צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גפני: "תקציב המדינה לא יעבור בוועדת הכספים בלי תמרוץ למוסדות המוכש"ר"

במהלך דיון שהתקיים היום בועדת הכספים על עיכוב התקציב לשעות לתלמידי המוכש"ר ולחינוך המיוחד, אמר ח"כ אייכלר: "לא סתם אומרים עלינו שאנחנו סחטנים, כי מי שאוכל את כל התפוז ומשאיר לשני רק את הקליפה, הוא צריך לסחוט אותה היטב כדי שייצא ממנה טיפה" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בדיון מהיר שהתקיים היום (שני) בנושא תקצוב חסר של חינוך המוכש"ר, דרשה הוועדה להשלים את תקצוב שעות הטיפוח לתלמידי המוסדות המוכרים הלא רשמיים לשנת 2020, שלא תוקצבו השנה נוכח התקציב ההמשכי, ובנוסף להסדיר את תקצובם בבסיס התקציב לשנים הבאות. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר במהלך הדיון: "תקציב המדינה לא יעבור אם לא יכלול סעיפי תמרוץ וטיפוח לתלמידי מוסדות המוכר שאינו רשמי".

ח"כ ישראל אייכלר אמר במהלך הדיון, כי התקציב של מדינת ישראל הוא קרוב לחצי טריליון "בכל התקציב אין שום סעיף שמתעסקים בו כל כך הרבה, רק תקציבים שקשורים לחרדים מתעכבים בלי סוף, כמו חינוך, מעונות, וצהרונים. הם נתונים לקיפוח ואפליה כל הזמן, ויש עליהם דיונים בוועדות, עוד פעם ועוד פעם ופקידי המשטר החילוני מוצאים את הדרך לפגוע בהם".

אייכלר הוסיף: "לא סתם אומרים עלינו שאנחנו סחטנים, כי מי שאוכל את כל התפוז ומשאיר לשני רק את הקליפה, הוא צריך לסחוט אותה היטב כדי שייצא ממנה טיפה. זה כל כך מעציב, כי זה מוכיח שמדינת ישראל איננה דמוקרטית ואיננה שוויונית. היא מדברת כל הזמן בשם הדמוקרטיה והשוויון, אבל היא אינה כזו. זה מזכיר את ברית המועצות שדיברה כל הזמן על שוויון ושלום ועשתה בדיוק ההיפך".

ח"כ שלמה קרעי: "הנושא הזה על השולחן עוד מעט שנתיים, הדבר הזה לא תוקן לצערי. אנחנו אוכלים את פירות הבאושים של מה שהיה אז בכנסת עד היום. נאמר לנו שפעולות שנמשכות בשנת 2020 ימשיכו לקבל את התקצוב גם בהסכמים הקואליציוניים, כך מסגרות כ-60 אחוזים בלבד מהתקציב, הפערים לא מתקבלים על הדעת. אני קורא שלא יעבור שום דבר עד שהדבר יטופל".

ח"כ יעקב טסלר: "הגיע היום לעשות קץ לאפליה הזו, אנחנו לא מסתפקים ב-70 אחוז, הובטח כמה וכמה פעמים שאוטוטו זה קורה. יש לסיים את הסאגה פעם אחת ולתמיד".

אברהם פינזל, מנהל "חכמת שלמה": "זה שילד בצהרונים אצלנו מקבל רק חצי שניצל כי הוא חרדי לזה התרגלנו, זה שמספרים שאנחנו מקבלים 55 אחוז תקצוב שבפועל אנחנו מקבלים בקושי 20 אחוז מילד בחינוך הכללי התרגלנו, אבל נערכנו לפי תקציב מסוים, ואנחנו משלמים שכר לפי זה, ופתאום בא שר חינוך ובאבחת חרב מבטל את זה, אנחנו לא מבינים איך לא מזמן קיבלנו את הכסף הזה".

ח"כ יוסף טייב: "ילד הוא ילד, למה משנה איפה הוא לומד. מחודש ינואר קוצצו השעות, אני מקבל עשרות פניות, גם של ילדים עולים, לצערי הם לא מקבלים מענה, בעקבות כך נכנסתי לסיפור. הוועדה תבעה שהתקציב יעבור, לצערי הכל תקוע. האוצר התחייב להביא את זה מתחילת שנת הלימודים, זה לא קורה. אני מבקש לראות איך אנחנו פותרים את הסוגיה הזו אחת ולתמיד, אני מבקש לתקן את העוול שנעשה בעבר".

משה שגיא, סמנכ"ל משרד החינוך, הגיב לטענות חברי הכנסת: "שעות הטיפוח הגיעו בכל השנים האחרונות במסגרת הסכמים קואליציוניים. מינואר 20 הנושא לא תוקצב, אנחנו תחת בתקציב המשכי ובמסגרתו אי אפשר להכניס נושאים שאינם בבסיס התקציב, לכן לא ניתן להכליל את הנושא הזה"

"אני מזכיר שלמוכש"ר יש פריבלגיות משלו שאין בחינוך הרשמי, יש לו אוטונומיה, יש את החיוב לליבה – כל זה מופיע בחוק, המשרד לא יכול להתנהל שלא לפי החוק לגבי ההעדפה של החינוך הציבורי. המוכש"ר מקבל 75 אחוז, מוסדות הפטור זה 55 אחוז, הפועל היוצא נקבע גם לגבי דברים אחרים. המציאות היום שהתקציב נשחק באופן דרמטי, ובסופו של דבר, הוא כל הזמן פוחת".

נציג משרד האוצר, מוחמד חלאיילה, ציין כי נושאי התמרוץ והטיפוח נכללים בהסכמים קואליציוניים, אך בהסכם האחרון שנעשה, הנושא אינו נכלל ולא נעשתה כל דרישה לתקצובם.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "בהסכם הקואליציוני הקודם ביקשנו שסעיף תמרוץ וטיפוח יכנס לבסיס, בגלל המורים, מורות והתלמידים, אשר מוכרחים לקבל את הכסף הזה. היום משום מה, האוצר התעקש – שזה 84 מיליון ₪ שהולך לכל המגזרים בציבור הישראלי, ואמרו לנו שיכניסו את זה. אני מודיע בזאת כי לא יעבור כאן תקציב אם סעיף תמרוץ וטיפוח לא יהיה בפנים, לא יכול להיות אם הילדים האלה יופלו לרעה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture