Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ אייכלר: "צריך לעשות שלום עם הציבור החרדי לפני שלום עם העולם הערבי"

בדיון על הסכם השלום עם בחריין הוסיף ח"כ ישראל אייכלר: "לפני יותר ממאה שנים המלך עבדאללה הראשון הסכים לחיות בשלום עם הרחבת הישוב היהודי בארץ ישראל, הציונים הכריזו מלחמת חורמה נגד כל הסכמה עם ממלכת ירדן ואפילו רצחו את ד"ר דה האן בתרפ"ד כבוגד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

 

במהלך דיון על הסכם השלום עם בחריין נאם במליאת הכנסת ח"כ ישראל אייכלר ותקף את יחס המדינה לציבור החרדי, "על מדינת ישראל לעשות שלום עם הציבור החרדי לפני שהיא עושה שלום עם העולם הערבי", אמר.

ח"כ אייכלר פתח את נאומו: "אין כלי מחזיק ברכה יותר מהשלום. אבקש להזכיר שלפני יותר ממאה שנים, ניסו החרדים ליצור הסכם שלום מול הממלכה האשמית בעבר הירדן. המלך עבדאללה הראשון הסכים לחיות בשלום עם הרחבת הישוב היהודי בארץ ישראל ואפילו הסכים להתיישבות בעבר הירדן המזרחי. הציונים הכריזו מלחמת חורמה נגד כל הסכמה עם ממלכת ירדן ואפילו רצחו את ד"ר דה האן בתרפ"ד כבוגד. ראשי הציונים העדיפו מלחמה בת מאה שנים עם הערבים ובלבד שהחרדים לא ידברו בשם העם היהודי ויביאו שלום עם מלכי עבר הירדן. עכשיו כולם מתרפקים על הסכמי שלום, עם עמי המדבר הערבי.

"אני רוצה לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלמרות כל מה שהוא עובר, הוא ממשיך ללכת אל המדבריות ולהשיג שלום עם העולם הערבי. יש להכיר טובה לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ שבלעדיו לא היה קורה השלום הזה. אנחנו הרי יודעים שכל הסכמי השלום נובעים בגלל הפחד של המדינות מאיראן. הם צריכים את האמריקאים לצידם. זה הכול עניין של אינטרסים.

"לאחר מלחמת לבנון הראשונה, נחתם הסכם שלום בין המשטר הנוצרי בראשות הנשיא הנבחר באשיר ג'מאייל לבין מדינת ישראל. עוד לא יבש הדיו על ההסכם ובפיצוץ אדיר נרצח באשיר וההסכם הלך לעולמו. במקומו נבחר אחיו אמין ג'מאייל שהתכחש בכל נפשו להסכם השלום עם מדינת ישראל. ללמדך, שהסכמי שלום במזרח התיכון תלויים באינטרסים וכידונים. לא בגלל אור השלום שנגה והאיר על פני המנהיגים. זו הסיבה שהשלום עם מצרים מחזיק מעמד. לאחר "האביב הערבי" חולל הנשיא המציר א סיסי הפיכה צבאית, כי הבין שעם "האחים המוסלמים" לא יהיה עתיד לשלום. הקשר בין ישראל לארה"ב, זו גם הסיבה שהסכם השלום עם ירדן מחזיק מעמד.

"בעוד שרוב מוחץ של אזרחי הארץ, מצטערים על נפילתו של טראמפ, המיעוט השולט בתקשורת הישראלית, יושבים וצוהלים ושמחים לאידו. אני יכול להבין את הפלסטינים ששמחים בנפילתו. אני יכול להבין את מתנגדיו מקרב המהגרים האמריקאים. אבל אני לא יכול להבין ישראלים שצוהלים על מפלתו של נשיא ידידותי לישראל, שבלעדיו אף אחד לא היה עושה שלום עם מדינת ישראל.

"זאת כפיות טובה. מגיעה לו תודה על כך. כעת, מי יודע מה יהיה, עם הסכמי השלום הללו, אם ביידן ילך לעשות הסכמים עם איראן, ויחליש את כוחם של הערבים הסונים ושל מדינת ישראל.

"אנחנו צריכים להתפלל שלא תעשינה ידי אויבנו תושיה. שהשלום אכן יחזיק מעמד. הרבה דיברו היום על כך השלום בתוך העם המשוסע כאן. הם הטיפו להכיל את הזר ואת האחר. באותו נאום הסיתו נגד הסקטוריאליות, באיבה גלויה נגד הציבור החרדי. מי שרוצה לעשות שלום, קודם צריך לעשות שלום בתוכנו, בין היהודים. אחר כך יצא לחפש לעשות שלום עם עמי ערב ועם כל העולם כולו".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture