ח"כ עמית הלוי בראיון ל'JDN': "שרי כחול לבן הם מפגינים בתוך הממשלה" • צפו

הח"כ מהליכוד בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' • על המאבק מול פינדרוס: "המריבה על הייתה על הצדק" • במתקפה על לפיד וליברמן: "ריקוד פוליטי על הדם של האזרחים" • על הסכמי אברהם: "לא היה שווה לוותר על הריבונות" • תוקף את כחול לבן: "לשקול את הקואליציה הניסנקורנית, זה אוליגרכיה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

השם עמית הלוי, כיום ח"כ עמית הלוי, בטח מוכר לכם מתוצאות הבחירות של הסיבוב הראשון, אז נאבק על מקומו בכנסת, על חשבון מקומו של ח"כ יצחק פינדרוס. בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' הוא מבקש לתקן את הרושם ומבהיר כי "הסיפור פה הוא לא פינדרוס, אמרתי את זה לאנשי דגל התורה. אנחנו חברים בכמה ועדות משותפות, הצטרפתי לאחרונה להסתייגות שלו שעברה".

הלוי, שנכנס לכנסת לאחרונה במסגרת החוק הנורבגי בעקבות התפטרותו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ממשיך לנהל את המאבק מול ועדת הבחירות, בכדי לעשות "צדק", כדבריו. הוא תוקף את יו"ר ועדת הבחירות דאז השופט חנן מלצר ואומר כי "המשפט נמשך. המריבה על הייתה על הצדק. התברר לי שוועדת הבחירות שהייתה אמונה לספירת הקולות כדין, לא עשתה זאת".

הח"כ מהליכוד תוקף את המפגינים מול מעון ראש הממשלה בירושלים בעקבות המשך קיום ההפגנות: "המצב היום הוא בלתי נסבל, בלתי אפשרי שתחת הכותרת דמוקרטיה יהיו התקהלויות שהמומחים אומרים שהן מסוכנות, בוודאי לציבור המבוגר ואנשים בקבוצת סיכון, ורחוב בלפור יהיה 'אקס טריטוריה', זה מתנהל כמו גלקסיה נפרדת, זה חייב להיפסק".

הוא גם תוקף את שרי כחול לבן ומכנה אותם "מפגינים בתוך הממשלה שממשיכים להפגין". לדבריו, "זה לא משחק, צריך לומר לאנשי כחול לבן ששאתם לא מנהלים פה גן ילדים, אתם מנהלים פה מדינה, מדינה לא יכולה ביד אחת להתיר וביד השניה לאסור, לייצר פה איזה קבוצה פריבילגית שיכולה לעשות מה שהיא רוצה, ומצד שני לחייב אנשים לא להתפלל בציבור".

הוא מתייחס לביקורת של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד על ההתנהלות במשבר הקורונה ומאשים אותם בריקוד על הדם: "הניסיונות של פוליטיקאים כמו איווט ליברמן ויאיר לפיד להסיט, להמריד ולהתסיס את האזרחים נגד הממשלה, במסווה של ביקורת כאילו על התנהלות הממשלה, היא ריקוד פוליטי על הדם של האזרחים. אנחנו נמצאים בתוך מצב שהוא בוקה ומבולקה בכל העולם, בא אדון יאיר לפיד או אחרים מהאופוזיציה והתקשורת, ומייצרים איזה מצד שווא שהיה צריך לעשות אחד-שתיים-שלוש ונתניהו לא עושה את זה בגלל שהוא במשפט".


ח"כ הלוי בנאום בכורה במליאת הכנסת. צילום: דוברות הכנסת – מוריה ברקוביץ'

"פעם אחת איווט ליברמן כבר נתן 48 שעות להנייה, עכשיו הוא נותן 48 לקורונה, ואז היא תיעלם רק אם הוא היה ראש הממשלה או יאיר לפיד היה שר הבריאות. תביאו אלטרנטיבות, לא שמעתי שהם אומרים ש'ראש הממשלה בזמן הפנוי שלו היה אמור לעשות ככה וככה והיה בא לציון גואל', אף אחד לא יודע לומר את זה. הם מנצלים את המבוכה וההיסטריה והפחד של האנשים, ואת אלו שחולים ואת שנפטרו, לומר שהיה היה נפתר רק לו היה 'רק לא ביבי'. את תרופת קסם הזאת 'רק לא ביבי' שלא הוכחה כחיסון לאף נגיף, לא רלוונטית גם עכשיו".

מנגד, על שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט הוא אומר כי "ראיתי את מה שנפתלי בנט פרסם, חלק מההצעות שהוא העלה מיושמים, כמות הבדיקות גדלה. אם יש רעיון ספציפי, חלק מהדברים זה נעשה, חלק לוקח זמן, זה ברור שהקורונה גילתה הרבה חולשות שנצטרך לתקן אותם, חלק מתקנים תוך כדי, חלק נצטרך לתקן ברמה המדינה והפקידים שמטפלים בעסק הזה. לא חכם לזרוק כדורים תוך כדי הקרב. לא ראיתי שום פתרון קסם בדברים של בנט".

הלוי מברך על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין אך סבור כי לא היה שווה לוותר בתמורה על החלת הריבונות: "אמרתי את זה גם לראש הממשלה". עם זאת, הוא מסביר את עמדתו של נתניהו: "צריך לומר ביושר, ראש הממשלה היה עקבי בשיטתו, הוא אמר שהוא הולך על המהלך של הריבונות בתיאום עם האמריקאים, יש לו בזה קונספציה שלמה, מכל מיני סיבות, מסיבות של המערכת הבין לאומית כולה ודברים נוספים שקשורים לגיבוי שישראל צריכה באו"ם. יש שיקולים דיפלומטים, אבל נתניהו עקבי לשיטתו, זה לא שהיה ריבונות מעשית מבחינתו בשטח, היה תיאום עם ארצות הברית שביקשו לעשות את המהלך הזה".

בראיון בעד הליכה לבחירות בעקבות המאבק מול כחול לבן על התנהלות מערכת המשפט: "האם מפרקים את הקואליציה על השאלה הזאת, ומתי ואיך. את השאלה הזאת נידונה בסיעת הליכוד, זה היה בשבוע שראש הממשלה נסע לוושינגטון, לא התאים לקיים דיון רציני אז. זה בחלט סיבה לבחון מחדש את הקואליציה הזאת, אם שר המשפטים מוכן שבמערכת שתחת אחריותו יכתבו כאלו, שזה יהיה הנורמות, אם זה הסטנדרטית של לב המערכת שאחראית על הצדק, אנחנו בהחלט צריכים לשקול את הקואליציה הניסנקורנית הזאת בהקשר הזה".

הוא מעריך שההחלטה בנושא תתקבל אחרי החגים ואומר כי "זה החלטה שסיעת הליכוד צריכה לקבל בנחת, בשכל, לא בעד התלהמות וצעקות, צריך לשבת בשכל, להודיע על זה, כי הסכמים בגדול צריך לכבד, אבל המצב היום שאי אפשר למנות מפכ"ל, זה מצריך שיקול מחדש. אנחנו צריכים לשבת, להחליט מתי מפרקים, אם מפרקים על זה, זה בחלט דיון רציני, אני נוטה שכן. זה לא דמוקרטיה, זה אוליגרכיה, זה סיבה לשקול את הקואליציה עם כחול לבן לא ישתפו פעולה עם המינימום בעיני".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלוף!
חד וברור
יש אנשים טובים בירושלים!

מרשים מאוד. עושה רושם אדיר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture