חולדאי הכריז על הקמת מפלגת 'הישראלים': "לא לסגירת מרכולים בשבת" • צפו

ראש עיריית תל אביב הודיע רשמית על כניסתו לפוליטיקה הארצית, והצהיר כי ינסה לייצר קואליציה רחבה עם ייצוג של כלל המגזרים. "לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום", הבהיר. בקריאה לאנשי השמאל: "אתם כל כך מיואשים שאתם חושבים שבנט וסער מייצגים את הערכים שלכם?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הכריז הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים על הקמת מפלגת "הישראלים" שתרוץ בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם המצטרף הטרי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שיהיה מספר 2 ברשימה ושותף לגיבושה. "אתם יודעים מה הבעיה? הבעיה היא שהתרגלנו. התרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה, ולשחיתות", פתח את הצהרתו. "התרגלנו לממשלה מטורללת שאינה יודעת לנהל שום דבר – שהקורונה עשתה ממנה וּמֵאיתנו צחוק. הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר, להתייאש. אני מסרב להתרגל".

"כִּמְשרת ציבור למעלה מֵחֲמישים שנה, אני אומר לכם היום: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום. לא נתרגל לְשיסוי, לְשִנאת חינם וּלִפְגיעה בדמוקרטיה.לא נתרגל לאיום המתמיד על מערכת המשפט וַאֲכיפת החוק, וּלִפְגיעה בְּבֵית המשפט העליון. לא נתרגל למיליון מובטלים וּלְעֶשרות אלפי עסקים קורסים. לא נתרגל לתשתיות מוזנחות, למערכת חינוך מיושנת, וּלמערכת בריאות שזקוקה להנשמה. החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד. לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. לא אוותר לה, אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה".

"אזרחיות ואזְרְחי ישראל", המשיך חולדאי, "באתי לְכָאן הערב כדי להודיע על הקמת מפלגה חדשה. את העשייה הציבורית שלי אתם מכירים: נלחמתי כטייס במלחמת ששת הימים וּבְמלחמת יום הכיפורים, פיקדתי בשלום וּבְמלחמה, והשתחררתי בדרגת תת-אלוף. בחרתי לעסוק בחינוך: במו ידיי הפכתי את הגימנסיה מִתיכון מוכה אלימות וסמים, למוסד מבוקש".

"זה עשרים וּשתיים שנים אני מכהן כראש העיר של תל אביב-יפו. עיר שלא תמיד הייתה מה שהיא היום. הפכתי עיר מוזנחת שתושבים נוטשים אותה, לעיר פורחת. עיר שמדורגת כאחת הערים הטובות והאיכותיות בעולם. עיר שבה כולם חיים ביחד: יהודים וערבים, חילוניים, דתיים וחרדים, אשכנזים ומזרחים. כולם חיים יחד ושותפים בקואליציה פוליטית רחבה וּמתפקדת. החיבורים שיצרנו מוכיחים שאפשר לעבוד ביחד – בלי הסתה, בלי שנאה, בלי פחד".

"הערב אני פונה לְכוּלכם: אפשר להפסיק את הייאוש. עשיתי את זה בתל אביב-יפו. ואני יודע איך אפשר לעשות את זה במדינה. אני עושה את זה עבור ילדיי, אני עושה את זה בעיקר עבור נכדיי. כולנו צריכים להרים את הראש בְּגַאֲווה, וּלְהביט קדימה בתקווה. אפשר לנהל את ישראל אחרת, וצריך לנהל את ישראל אחרת. אבל מעבר לניהול, שבו יש לי רקורד עשייה של עֶשרות שנים, הבחירות האלה הן גם על ערכים".


צילום: נס הפקות

"תגידו לי, מה? אתם כל כך מיוֹאשים עד שאתם חושבים שסער ואלקין הם אלו שייצגו את הערכים שלכם? או בנט וסמוטריץ'? אני כאן הערב כדי לבשר לכם שיש אלטרנטיבה אמיתית. שיש לכם בית. יש לכם מפלגה – מפלגת הישראלים. פה זו לא מפלגת המתחפשים, שיגידו במתק שפתיים לפני בחירות דבר אחד, ואחרי בחירות את היפוכו. כל מי שמַכִּיר אותי יודע: אצלי הכול ברור – לא ליד, לא כמעט, ולא בערך".

"קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו – זה אנחנו. המשך שלטון שאינו דואג לציבור הרחב, אלא לִקבוצות לחץ וּלִמקורבים – זה לא אנחנו. שמירה על הדמוקרטיה, והבטחת שוויון ברוח מגילת העצמאות – זה אנחנו. פסקת התגברות על בית המשפט העליון – זה לא אנחנו. בניית 20 חדרי מיון קדמיים בפריפריה – זה אנחנו. ניהול משבר הקורונה לפי גְחָמות – זה לא אנחנו. התאמת חופשות הילדים בבתי הספר לחופשות ההורים – זה אנחנו. סגירת מרכולים בשבת – זה לא אנחנו. קורת גג ודיור בר-השגה לְכָל אזרח – זה אנחנו. הכרזה על סגר בחג והותרת מאות אלפי קשישים לבד, בלי שום דוגמה אישית מצד הפוליטיקאים – זה לא אנחנו. דאגה לְבַעֲלֵי העסקים הקטנים וּלעצמאים – זה אנחנו. שמירה על התרבות ועל אנשיה – זה אנחנו. פסילת ספרים וּפּוליטיזציה במערכת החינוך – זה לא אנחנו. רוב יהודי ברור, תוך הבטחת עוצמתה הביטחונית של מדינת ישראל – זה אנחנו. קידום הסיפוח – זה לא אנחנו".

"אזְרְחי ישראל, סער, בנט, ליברמן וּמנהיגי הליכוד הם חברים ואחים שלנו, אבל הם אחראים לְכָל מה שקרה פה. העובדה שיש פוליטיקאים שאינם מושחתים כמו ביבי, אינה הופכת אותם להיות המנהיגים שלכם. זה לא מספיק לקבלת הקולות היקרים שלכם. לא להיות מושחת זה הבסיס למנהיגות – אבל זה לא מספיק. אנחנו, הישראלים, צריכים לחזור להוביל. להפסיק להתנצל, להתפתל, וּלְכבס מילים".

"בַּחֲרו במי שאפשר להאמין לו. להאמין בו. לא אעשה את זה לבד: אתם תהיו איתי, ויהיו איתי המקצוענים הטובים במדינה – כל אחת ואחד בִּתחומם. אני שמח להציג לכם את הראשון שבהם. שותפי לדרך, שר משפטים מצטיין אשר נלחם בידיים חשופות בַּניסיונות להרוס את מערכת שלטון החוק. מנהיג כלכלי-חברתי בעל הישגים עצומים. איש של מעשים ולא של דיבורים – שר המשפטים אבי ניסנקורן", חתם את נאומו.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נחמד מצידכם שטרחתם לנקד חלקים מהנאום

מי שמדבר נגד קדשי ישראל מפלתו קרובה לבוא. למה לא עושים 1+1?

הוא אומר שדי לשלטון של 13 שנה בעוד הוא כיהן 22 שנה,
הוא אומר די לשיסוי בעודו משתלח בביבי,
מעניין….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture