צילום: קובי גדעון / לע"מ

נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה" • צפו

ראש הממשלה שוחח עם מנכ"ל חברת 'פייזר' שהודיעה כי היא מתקדמת לקראת מציאת חיסון: "אנחנו מנהלים איתם מו"מ. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה". לדבריו, "השיחה הייתה מאוד עניינית ומעשית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (רביעי) עם מנכ"ל חברת 'פייזר' שהודיעה כי היא מתקדמת לקראת מציאת חיסון: "אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה. סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר. חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה", אמר נתניהו אחרי השיחה. הוא עדכן כי "אנחנו מנהלים איתם מו"מ".

לדבריו, "ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות. ובכן, אחר השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

כזכור, חברת פייזר העולמית הודיעה לשלוחה הישראלית כי מאחר שמשרד הבריאות מתמהמה בסגירת עסקה לרכישת חיסונים, היא מעוניינת להתקדם הלאה למדינות אחרות – כך פורסם אתמול ב'כאן חדשות'. אחרי שפייזר-ישראל הודיעה זאת למשרד הבריאות, המשרד עדכן את משרד ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב מול הנהלת פייזר העולמית, מה שהוביל להתכנסות של ישיבה דחופה במשרד הבריאות מול נציגי החברה, במטרה לראות אם אפשר לסגור עסקה. ישראל מעוניינת בשבעה מיליון מנות חיסון, בעלות של כמיליארד שקלים. במערכת הבריאות ובממשלה מותחים ביקורת על כך שבמשך חודשיים משרד הבריאות לא סגר הסכם מול פייזר.

על פי דיווח של גילי כהן, נוסף על העיכוב במגעים מול ענקית התרופות, מתברר שרק בימים האחרונים הוטלה האחריות על צוות עבודה לקליטת חיסוני קורונה. גורם במערכת הבריאות אמר שעד עתה אין היערכות ממשית בישראל לאופן חלוקת החיסון. עוד אמר שתחילת עבודת המטה בנושא החלה רק לפני עשרה ימים, והמשימה הוטלה על צוות במרכז השליטה רק בימים האחרונים.

החיסונים של החברות "מודרנה" ו"פייזר" מורכבים להעברה מבחינה לוגיסטית, שכן הם דורשים קירור בטמפרטורה של מינוס 70 מעלות, ועד עתה לא נעשתה עבודה מתאימה במשרד הבריאות לסוגיה הזו. בישראל למעשה אין כלל תשתית מתאימה להעברת החיסונים הדורשים תנאי קירור כאלה. לשם השוואה, בארצות הברית הצבא האמריקני מפעיל כבר תקופה מנהלת שעוסקת רק בסוגיה הזו.

ממשרד הבריאות נמסר אתמול בתגובה כי "מערכת הבריאות כולה בדרגים הגבוהים ביותר מגויסת מזה כמה חודשים לנושא החיסון על כל היבטיו השונים: רכש, חוזים, שינוע, אחסון – ועד ביצוע זריקת החיסון עצמה במסות של אוכלוסייה. במקביל אנו עוסקים מול החברות הרלוונטיות בכל הנושא הלוגיסטי והשינוע".

גורם במערכת הבריאות העריך שלאחר השיחה בין השניים, גדלים הסיכויים שייחתם בקרוב הסכם בין החברה לממשלת ישראל. אמש הביע הגורם תרעומת על גרירת הרגליים של משרד הבריאות עד כה בנושא ואמר שעד עתה לא הייתה היערכות ממשית לאופן חלוקת החיסון. עוד ציין שעבודת המטה בנושא החלה רק לפני עשרה ימים, והמשימה הוטלה על צוות במרכז השליטה רק בימים האחרונים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture