הקריצה לחרדים ומי מממן הכפשות נגדו? סמוטריץ' חושף הכול • צפו

"מי שרבותיו אומרים לו להצביע לש"ס או ליהדות התורה אני אומר לו לעשות 'ככל אשר יורוך'" אומר יו"ר הציונות הדתית בראיון ל'חדשות JDN' אך תוקף בחריפות את אגודת ישראל וטוען להוכחות שהמפלגה עומדת מאחורי קמפיין ההכפשות נגדו • הראיון המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הבהרה: מערכת 'חדשות JDN' פנתה לראשי המפלגות החרדיות – דרעי ליצמן וגפני על מנת לקיים עמם ראיון בו ייפנו לקהל הבוחרים ויענו על הנושאים העומדים על הפרק, אך אלו סרבו להתראיין. 'חדשות JDN' ישמח לראיין כל ראש מפלגה שיסכים לכך.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף בראיון ל'חדשות JDN' את אגודת ישראל וטוען שיש לו הוכחות כי המפלגה עומדת מאחורי קמפיין ההכפשות נגדו ונגד חברי מפלגתו, "הם מוציאים סרטונים לא מזוהים שמנסים להכפיש אותי ואת חברי המפלגה שלי", טען. במהלך הראיון הוא מצהיר כי לא יישב בממשלה עם ליברמן אני קורא מכאן לדרעי, גפני, ליצמן ופרוש, תודיעו עוד היום שליברמן אינו שותף לגיטימי לשום ממשלה". לדבריו, "עד עכשיו לא שמעתי אמירה חד משמעית של המפלגות החרדיות 'איתו אנחנו לא יושבים'".

לגבי הסיכוי שלא יעברו את אחוז החסימה מנסה חה"כ סמוטריץ' ללכת בין הטיפות ולנצל את הקרבה לאחוז החסימה לביטחון בהצבעה למפלגה שבטוח עוברת: "אנחנו יציבים מעל אחוז החסימה" הוא אומר אך מבהיר, "זה בהחלט באזור הסיכון ולכן מי שרוצה בממשלת ימין עם המפלגות החרדיות והליכו, חייב לעזור לנו לוודא ב"120 אחוז" שאנחנו עוברים".

אחרי שיו"ר הציונות הדתית מפרט רשימת נושאים שטרם טופלו כראוי וחשובים במיוחד לציבור החרדי ולימין בישראל, אני תוהה מדוע הפעם, אחרי שנים ארוכות שהימין בשלטון הדברים יטופלו. סמוטריץ' מסביר כי הפעם יהיה זה "ממשלת ימין על מלא" שתוכל לטפל בסוגיות הנפיצות, "לכל המפלגות שעתידות להיות בממשלת הימין יש קונצנזוס לשינוי במערכת המשפט". לדבריו, גם נתניהו רוצה בכך, וגם אם לא, הוא יהיה תלוי בשותפים שיחייבו אותו לכך. לדבריו, "גם ממשלת נתניהו אינה מושלמת אך היא עדיפה על ממשלת שמאל".

סמוטריץ' ממשיך להסביר את החשיבות בהצבעה לגוש הימין שעומד על 60-61 מנדטים וקורא "גם למתוסכלים" לצאת הפעם להצביע. "אנחנו לקחנו אחריות והתאחדנו עם בן גביר ונועם כדי שלא ילך אפילו קול אחד לאיבוד ואני מקווה שכך ינהג גם הציבור".

יו"ר הציונות הדתית מחדד את העובדה שאם חלילה מפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה, לא תהיה ממשלת ימין – חרדים, "פחות מנדט או יותר מנדט לליכוד ולמפלגות החרדיות לא ישנה באמת את המצב, אבל אם אנחנו לא עוברים אז וודאי תהיה ממשלת שמאל".

אני מציג בפני בצלאל סמוטריץ' את הדברים החמורים שאמר בשבוע שעבר חה"כ מיהדות התורה, הרב מאיר פרוש, בראיון ל'חדשות JDN' לפיהם מפלגתו רחוקה מההשקפה החרדית כשחבריה תומכים בנושאים כמו גיור צה"לי, שירות לאומי לנשים ועליה להר הבית. סמוטריץ' מבקש לחלק את הנושאים להשקפת חב"ד וכלל הציבור החרדי, "לחב"ד אני בהחלט קורא להצביע לנו", הוא אומר ומוסיף: "בהתחלה הרבי דיבר על המפלגה החרדית ביותר ואח"כ אמר להצביע לחרדים ביותר לדבר השם – לא מפלגה אלא אנשים".

סמוטריץ' ממשיך: "אני מאוד מעריך את הרב פרוש, אבל כשמדובר על המפלגה שלו, עם כל הכבוד, גפני עומד בראשה שלו, הוא הצהיר על עצמו מספר פעמים שהוא שמאל". לדבריו, המאבק לשלמות הארץ מזוהה עם הציונות הדתית כי הם נלחמים על כך לאורך השנים, "זה לא עניין של מכתב בערב בחירות". לגבי טענת פרוש כי דווקא הוא חשף את הכשלים בתוכנית טראמפ מציע סמוטריץ' לגשת למנועי החיפוש כדי לבדוק מי צודק, אך הוא היה היחיד שתקף את הכשלים בתוכנית. לדבריו, "הרב פרוש רק מדבר".

סמוטריץ' ממשיך לתקוף את המפלגה החרדית שמבקשת לקחת את הבכורה הד"לית במאבק לשלמות הארץ, העם והתורה, "אני זה שהבאתי בכנסת האחרונה את 'סעיף הנכד', (בחוק השבות. י.ב.) אבל החרדים התנגדו". סמוטריץ' ממשיך לתקוף את המפלגות החרדיות: "300 אלף אינם יהודים נכנסים לארץ מכוח הפרצה בחוק, הגשתי את הצעת החוק והם (החרדים) סרבו".

"גם בחוק גיור ממלכתי, אני פניתי לדרעי לפני חצי שנה ואמרתי לו, "אני יודע שפסק הדין כתוב כבר, יש לי מידע פנימי, לך לגנץ ולנתניהו ותילחם על זה, תגיד להם שאין ממשלה אם זה עובר, לא ועדת הכספים ולא ועדת החוקה, אבל זה לא קרה". יו"ר הציונות הדתית זועם, "הרב פרוש אומר שאנחנו לא מספיק נאמנים? עם כל הכבוד, אנחנו לא צריכים ציונים מאף אחד".

סמוטריץ' מעלה נושא נוסף שעבר בשתיקת החרדים, "מי שהעביר את הכותל הרפורמי בממשלה הקודמת היו החרדים בהסכמה בשתיקה, הרי כל מי שיודע איך זה עובד יודע שאם החרדים לא היו מסכימים זה לא היה עובר". לדבריו, רק בגלל המאבק של מפלגתו, אז בראשות אורי אריאל, המהלך נבלם.

סמוטריץ' מפנה אצבע מאשימה כלפי המפלגות החרדיות שמעלילות על חברי מפלגתו שאינם מספיק "יראי שמים", לדבריו, "מיכל ורדיגר היא אישה שהקימה מפעל אדיר של שירות לאומי, אנחנו לא מחייבים לעשות שירות, זה מגיע כאלטרנטיבה לצבא".

יו"ר הציונות הדתית פונה ישירות לפרוש ואומר: "אם אתה רוצה לעלות, תבנה הר, אל תחפור מתחת אחרים כדי להיות גבוה". הוא מתייחס לדברים כלשון הרע וכהוצאת שם רע ומדגיש כי הרבי מלובביץ' דיבר על החרדים ביותר לדבר השם, מה שלא עומד בקנה אחד עם ההתקפות מצד פרוש.

סמוטריץ' טוען כי יהדות התורה עומדת מאחורי קמפיין הרשת שתוקף את מפלגתו, "הם מוציאים סרטונים לא מזוהים שמנסים להכפיש אותי ואת חברי המפלגה שלי, אני לא עושה את זה ולא אעשה זאת". אני תוהה מאיפה המידע שאגודת ישראל מפיצה את הסרטון והוא מתחייב להציג צילומי מסך שמראים כי המפלגה החרדית עומדת מאחורי הסרטונים.

"זה כואב", אומר סמוטריץ', "איך יהודים חרדים עוברים על תרי"ג מצוות במערכת הבחירות, כאילו לשם שמים", הוא מזכיר כי "כל המצוות של לשון רע, הוצאת שם רע וארור מכה רעהו בסתר תקפות גם במערכת בחירות".

אני מזכיר לסמוטריץ' את פעילותו למען הציבור החרדי במשבר הקורונה. הוא מבהיר מיד כי אינו פונה למצביעים חרדים, "מי שרבותיו אומרים לו להצביע לש"ס או ליהדות התורה אני אומר לו לעשות "ככל אשר יורוך". לדבריו, "הפנייה שלי זה לחרדים שלא מתכוונים להצביע או שרוצים להצביע למפלגות חילוניות כמו הליכוד". עוד הוא אומר כי "מי שמכל סיבה שלא תהיה לא רוצה להצביע למפלגות חרדיות אני קורה לו להצביע לנו כשאנו נותנים לו גם מפלגה שתשמור על ערכי התורה, גם על שלימות הארץ, גם עשייה חברתית וגם דאגה לציבור החרדי".

"אני מעריך ומעריץ את הציבור החרדי, גדלתי איתו ואני מכיר את הצרכים שלו". לדבריו, "גם במשבר הקורונה אני רציתי להיות הפרויקטור לציבור החרדי – כשירדתי לביתר עילית, ולצערי אף אחד מחברי הכנסת החרדים לא היה שם, לא חשבתי על פוליטיקה או להביא קולות. עשיתי את זה כי אני מאמין בזה".

סמוטריץ' קורא ל"רפורמת עומק" במערכות אכיפת החוק וטוען כי השינוי צריך להיות בשני הצדדים, "אני מבין את העויינות של שוטר שקוראים לו 'נאצי'", אך לא יכול להיות שמח"ש ימשיך לחקור את המשטרה.

במהלך הראיון שהתקיים אתמול (ראשון) אני שואל את סמוטריץ' ברקע תקיפת החרדי בנסיעה באוטובוס מכפר חב"ד – "כי הוא הביא את הקורונה", האם הוא חושש מעליית מקרי האלימות נגד חרדים. "הדם במרקה הזה נמצא על הידיים של ליברמן. אני מצהיר שאני לא יישב בממשלה עם האיש המסוכן הזה, ואני מצפה שגם המפלגות החרדיות יצהירו כך, מה שעד עכשיו לא קרה".

"מדובר בפוליטיקאי הציני והמסוכן ביותר בפוליטיקה הישראלית", תוקף סמוטריץ', "אפס ערכים, אפס אידיאולוגיה, הכול עניינים אישיים, הכול אינטרסים אישיים – ההסתה שלו גורמת בסופו של דבר לאלימות כלפי חרדים באוטובוס". יו"ר הציונות הדתית דורש התחייבות מהמפלגות החרדיות שלא ישבו עם ליברמן: "אני קורא מכאן לדרעי, גפני, ליצמן ופרוש, תודיעו עוד היום שליברמן אינו שותף לגיטימי לשום ממשלה". לדבריו, "עד עכשיו לא שמעתי אמירה חד משמעית של המפלגות החרדיות 'איתו אנחנו לא יושבים'".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תן תשובה לענין!
במקום השני ברשימתך משובצת אשה הדוגלת בגיוס נשים – נכון או לא?
אם וכאשר יעלה חוק כזה בכנסת, כיצד תנהג מפלגתך?

גפני הודיע שלא יישב עם ליברמן

יפה מצידכם. האתר החסידי החרדי, מביא תעמולה חינמית למועמד שגדולי ישראל מאוד "נהנים" מהתמודדותו ומהנזק שהוא עושה…
כל הכבוד.
מנהל האתר החרדי בוודאי יזכה לכל הברכות האמורות בתורה

סמוטריץ התמים…
בקבוצות וואצאפ שלו שולח קישורים על כל כתבה שמתפרסמת על חברי כנסת חרדים וכותב להתחזות לחרדים ולהכפיש אותם ולכתוב בעד הציונות הדתית,
ואז הוא מתפלא שעושים לו קמפיין נגדי
יאללה הואו נהיה ידלי כאפות שלך, מותק

על מי הוא עובד ???
רק אתמול הוא הצהיר שגיורי צהר מספיקים עבורו!!!!!!! איזה חבדניק יסכים לזה ?? הם רפורמים כמעט !!!
כל החרדים מזמן הוציאו את ליברמן מחוץ לכל אופציה, סמוטריץ משקר !!

במוטריץ ב jdn זה לא אותו סמוטריץ בערוץ 7 וסרוגים !!

זהירות עובדים עלינו.
עכשיו היית באופוזיציה אדון הסמוטריץ אז יכלת להביך את הקואלציה בהצעות קנטרניות מהכיוון "החרדי" כביכול, ברגע שסמוטריץ בקואלציה הוא לא יביט לעברנו, ראו ברית האחים בממשלת הזדון שכלל את חבריו למפלגה אורי אריאל ואורית סטרוק שעדיין ברשימה.
סמוטריץ צבוע ומאחז עיניים, שמדבר בשתי פרצופים.

איך אתה יכול לאמר שהמפלגה היא בדרך התורה,
אסור מהתורה לשאה להיות בכנסת,
הרב קוק אמר שלאשה לא רק אסור להיבחר אלא גם לבחור…
מיכל אשה צדיקה? חח
אז איפה אתם??
עליה להר הבית?????
אתם לא מכים בסתר…. הצחקת אותי שועל מתוחכם

ברור שאלו שהחליטו לא להצביע ש"ס או יהדו"ת ולצערינו יש כאלו, יחזקו את הציבור החרדי בכל הצבעה לגוש הימין, כל השאר זה וויכוח סרק

למגיב שכתב פה הרבה- תגיד, כמה משלמים לך על כל התגובות פה?
לי לא משלמים כדי להגיב בעד ט'. חבל שרק כשהם מצליחים, ג' פתאום נזכרים שצריך לשמור על כל שלושת השלמויות. הציבור לא סתום. יש בעיות בט', נכון. אבל עם בן גביר ונעם בפנים, יקרו דברים שג' לא עושים ולא יעשו אם לא יקבלו זעזוע. ט' עומדת להפתיע אותם, וג' במקום להיות ידידים- נלחמים. טעות גוררת טעות.

רפאל תן תשובה נציגי דגל ושס העבירו תקנות דורסניות שיהיה אפשר לבדוק יותר מי דתיה ומי לא דתיה ונתנו את הסמכות לבדיקה על צהל שמשתמש בזה לרעה להרבה בנות ואצל החרדלים גיוס לצהל גם פסול אז מי יותר גרוע ?
מי שמסייע בגיוס לצהל בכפיה של המון בנות דתיות או מי שעוזר למי שרוצה בשירות לאומי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture