סמוטריץ' הודיע על הקמת 'מפלגת הציונות הדתית': "פותחים את השורות" • צפו

יו"ר האיחוד הלאומי בהצהרה בכנסת: "פותחים את השורות לכל מי שמבקש מפלגה דתית ולאומית. מפלגה שתשא את הערכים שלנו בגאווה ובשמחה". תקף את המפלגות החרדיות: "אם אתם חרדים ומאסתם בעסקנות קטנה זה הבית שלכם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

על רקע המתיחות מול ראשי הימין החדש, בצלאל סמוטריץ' נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בה קרא להצטרף לתנועת הציונות הדתית בראשותו לקראת ריצה עצמאית בבחירות הקרובות: "כדי שלא תהיו במתח, אתחיל מהשורה התחתונה: אני לא מקים מפלגה חדשה שלא קיימת, אני לא יוצא לדרך חדשה, לא משווק לכם כוכב חדש או קסם חדש שיפתור לנו את כל הבעיות. מה שתשמעו כאן זה הישן, המוכר והאהוב", פתח את דבריו.

"הפודיום הזה, כמו אחיו התאומים בתל אביב התוססת, שמע הרבה מאוד קלישאות בימים ובשבועות האחרונים. בזה אחר זה ניצבו עליו כוכבים חדשים וישנים שהכריזו על הקמת מפלגות נוצצות שהולכות להושיע את ישראל. המכנה המשותף לכולם הוא שהם שמים את עצמם במרכז. מפלגות של אנשים. וזו אחת הרעות החולות שתוקעת יותר מכל את המערכת הפוליטית הישראלית ואת מדינת ישראל".

"רק בשבוע שעבר חזינו כולנו בשידור חי את קריסתה המפוארת של כחול לבן, מפלגה שהיתה מפלגה אישית מכף רגל ועד ראש, מפלגה עם אפס דרך ואפס ערכים. אישית בפסילתה את נתניהו, שהיתה הצדקת קיומה היחידה, אישית בהצבת ראשיה בחזית ללא שום מכנה משותף ערכי, ואישית בתככים ובאינטרסים שהובילו לקריסתה. זה סופו של כל בלון. הפוליטיקה הישראלית תקועה רק בגלל שמזירה לליבון אמונות ודעות והכרעה דמוקרטית בהן, היא הפכה לזירת התגוששות אישית – יצרית, מכוערת, ומלאת אגו".

"אני מבקש להחזיר אותנו אל הישן, הטוב והאהוב. אני מבקש לקרוא לכם אל הדגל למפלגה שמייצגת דרך, תנועה שמשרתת ציבור. זה הבית שבו גדלנו כולנו. זה החינוך שאותו קיבלנו, וזו מהותו של הציבור שאני זוכה להיות שליחו בשנים האחרונות. כבר למעלה ממאה שנים התנועה הדתית הלאומית נמצאת בכל צומת בחיי מדינת ישראל".

"היא היתה שם עוד בקונגרסים הציונים הראשונים, בהקמת המדינה ובחתימה על מגילת העצמאות. היא נלחמה על זהותה של המדינה, היא לחמה את מלחמותיה, כאבה את כאבה, ושמחה בשמחותיה. במשך שנים ארוכות התנועה הדתית הלאומית נתנה את הנשמה למדינה. היא הניפה דגלים של זהות יהודית ושל ממלכתיות היא נאבקה להעלאת יהודי רוסיה עד להפלת מסך הברזל. היא הקימה תנועות אדירות של חינוך, התיישבות וחסד. היא חוותה משברים ונסיונות התנתקות ממנה, אך כל זה לא מנע ממנה להניף את דגליה ולהמשיך להיות שותפה במדינת ישראל ובמערכה על זהותה, יעודה ותפקידה".

"בחלון הראווה של הציונות הדתית ניצבים להם יחדיו בהרמוניה נפלאה אהבת הארץ, התורה והעם, ההתיישבות, הציונות החקלאות, לימוד התורה והשירות הצבאי, חיבור מלא להוויה הישראלית מתוך תורה וקדושה ובמבט אמוני שקורא בשם השם על מפעל התחיה הלאומי שלנו, מחויבות חברתית עמוקה שבאה לידי ביטוי בשלל מפעלי חינוך, חברה ורווחה, בעיר ובכפר. יראת כבוד לסמל ולדגל, וכיסופים לקומות נוספות של תשובה וגאולה. אמונה בצדקת הדרך וסבלנות להליכה בה במאור פנים ובעין טובה על המציאות כולה. הכרת הטוב גדולה לריבונו של עולם, למדינת ישראל, לחברה הישראלית שבזכותם אנחנו כאן".

"סביב הערכים האלה והחתירה למימושם במדינת ישראל יכולים וצריכים להתגבש חלקים הולכים וגדלים בחברה הישראלית. זו אינה מגזריות מצמצמת וסוציולוגית אלא כזו שמציבה דגלים כלליים, בונה זהות, גאוות יחידה, אחריות ומחויבות, ומובילה את מדינת ישראל כבר עשרות שנים בתחומים רבים".

"את האמת צריך לומר, המפלגה היחידה כיום שמבטאת את כל זה היא האיחוד הלאומי. אבל, בתוך עמי אני חי. רבים שמרגישים שותפים לערכים ולדרך שהצגתי מחפשים בית, אך עבורם האיחוד הלאומי נתפסת עדיין כמפלגה שלא מבטאת את כל הרוחב והעושר שרק עכשיו הזכרנו. לכן, היום אנו פותחים את השורות, ובעיקר, פותחים את הלב. פותחים את השורות לכל מי שמבקש מפלגה דתית ולאומית. מפלגה שתישא את הערכים שלנו בגאווה ובשמחה".

"אל שורותינו אנו מזמינים את כל מי שמעוניין במפלגה שעוסקת בזהותה היהודית של מדינת ישראל, מפלגה שפועלת לתיקון מערכת המשפט, מפלגה שחותרת לפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל. מפלגה שעסוקה בחינוך ודואגת גם לצרכים המיוחדים של החינוך הדתי. מפלגה שמוכנה להפשיל שרוולים על מנת להשיב את יהדות התפוצות לארץ ישראל. מפלגה שלוקחת אחריות על כל עם ישראל בכל כאביו, אבל יש לה עמוד שדרה. אנו מזמינים אל שורותינו את כל מי שמעוניין בכך, גם אם על הדרך אל אותן המטרות נחלוק ונתווכח. נעשה זאת יחד, מתוך חברות ושותפות אמת".

"לא נטשטש חלילה את ההבדלים, את בתי המדרש השונים, נדון, נתווכח נלבן, מתוך כבוד אהבה ושלום. אל שורותינו אנו קוראים את כל שמאס בפירוד, את כל מי שמעוניין ללכת יחד בדרך גדולה של אחדות אמיתית כנה ואמיצה. אל שורותינו אנו קוראים גם לציבור גדול שאינו שייך אמנם סוציולוגית לציונות הדתית, אבל חש דתי ולאומי. מי שמתרגש כשהוא רואה את דגל ישראל מונף בראש התורן. מי שמתפלל להצלחתם של חיילי צה"ל. מי שחש אהבה לתורה ולמסורת ישראל. מי שדומע בשעת פתיחת ארון הקודש בבית הכנסת".

"כפי שכבר הבנתם, אנחנו לא מאמינים במפלגות של אנשים. הם באים והולכים, רואים משם את מה שלא ראו מכאן, מקפצים בצורה מביכה בין מפלגות ומחנות ומעצבים את מסריהם בהכוונת יועצים וסקרים. נועדנו לשרת דרך. וכדי שהמפלגה הזו תהיה נאמנת לאורך זמן לדרכה ולא לעומדים בראשה באופן זמני היא חייבת להיות שייכת לציבור שנושא את הערכים האלה. ציבוריות עוברת תהליכים ומשתנה אבל לא מחליפה את ערכיה כמו גרביים. רק מפלגה שתהיה שייכת באמת לציבור תהיה נאמנת באמת לאורך זמן לערכיו. משום כך אני מודיע שמפלגת הציונות הדתית תיפתח לאחר הבחירות למפקד רחב ובחירות דמוקרטיות. זו אינה מפלגה שלי. אני מוסר אותה היום לידיכם בלב שלם ומבקש ברית של שותפות אמת. ברית של ערכים. ברית של דרך וחזון גדול. ברית של יראי השם".

"אני לא כוכב. ובכלל, אני מסתייג בכל ליבי משיח ההדרה העצמית. את הישגי משרד התחבורה בחודשים שזכיתי לכהן בו לא אני הבאתי. הביאו אותו אנשים נפלאים, מקצועיים וחדורי תחושת שליחות, עובדים ומנהלים במשרד ובחברות הביצוע הנהדרות שלו. השתדלתי לעזור להם כמיטב יכולתי, אבל ההישגים הם שלהם. להישגי החקיקה שלי בכנסת העשרים אחראית עבודת צוות מפרגנת ותומכת של סיעת הבית היהודי דאז, ושל הצוות הנהדר שזכיתי לעבוד לצידו בכנסת. את רגבים לא הקמתי לבד ומעולם לא לזקפתי לזכותי את הישגיה. אני חלק מתנועה. אני איש של אנשים ושיתופי פעולה ומשוכנע שאי אפשר להצליח לבד. לתשעים אחוז מהעשיה אחראי ריבונו של עולם. בעשרה אחוז שלנו יש לי אולי אחוז אחד".

"הקרדיט היחיד שלי הוא הנאמנות לערכים והאחריות שגיליתי לכל אורך השנתיים האחרונות לאחדות המחנה. ויתרתי שוב ושוב על מקומי ותפקידי, השתדלתי להיות לויאלי, לפרגן ולהביט בעין טובה על חבריי גם בתקופות קשות כשהיו מי מהם שנטשו, הפנו עורף ואז ביקשו לחזור. ככה אני מתכוון גם להמשיך בעזרת השם".

"לא נשווק לכם כוכבים ולא נצטרף לשיח האישים. לא בהתחייבויות ולא בחרמות חלילה. נניח בפניכם מחויבות ערכית ותכניות עבודה. בחיזוק הזהות היהודית של המדינה, בחינוך, בלימוד התורה, בשמירת השבת והזהות היהודית. בחיזוק ההתיישבות, בהסדרתה ובקידום הריבונות, ביהוד הנגב והגליל בלי להתנצל ובלי להתבלבל. בחיזוק הפריפריה ושוויון הזדמנויות, בתיקון מערכת המשפט ובחיזוק המשילות והדמוקרטיה הישראלית. בחשיבות הקריטית של כל אלה ננסה לשכנע עוד ועוד אנשים בחברה הישראלית, וכדי לממש אותם נבקש את אמונכם. ביחד".

"אני קורא לשותפיי בהווה ובעבר. אנשים אחים אנחנו. בואו נשים את ה'אני' בצד ונתאחד סביב דרך, ערכים ודגלים. שבענו פיצולים, תתי מפלגות וחיבורים מאולצים. שבענו הרפתקאות, אספירציות פוליטיות וזריקת מנדטים. שנתיים אין בישראל ממשלת ימין בשל כך. הבא נגלה אחריות, נשלב ידיים ונהיה ראויים לאימון הציבור. אז אם אתם חרדים ומאסתם בעסקנות קטנה זה הבית שלכם. אם אתם דתיים ומאסתם בזגזגנות וסיסמאות מלוטשות זו המפלגה שלכם. אם אתם מסורתיים ומאסתם בתככנות, דילים, שטיקים וטריקים, זו הדרך שלכם. אם אתם חילוניים, אך די לכם בפולחני אישיות זהו מקומכם. הישן יתחדש והחדש יתקדש".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות גונב את הבית היהודי,מחפש אגו גובים ,יש את ימינה מדוע לא רץ איתם עד אתמול זה היה טוב ועכשיו לא ,איש יהיר ושחצן אני ובני משפחתי ממש לא בכיס שלו

עדיין צעיר קצת
פחז כמים..
לא יזיק אם תחשוב דקה לפני שאתה מבקר מישהו או משהו!
החרדים כן מעדיפים את ה"עסקנות" ואת "עסקניה" אבל מצע המפלגה הוא ברור הוא מסתכם ב2 מילים בלבד – 'דרך התורה'!!
לא מסתבכים עם אמירות וסיסמאות מפולספות ולפעמים מגומגמות, גם לא עם דרשה ארוכה מידי.
הם לא צריכים קונטרס ארוך מידי שיסביר את האג'נדה… היא ברורה מספיק!
'דרך התורה'
ואותה אתה לא מוכר!!
אתה רק מתנצל עליה בפני אותו חילוני שעיניו דומעות בפתיחת בהיכל…

סמוטריץ מדהים
מספר אחד בכנסת הבעייתית הזאת
אני אומנם מצביע שס בתור חרדי רק כי הרב אמר ..
אבל עיניי נשואות לאיש המדהים הזה
שיהיה לו בהצלחה ב"ה

האמת השתכנעתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture