Revkin Fenton/Flash90

ח"כ טסלר: "לא ניתן להתמהמה, חייבים להקצאת משאבים הולמים לפיתוח האתר הקדוש"

בנאום שנשא בדיון האבל המיוחד במליאת הכנסת קרא ח"כ טסלר לטפל באופן מיידי בתשתיות בהר מירון. "עוד קודם שנקבל תשובות לשאלות הקשות, מי אשם, איך זה קרה ושל מי המחדל, חייבים לקבל עוד היום החלטה על הקצאת משאבים הולמים - לא רק לל"ג בעומר, אלא לכל השנה כולה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ח"כ יעקב טסלר נשא היום (שני) דברים בדיון האבל המיוחד במליאת הכנסת, וקרא לטפל באופ מיידי בתשתיות בהר מירון. "לא ניתן להתמהמה ועוד קודם שנקבל תשובות לשאלות הקשות, מי אשם, איך זה קרה ושל מי המחדל, חייבים לקבל עוד היום החלטה על הקצאת משאבים הולמים לפיתוח האתר הקדוש בו מבקרים שני מיליון איש בשנה", אמר חה"כ מיהדות התורה והוסיף: "חייבים להתאים אותו מההיבט הבטיחותי, התחבורתי, דרכי הגישה ונגישותו, לא רק לל"ג בעומר, אלא לכל השנה כולה".

"ישנם רגעים בהם המילים נעתקות", פתח טסלר את נאומו. "לילה, שהיה מלא שמחה, ריקודים ומחולות, תפילות ותחנונים לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, הפך בין רגע – ללילה של כאב, בכי ותמרורים".

"מסופר בחז"ל על התנא רבי יוחנן בן זכאי, כי בזמן שמת בנו נכנסו תלמידיו לנחמו. אמרו לו: אדם הראשון היה לו בן ומת; איוב היו לו בנים ובנות ומתו; אהרן הכהן שני בניו מתו; דוד המלך היה לו בן ומת; וכולם קיבלו עליהם תנחומין, אף אתה קבל עליך תנחומין. ענה להם רבי יוחנן בן זכאי: לא די שאני מצטער בעצמי, אתם מוסיפים לי את צערם של אחרים. נכנס רבי אליעזר בן עזריה ישב לפניו ואמר לו: אמשול לך משל, למה הדבר דומה – לאדם שהפקיד אצלו המלך פיקדון ובכל יום ויום היה בוכה וצועק ואומר, אוי לי – אימתי אצא מן הפיקדון הזה בשלום".

"אף אתה רבי, היה לך בן – קרא תורה, מקרא, נביאים וכתובים, משנה, הלכות ואגדות ונפטר מן העולם בלא חטא ויש לך לקבל עליך תנחומים, שהחזרת פקדונך שלם. אמר לו: רבי אלעזר בני, ניחמתני כדרך שבני אדם מנחמין".

"בל"ג בעומר החזיר עם ישראל ארבעים וחמישה פיקדונות יקרים, שלמים וטהורים. ההורים שהחזירו זוג פיקדונות, האבא והאימא שהחזירו את בן הישיבה הצעיר, הילדים שהחזירו את האבא. אבות, אימהות, אחים, אחיות, בנים ובנות, שהחזירו כל אחד את הפיקדון היקר להם מכל".

"תנחומי למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לנפגעים ולפצועים. כולנו נמשיך להתפלל לרפואתם ולשלומם, ללוות אותם ולסייע להם. בהזדמנות זו ברצוני לציין לשבח את אזרחי ישראל על כל חלקיה שהתלכדו סביב האסון המחריד וסייעו כל אחד בדרכו. חבל רק, שאנו יודעים להתאחד בשעת צרה".

"מי ייתן והאחדות הזו, תמשיך ותלווה אותנו, לאורך זמן. מדובר באסון האזרחי הגדול ביותר בישראל. לא ניתן להתמהמה ועוד קודם שנקבל תשובות לשאלות הקשות, מי אשם, איך זה קרה ושל מי המחדל, צריכים לקבל החלטה עוד היום על הקצאת משאבים הולמים לפיתוח האתר הקדוש בו מבקרים שני מיליון איש בשנה. חייבים להתאים אותו מההיבט הבטיחותי, התחבורתי, דרכי הגישה ונגישותו, לא רק לל"ג בעומר, אלא לכל השנה כולה".

"נסתרות דרכי אלוקים. אך אין ספק שזה גם איתות כואב משמים. אחת מקרובות המשפחה של הרוגי האסון ביקשה ממני להעלות את העובדה כי המוות הטראגי נגרם מחוסר נשימה. בואו אם כן, נקבל על עצמנו לקחת נשימה לפני כל דבר שאנו עושים. בואו ניקח נשימה לפני שאנו מדברים על מישהו, בואו ניקח נשימה לפני שאנו חורצים גורל של מישהו, בואו ניקח נשימה לפני כל מעשה שאנו עושים. ויהיה זה לזכרם".

יהי זכרם ברוך.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture