צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"דין הכנסת כדין בית הכנסת, דין הלימודים כדין האימונים, דין חתונות כדין הפגנות"

יו"ר הוועדה לפניות הציבור בנאום תקיף בכנסת: "ישנם דברים שלא ניתן לסגור. כפי ששר המשפטים מבין שאי אפשר למנוע הפגנות, כך אי אפשר למנוע את קיום בתי הכנסת והיכלי הישיבות. התורה היא חיינו ואורך ימינו. זה הקיום שלנו כעם יהודי. קיום רוחני וגשמי כאחד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר אמר אתמול בנאום במליאת הכנסת במהלך הדיון על ההסכם עם איחוד האמירויות כי "הסכמי שלום בין העמים חשובים מאוד. השלום הוא ערך נעלה ביהדות. אך כדי שהשלום יוכל להתקיים, צריכים קודם כל שנעשה שלום גם בתוכנו. שנדע לחיות בשלום האחד עם השני. שנבין כל אחד את צרכי האחר כמו שאנחנו מבינים את צרכינו".

"אתמול פורסם כי תרגיל צה"ל בצפון יתקיים כמתוכנן, גם במחיר של אלף נדבקים. "אין ברירה, חייבים להיות מוכנים. הקורונה לא יכולה לשתק את צה"ל", צוטט הרמטכ"ל. שר המשפטים, אבי ניסנקורן לוחם שזכות ההפגנה תישמר גם בימי הסגר. ואני מצטט ממנו: "נדאג שמוסדות הדמוקרטיה ימשיכו לתפקד. בתי המשפט לא ייסגרו והכנסת תמשיך למלא את תפקידה. דאגנו גם בסבב הזה שזכות ההפגנה תישמר". שר האוצר, ישראל כץ, דורש לפתוח את העסקים הקטנים. שרת התחבורה דורשת להחזיר את שדה התעופה לפעילות מלאה. קבוצות העל בספורט הוחזרו לאימונים. וספורט יחידני, היה מותר לאורך כל התקופה. אותו הדבר פעילות רשתות המזון, הפארמה, אופטיקה ועוד שלא נסגרו לרגע".

"הצד השווה של כל אלו היא ההבנה, כל אחד בהתאם לתפיסת עולמו והשקפתו, כי לצד המלחמה בקורונה ישנם דברים חיוניים החייבים להמשיך ולהתקיים בכל מחיר. שגרת החיים אינה יכולה להתקיים בלעדיהם. אין הסבר, אם כך, למה מוסדות החינוך הם הראשונים תמיד להיסגר".

"ילדים ובני נוער היושבים בבית שבועות על גבי שבועות ללא מסגרת מסודרת, עלולים לסבול מנזקים נפשיים וחינוכיים שיימשכו לאורך שנים ארוכות. מנהלי בתי ספר ומורים מתריעים על כך. זה לא משהו שקשור למגזר חרדי או חילוני, יהודי או ערבי. המצב זהה בכל מקום. מורים בתל אביב ובבני ברק מתריעים על אותם דברים. תלמידים רבים שיצאו מהמסגרות בקורונה, עלולים להיפלט ממערכת החינוך ולא לחזור לעולמים".

"כבר היום ישנם מאות ואולי אלפי תלמידים שלא חזרו לשולחן הלימודים. מי לוקח את האחריות על התלמידים האלו? תלמידים אחרים, אלו שכן יחזרו, יסבלו מקשיים חברתיים, קשיים בהשלמה של חומרי הלימוד וקשיים רבים נוספים. ילדים שהתחילו כיתה א', לא יודעים איך נראה בית ספר. הספורט אמנם חשוב לבריאות הפיזית, אבל החינוך חשוב עוד יותר לבריאות הנפשית והחינוכית".

"כמו החינוך, גם החתונות. חתונה זהו היום הכי מאושר בחיים. מצפים לזה בכיליון עיניים, מתכוננים ונרגשים לעמוד תחת החופה. לקיים חתונה עם 20 משתתפים, אינה מעשית ומהווה גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה. רק החתן והכלה, הורי החתן והכלה, הסבים והסבתות האחים והאחיות משני הצדדים, כבר מונים יותר מעשרים איש. שלא לדבר על משפחות גדולות. חתונה היא זכות בסיסית של כל אחד. איך אפשר להחליט למנוע חתונות בתקופת הקורונה?"

"אותו דין גם לגבי בתי כנסת. בשביל יהודי מאמין בית הכנסת הוא כל עולמו. ישנם דברים שלא ניתן לסגור. כפי ששר המשפטים מבין שאי אפשר למנוע הפגנות, כך אי אפשר למנוע את קיום בתי הכנסת והיכלי הישיבות. התורה היא חיינו ואורך ימינו. זה הקיום שלנו כעם יהודי. קיום רוחני וגשמי כאחד".

"משך אלפי שנות קיומנו, ידע העם היהודי רדיפות, תלאות, צרות וייסורים. לפעמים רדפו את הגוף ולפעמים את הנפש, ולפעמים שניהם גם יחד. ידענו מלחמות ומגפות, תקופות קשות הרבה יותר מאשר הקורונה. בכל השנים הללו, הדבר היחיד שחיזק אותנו היא האמונה והחינוך. העברנו אותה מדור לדור, מאב לבן, כי ידענו כי רק כך נוכל להמשיך ולהתקיים כעם יהודי".

"איך אפשר לעצור את השרשרת הזו? הקורונה, לצערנו, אינה הולכת להיעלם בקרוב. העולם כולו וישראל בתוכו, למדים איך להמשיך את שגרת החיים לצד הקורונה. כדי שנוכל להמשיך ולחיות זה לצד זה – חובה שנבין זה את זה. דין הכנסת כדין בית הכנסת. דין הלימודים כדין האימונים. ודין חתונות כדין הפגנות", חתם טסלר.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture