מנכ"ל משרד הבריאות מעריך: בישראל נדבקו בקורונה בין 700 אלף למיליון חולים

פרופ' חזי לוי הביע דאגה ממספר הנדבקים העולה, והודיע כי ייבחנו כמה אפשרויות למאבק בהתפשטות: "עוצר לילה זה כלי שנשקל. אנחנו בודקים אפשרות לכפות בידוד על השבים מהמדינות אדומות". בנושא המשך פתיחת הקניונים אמר: "נחליט על פי הממצאים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס היום (חמישי) לעלייה בתחלואה, והעריך בתדרוך לעיתונאים כי בין 700 אלף למיליון ישראלים נדבקו בקורונה מאז פרוץ המגפה בישראל. "אנחנו משערים שסדר האנשים שחלו במדינת ישראל, ידועים ולא ידועים, הוא בין 700 אלף למיליון חולים", אמר במענה לשאלה בנושא.

בפתח דבריו אמר פרופ' לוי שהוא מזהה עלייה ממשית בתחלואה. "יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר לוי. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה". הוא ציין כי משרד הבריאות שוקל את כל ההגבלות האפשריות ובהן סגר בחנוכה וגם עוצר לילי. "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם – במקרה הרע – לסוג לאחור".

"מספר המאומתים היום הוא גבוה ביחס לימי םהאחרונים, ולא רק בגלל העלייה במספר הבדיקות", פתח לוי את דבריו. "הנתונים ללא ספק מעידים על עלייה בתחלואה. היום אובחנו כ-1,500 מאומתים, בתחילת נובמבר – לפני פחות מחודש – היו בין 600-500 ביום". לדבריו, במערכת הבריאות מודאגים ממגמת העלייה הנצפית, ומתכננים לפעול בכמה מישורים כדי להיאבק בהתפשטות הנגיף. "יש תחלואה בקרב ישראלים השבים ממדינות אדומות, בעיקר מטורקיה. אנחנו מתכוונים לכפות בידוד על השבים ממדינות אדומות".

לדבריו ישנה גם תחלואה בקרב שבים ממדינות אדומות: "אנו מתכוונים לכפות בידוד בקרב השבים והחולים ממדינות אדומות, ראינו שהדבר הזה כשהוא לא מתקיים התחלואה עולה, ה-R עולה. אנחנו כמובן מטפלים בכל המגזרים והרשויות גם בדרך של הסברה גם בדרך של עזרה אבל גם בדרך של סגר בערים אדומות 'בוהקות' וגם בהגבלות בערים אדומות וכתומות. אנו נאבקים ונטפל בזליגת התחלואה מאזורי יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית שם התחלואה גבוהה".

פרופ' חזי לוי התייחס לחיסונים ואמר כי למרות האופטימיות אסור להיות שאננים: "אנו נערכים לקבלת חיסונים נגד קורונה ומשלימים את העבודה על ידי מספר רב של מומחים. אבל אסור לנו להיות שאננים ולהיות מתירנים יותר בשל הסיכוי להתחסן נגד המחלה. חייבים להקפיד על הכללים ולמנוע התקהלויות מיותרות, התחלואה עולה וזה עלול להיות בעוכרינו".

הוא הסביר כי בישיבת קבינט הקורונה הבא ידונו באכיפת חובת הבידוד של השבים מחו"ל, חסימת התחלואה מהרשות הפלסטינית, מתווה הקניונים וקיצור ימי הבידוד ל-10 ימים. "ראינו התקהלויות בשישי האחרון בקניונים. הפנמנו את הלקחים, והתאמנו את ההגבלות. מחר נסכם את הפיילוט ונראה מה להמליץ לקבינט לגבי הקניונים", הוסיף לוי.

לדבריו, "אם דיברנו עד עכשיו על עלייה במגזר הערבי, זה עבר גם לעלייה במגזר הכללי. התחלואה הופכת הרבה ערים לאדומות וכתומות, וזה משפיע על הלימודים וההגבלות". הוא הבהיר כי צריך לדון על מגבלות חדשות, כדי לעצור את העלייה, והבהיר כי "השאלה אם אנחנו מאטים את דרכי היציאה מהסגר כמו שחשבנו בהתחלה. במקרה הטוב לא נתקדם, ובמקרה הרע נסוג לאחור".

"באשר לאם נכון לפתוח את יתר מערכת החינוך ביום א', עם כיתות ז'-ט' – אנחנו לא מתכוונים לעצור את זה אלא אם נראה נתונים חשודים בסוף השבוע", אמר לוי והוסיף: "לא רוצה לדבר על גל שלישי, אך עליית מדם ההדבקה ומספר החולים מעידים בהחלט על עלייה בסיכויי התחלואה ובסיכויי ההידבקות. אם נראה עליה גם באשפוז בבתי החולים ומספר החולים קשה ומספר הנפטרים, נשקול את עניין הסגר".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture