טייסת הרחפנים קיימה מחנה אימונים בדרום: "משמשת לאכיפה בים וביבשה"

טייסת הרחפנים "טייסת 11" של המשרד להגנת הסביבה קיימה מחנה אימונים ראשון מסוגו באתר הניסויים הלאומי של ישראל בירוחם. השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "הטייסת היא כלי הכרחי בהיערכות המשרד למצבי חירום ומשמשת אותנו לשליטה ולאכיפה באירועי זיהום שונים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

"טייסת 11" – טייסת הרחפנים של המשרד להגנת הסביבה, קיימה באחרונה מחנה אימונים בן יומיים באתר הניסויים הלאומי של ישראל בירוחם, שבמהלכו ביצעו המטיסים אימונים לתרחישים אפשריים המבוססים על אירועים ומבצעים שהתרחשו במהלך השנתיים האחרונות, משימות ואתגרים שאיתם מתמודד המשרד להגנת הסביבה יום יום.

באימון תורגלו המפקחים בהטסת רחפנים בזמן אמת, איסוף מידע חסוי וניהול מבצעים מורכבים ואירועי קיצון העשויים להתרחש באזורים מתועשים, על צירי תנועה ועוד.

טייסת 11, טייסת הרחפנים, הוקמה במשרד להגנת הסביבה במטרה לייעל את הליכי הפיקוח והאכיפה של המשרד. הטייסת היא כלי הכרחי בהיערכות המשרד למצבי חירום ומהווה כלי חשוב לשליטה ואכיפה באירועי זיהום או אסונות סביבתיים – ביבשה ובים. זו טייסת רחפנים ראשונה ומובילה בין כלל משרדי הממשלה, בעלת יכולות ואמצעים ייחודיים בקרב גורמי האכיפה.

בשנת 2020 ביצעה הטייסת למעלה מ-700 גיחות בכלל המחוזות ברחבי הארץ, שבמהלכן התבצע איסוף מודיעין, נצפו פירוקי גגות אסבסט, ותועדו עבירות ונוטרו מפגעים סביבתיים בכלל חלקי הארץ. טייסת 11 אף משמשת כזרוע חשאית מבצעית במהלך מבצעים של המשטרה הירוקה.

במהלך באירוע זיהום הים בזפת שהתרחש בחודש פברואר 2021, באמצעות המצלמה התרמית המותקנת על גבי הכטב"ם, ניתן לזהות אזור מזוהם. הכטב"ם מספק נקודות ציון מדויקות והצילומים שהפיק שימשו כנדבך חשוב במהלך הטיפול באירוע.

24 מפקחים וחוקרים מהמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מהיחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד ועובדי המחוזות במשרד הוסמכו על-ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) כמטיסים, והם מפעילים מגוון של כטב"מים בעלי יכולות שונות המותאמים לצרכים המיוחדים של המשרד. עד היום הושקעו בהקמתה של הטייסת במשטרה הירוקה כ-400 אלף שקל, ובשלוש השנים הקרובות יושקעו בה כ-5 מיליון שקל.

הרחפנים והכטב"מים מתעדים פעילות עבריינות בצורה יעילה, מאפשרים חשיפת מפגעים מורכבים לנגישות (בשל מגבלות מבצעיות או מתאר השטח) תוך חסכון בכוח אדם, ולמעשה מהווים מכפילי כוח משמעותי עבור חוקרי המשטרה הירוקה והמפקחים.

התיעוד שמתבצע משמש כחומר ראיות, וכן מאפשר את התפיסה של הפעילות העבריינית בזמן אמת כפי שנעשה במאות תיקי חקירה ואכיפה עד היום, שחלקם הסתיימו בפסקי דין.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פועלת מסביב לשעון כדי לשמור על בריאות הציבור והסביבה. בשנה האחרונה ראינו כמה חשובה התוספת של הטייסת לאמצעים שמפעיל המשרד במאבק נגד מגוון מפגעים סביבתיים, אתרי פסולת פיראטים, איסוף מודיעין וגם באירועי חירום כגון אירוע הזפת החמור שפקד אותנו בחודש פברואר האחרון. תקצבנו את תחום הרחפנים ב-5 מיליון שקל לשנים הקרובות מתוך הכרה בחשיבות הנושא, וכדי להמשיך לשכלל את האמצעים שאנחנו מפעילים נגד גורמי סיכון וזיהום".

default

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture