר טוב את הקהילות והדרך של ניהול המשבר נותנת ביטחון למשפחות השונות שאם הם ייסגרו בבית – העירייה תספק להם את מה שהם צריכים. אני התרשמתי בצורה מדהימה מהיכולת שלכם לרדת לפרטים ולהכיר כל פרט וזו הדרך הנכונה להתנהל בשגרה לצד הקורונה".

צילום: דוברות העירייה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים תשלט על התפשטות הנגיף בדיוק כפי שעשתה בגל הראשון. חשוב לזכור כי המגפה היא גם מגפה כלכלית והיא גובה מחיר כלכלי כבד מאוד. ירושלים היא העיר הגדולה בישראל, עם מעל מיליון תושבים ואם מסתכלים על כמות החולים רואים שבירושלים יש פחות מחמישה חולים לאלף תושבים. אני מודה לפרופ גמזו על דבריו החמים ומבטיח שנעשה הכל למען תושבי ירושלים".

ליאון הוסיף כי "צריך לאפשר לבחורי הישיבות להתבודד בתוך הישיבה ולא לסגור אותם. שימשיכו ללמוד תורה, זה הכי חשוב". עוד הוסיף ואמר לגמזו כי "אנחנו נכנסים לחודש אלול, חודש גדוש במועדים ועדיין אין תשובה לגבי בתי הכנסת. אנחנו חייבים להערך ולתת פתרון לציבור".

ראש העירייה משה ליאון ציין כי מרבית החולים בעיר הם ממזרח ירושלים. על פי נתוני העירייה כ-2000 חולים מתוך 3,600 הם ממזרח העיר. לטענתו של ראש העירייה מה שגרם לזינוק במספר החולים במזרח ירושלים היא הוא ההשתתפות בחתונות והתפילות המרובות בהר הבית.

נציג פיקוד העורף בירושלים אל"מ איתי לוי אמר במהלך הדיון: "יש לסגור את המעברים מהרשות הפלסטינית לישראל באזור ירושלים: יו"ש חולה מאד. אנחנו עושים מאמצי על כבירים, אבל בסוף אנחנו לא מצליחים, כי על כל מאה מחלימים יש 300 נדבקים חדשים ממגעים ביו"ש".

שלום אייזנר, שמונה לאחראי הקורונה בירושלים, אמר בתגובה כי הם מבקשים מזה זמן ממושך לפתוח מחדש את דרייב אין הבדיקות במזרח העיר, אך טרם נענו. וזאת בעוד שבגל הראשון נפתח מתחם בג'בל מוכבר, ותושבים רבים הגיעו להיבדק.

צילומים:Olivier Fitoussi/Flash90

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture