Hadas Parush/Flash90

בקבוקי צבע ואבנים על יוסי דגן וח"כים שעלו לחזק את המתיישבים ב'שאנור' • צפו

הבוקר יצאו ראש המועצה האזורית שומרון וארבעה חברי כנסת בהם יו"ר הקואליציה לחזק את גרעין המשפחות הצעיר שהגיע ליישב מחדש את הישוב שאנור שנעקר בהתנתקות. חברי הכנסת שעלו הם קטי שטרית אתי עטיה עמית הלוי ומיקי זוהר מהליכוד. המשלחת המשיכה בסיורה כרגיל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הבוקר (שלישי) יצא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם ארבעה חברי כנסת בהם יו"ר הקואליציה לחזק את גרעין המשפחות הצעיר שהגיע ליישב מחדש את הישוב שאנור שנעקר בהתנתקות. חברי הכנסת שעלו הם קטי שטרית אתי עטיה עמית הלוי ומיקי זוהר מהליכוד. בדרך חזרה מהמקום השליכו מתפרעים בקבוק צבע ואבנים על הרכב בו נסעו חברי המשלחת.

במהלך הביקור קראו ראש המועצה יוסי דגן והח"כים לראש הממשלה לאשר לחברי הגרעין לחדש את ההתיישבות היהודית במקום. דגן אמר "הגענו לשאנור עם קבוצה מכובדת של חברי כנסת, סך הכל חמישה חברי כנסת שהגיעו לכאן היום,עם אמירה ברורה יש רוב ברור בכנסת ישראל ורוב ברור גם בממשלת ישראל לתקן את הפשע של הגירוש ועקירת היישובים בצפון השומרון ומגוש קטיף, יש אמירה ברורה וקריאה ברורה לתקן את העוול והטעות הזאת שהיום כולם מבינים שהיא הייתה טעות, לחזור לשאנור ולבנות את היישוב הפורח הזה מחדש"

"אני כראש המועצה האזורית שומרון וכאדם שגורש בעצמו משאנור בגירוש הנפשע לפני כ-15 שנה, מחכה לטלפון מלשכת ראש הממשלה שמודיעה לי שאני יכול להוציא היתרי בנייה ואפשר בתוך יום לחזור לשאנור כי השטח בכל מקרה בשליטה מלאה של מדינת ישראל ובשטח C וצה"ל נמצא כאן. אנו באנו לכאן אנחנו מחזקים מכאן את הגיבורות והגיבורים, המשפחות הצעירות שעלו לכאן לתקן עוול היסטורי בתולדות מדינת ישראל וקוראים לממשלת ישראל לתת להם להישאר בשאנור ולחדש את ההתיישבות בחומש, שאנור, כדים וגנים ובכל מרחבי צפון השומרון, כי טעויות כמו שהיה בגירוש כמו לפני 15 שנה, מתקנים".

ח"כ מיקי זוהראמר במהלך הסיור: "אנחנו כאן בשאנור מקום מיוחד ומרהיב ביופיו, המקום ממנו גורשנו לפני שנים לא מעטות. זה דבר שצורב את הלב, אני עומד כאן עם חברי יוסי דגן, ראש מועצת השומרון שגורש מפה בצעמו. אפשר לראות את הדמעות זולגות מעיניו משום שהמקום הזה הוא חלק בלתי נפרד מכולנו. האירוע הזה הוא אירוע כואב, והגיע הזמן שנתקן את העוול הנורא הזה. אנחנו צריכים לעשות הכל, אבל הכל כדי לשוב לכאן ואני קורא בהזדמנות זו לראש הממשלה ולכל הנהגת המדינה: בואו נעשה את הפעולה החשובה הזאת, בואו נשיב את אדמתנו אלינו, לארץ ישראל".

ח"כ קטי שטרית: "הגענו היום לשאנור, חברי ואני מהכנסת, ובאנו לחזק את הרוח הצעירה והאמיצה של אותם צעירים שהגיעו היום וקבעו שאת שאנור לא עוזבים. נכון באופן זמני עזבנו, אבל עכשיו אנחנו חוזרים. אנחנו מחזקים את אותם צעירים אמיצים אדירים שבאו ליישב את המדינה, המדינה היא שלנו. ולכן היום, בר"ח כסלו חודש הניסים והנפלאות ואני מקווה שבעזרת ה' נוכל הלשפיע על ההחלטות המדיניות היום של ממשלת ישראל להחזיר ולתקן את העוול הזה שנגרם לפני 15 שנה עם ההחלטה הכה בזויה ולא נכונה, ההחלטה לפנות את יישובי צפון השומרון. היישובים שמחזקים את כל האזור ונותנים רוח גבית לכל השומרון. אני מאוד מקווה שחברי ואני נצליח במשימה הקשה והלא פשוטה לשכנע את כל מקבלי ההחלטות אכן לחזור ליישובים האלו שהגנו על המדינה בצד המערבי והמזרחי שלה".

ח"כ אתי עטייה קראה לבטל מיד את חוק ההתנתקות ולחדש את ההתיישבות במקום: "אני חברה בשדולת ארץ ישראל, ואני קוראת לבטל באופן מיידי את חוק ההתנתקות ולבנות מחדש את כל היישובים בצפון השומרון. יש לחזק את ההתיישבות בכל רחבי הארץ, בבקעת הירדן ביהודה ושומרון. אני קוראת להסדיר את נושא ההתיישבות הצעירה, לא ייתכן שהם יחיו ללא תנאים הומוניטריים, כגון חשמל ומים. כמו כן,לדאוג להסדרי ביטחון ולהסדיר את זה באופן מיידי. יש להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון ולהחיל את הסיפוח באופן מיידי, אני מברכת את ההסכם עם האמיריות וסודן אבל צריך במקביל ובאופן מיידי לספח את שטחי יהודה ושומרון למדינת ישראל ולהחיל את הריבונות".

ח"כ עמית הלוי הוסיף "אנחנו כאן בשאנור עם עשרות משפחות בר"ח כסלו, חודש החשמונאים, הזדמנות מצוינת לחזור על דברים הברורים והצודקים של שמעון החשמונאי לאותו שליח של אנטיוכוס, כאן בצפון השומרון "לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו" זה מה שצריך להיות גם כאן, יש פשע חמור ויש פשע להכעיס. ההתנתקות הייתה פשע חמור מאוד. בצפון השומרון, זה היה פשע להכעיס ממש, בלי שום נימוק פשוט להוריד ארבעה יישובים בשומרון, כדי לומר שגם האזור הזה לא שייך לעם היהודי, כדי לסמן כאילו גם באזור הזה ממנו נתנתק. ולכן ממשלת ישראל צריכה לחזור ולהתיישב בגנים, כדים, חומש ושאנור. אני מאוד מקווה שהממשלה תאשר את ההתיישבות כאן, אנחנו נלחץ לעניין הזה ככל יכולתנו, זה הצדק. משמעון החשמנואי ועד היום לא השתנה דבר, ואנחנו כאן כדי לדאוג שהצדק הזה יתממש".

נזכיר כי ח"כ אריאל קלנר עשה את הלילה יחד עם המתיישבים במקום. קלנר מסר כי "הגענו לשא-נור היישוב הזה יבנה ויכונן, היישוב הזה חייב להיבנות. חוק ההתנתקות הוא חרפה, הוא חוק אנטישמי שאוסר על יהודים לגור בארץ ישראל והוא חייב להימחק מספר החוקים של מדינת ישראל."

חברי הגרעין הצעיר אשר הגיעו במהלך הלילה ליישוב, נמצאים במקום כבר מעל 12 שעות. חברי הגרעין התיישבו במצודה ביישוב והחלו להכשירה למגורים. הגרעין החדש מונה בשלב זה כ-20 משפחות ומורכב מזוגות צעירים – קצינים משוחררים, בוגרי יחידות מיוחדות, אנשי חינוך, סטודנטים ושאר מקצועות חופשיים. בניהם ניתן למצוא את ניב, לוחם משוחרר מיחידת מגלן וסטודנט באוניברסיטת תל אביב, יעקב שהיה מ"פ בחטיבת הנח"ל וכיום קורס מורה דרך ומדריך נוער, יצחק עובד בתעשיה בטחונית, שתי סטודנטיות לאדריכלות באריאל, אליהו סמ"פ בגדס"ר גולני, ישראל סטודנט להנדסה באריאל, שקד קצין אגם בצנחנים וחברים נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture