אדלשטיין: "מצב התחלואה נוראי – צריך סגר מלא עכשיו, לא לשחק כאילו" • צפו

לקראת ישיבת הממשלה, שר הבריאות קרא אחרי דיון חירום עם אנשי משרדו להחמיר את ההגבלות: "צריכים להגיע לסגר מלא חוץ מעבודה חיונית עם מערכת חינוך סגורה, אפס התקהלויות, אחרת מאות ימותו". ד"ר אלרעי פרייס: "65% גרים ביישובים אדומים וכתומים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא הבוקר (שלישי) לשרי הממשלה להחליט על הטלת סגר מלא ומהודק לנוכח העלייה בתחלואה. "הממשלה מתכנסת עוד כמה שעות לישיבה בעיני אולי החשובה ביותר מאז קמה", אמר אדלשטיין לקראת ישיבת הממשלה בשעה 14:45. " אנחנו מבקשים לבנות גשר, גשר בין היום עם מצב התחלואה הנוראי לבין הצלחת החיסונים", אמר אדלשטיין.

"נוכל לבנות את הגשר בתנאי אחד – שלא נשחק בכאילו. אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל. ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית. עם מערכת חינוך סגורה ואפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב בו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים". אתם מבינים את המחיר של לא לעשות כלום היום. מאות רבות של מתים, עוד אלפים של חולים קשה ועוד עשרות אלפי מאומתים. זה יקרה אם לא נעשה כלום".

"הממשלה קיבלה את ההחלטה על סגר ימי תשרי כשהיינו עם 2,900 מאומתים ליום. אנחנו היום ספרנו יותר מ-8,000 מאומתים ועוד לא התקבלה החלטת ממשלה. יש אפשרות לצאת מזה. אם נשים בצד את כל השיקולים הלא ענייניים ונזכור שיש במדינה ערבות הדדית. אני מציע שכל אזרח יחשוב מה האחריות האישית שלו. אפשר לצאת מהצרה הזו ולא להגיע למצב של אותן מדינות שאנחנו כל כך אוהבים לקחת מהן דוגמה בשנים הרגילות".

אדלשטיין הדגיש כי ההגבלות יחולו באופן גורף, זאת במענה לשאלה על התייחסות למגזר החרדי. "אין שום הנחות לאף אחד, ולא יהיו שום הנחות לשום ענף ולשום מגזר, כולם נכנסים ביחד לסגר", קרא. "מספיק עם האנרכיה הזאת, אני בכל החודשים שלי בתפקיד לא קיבלתי שום החלטה שטובה לי פוליטית. לא מבין את השרים שחושבים על עצמם".

בשלב השאלות, כשנשאל השר אדלשטיין אם החלטות שלא התקבלו עד כה עלו בחיי אדם הוא ענה ואמר: "לצערי הרב ההחלטות התעכבו ולאחר שיעברו גם את ועדות הכנסת כפי שמחייב החוק ראינו שלא נשאר מההצעה לסגר שום דבר, לא התקבלו ההחלטות שמבוצעות בשטח. כן זה עולה בחיי אדם, וזה משגע אותי באופן אישי שחלק מאותם חולים זה קשישים שכבר קיבלו את הזריקה הראשונה של החיסון, הם כבר היו מטרים ספורים מלהינצל מהמחלה הזאת והיום יש התפרצויות בבתי אבות, איפה שהחיסון התבצע. עוד לא מאוחר מדי לבלום את ההתפרצות. הכדור בידיים של הממשלה ומחר בידיים של הכנסת. תחשבו מתי הציבור זעק "תעשו סגר", מתי היה דבר כזה? היום אנשים ברחוב מבקשים מאיתנו לעשות סגר, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות".

בהמשך הוא גם נשאל האם חיסוני מודרנה יגיעו החודש והשיב על כך שבשלב זה "לא ידוע לנו שום דבר על הקדמה, הלוואי וזו הייתה הבשורה, אבל לפי ההסכמים עם מודרנה לצערי הם יגיעו רק בעוד חודשיים. ברגע שיגיעו נשתמש בהם בחפץ לב, ואם החברה תרצה להקדים נקבל אותם בשמחה".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה בתדרוך כי 65% מאזרחי ישראל נמצאים ביישובים אדומים וכתומים – עלייה משמעותית מלפני חודשיים, אז היה שיעורם 13%. "כל המדינה, כ-95% מהיישובים בישראל נמצאים במקדם הדבקה מעל 1, כל המדינה בהתפשטות. גם בילדים אנחנו רואים את התחלואה".

"מבחינת החולים הקשים והקריטיים – מספרם הולך ועולה. לגבי התחזיות, כל הזמן מאתגרים אותנו והינה ב-6 בדצמבר אמרנו שכך תעלה כמות המאומתים, אנחנו יודעים את זה. כשמקדם ההדבקה הוא 1.25 זה עולה בצורה מאריכים. אנחנו יודעים שזה ימשיך לעלות גם אם נבלום עכשיו. מה שחמור מזה זו התחזית של החולים הקשים והקריטיים – לא רק שהתחזית שלנו התממשה, היא אפילו עלתה".

זאת ועוד, "מספר החולים הקשים והקריטיים ממשיך לעלות בכל יום ובקצב מהיר", אמרה אלרעי-פרייס וציינה כי מספר הבדיקות לא משפיע על העלייה במספרם. בנוסף, הממונה על בריאות הציבור אמרה כי "התחזית של משרד הבריאות לגבי מספר החולים הקשים התממשה ביתר חומרה, מה שיוצר עומס אדיר בבתי החולים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך להשים בסגר את חברי הכנסת כולם ולבנות ממשלה חדשה של מלך המשיח!

יולי חשוך שחר חוף מבטחים אבל אף לא פעם אחד בעזרת ה' וכדו' יש לך כיפה על הראש לא?

תפסיקו עם השקרים !!
זה לא תחלואה !!!
זה רק נדבקים !!!
בנוסף לכך 98% מנדבקים מתגברים על זה ללא כל סיוע רפואי, זה לא קונספיציות זה עובדות של המספרים שמשרד הבריאות מפרסם !!
אז די להרס בחסות השפעת !!!

"די למגבלות תנו לנו לחיות"

הפחדות הפחדות והפחדות תסגרו את עצמכם מאחורי סורג ובריח תנו לנו לחיות נמאסתם כבר נגיף תקשורתי ומסוכן הרסתם את כל המדינה כלכלית חברתית ובריאותית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture