באדיבות: חדשות הערב, כאן 11

אלרגיה או קורונה? נאום השיעולים של נסראללה מעורר גל תהיות על מצבו

"נאום השיעולים", מכנים ברשת את נאומו של מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני אתמול בו איים כרגיל על ישראל, בעודו עייף וחולה • בין שלל ההשערות אודות מצבו הבריאותי: קורונה, סרטן והתקף לב • בנו ניסה להרגיע את גל הדיווחים וכתב: "תהיו רגועים"

מה קרה לחסן נסראללה? אתמול עלה לנאום תוך שהוא מאיים שוב על ישראל ומבהיר כי כל פגיעה בירושלים, הר הבית ושכונת שמעון הצדיק תוביל למלחמה אזורית.

אך את תשומת הלב בנאומו תפס העובדה שהוא השתעל פעמים רבות במהלכו, ונראה היה עייף וחולה מה שהצית גל שמועות ודיווחים בנוגע למצבו הבריאותי של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה.

גורמים במערכת הביטחון הישראלי סבורים כי לא מדובר בעניין נקודתי, בהתקף שיעולים או אלרגיה כפי שניסו תומכי חיזבאללה לתאר, שכן הם מזכירים כי גם בנאומו הקודם לפני שלושה שבועות, ניכר היה כי הוא סובל מקשיי נשימה.

מומחים לענייני לבנון לא פוסלים את האפשרות כי נסראללה נדבק בנגיף הקורונה ולא חשף זאת עד כה בציבור. רק לפני כשבועיים וחצי, הכחיש נסראללה את הדיווחים כי חלה בנגיף וטען אז כי מדובר בדלקת בקנה הנשימה, "דבר שקורה מעת לעת בשל מזג האוויר".

אמיר בוחבוט ציטט באתר וואלה! גורם ביטחוני שאמר כי נסראללה היה מחויב לנאום ביום שציין 21 שנה לנסיגה מלבנון, "אבל במקום להפגין עוצמה הוא הראה חולשה. זה לא תורם לביטחון העצמי של פעיליו". עם זאת, הדגיש הגורם כי "אם הוא לא היה נואם בגלל מצבו הרפואי, זה היה מעורר עוד יותר דאגה בקרב פעילי הארגון".

גורם ביטחוני בכיר התייחס בימים האחרונים למצבו הרפואי של נסראללה, ואמר, ספק בצחוק-ספק ברצינות, כי "למרות שיש כאלה שמאחלים לנסראללה למות, אני מאלו שחושבים שנסראללה הוא גורם מרסן בלבנון ובאזור. לראייה, הגבול השקט באופן יחסי. אנחנו למודי ניסיון מלכתם של מנהיגים ובואם של כאלה קיצוניים יותר שאנחנו לא מכירים".

במהלך השנתיים האחרונות, נפוצו מידי פעם שמועות על מצבו הבריאותי בהם טענות כי חלה במחלת הסרטן, קיבל התקפי לב או סובל ממחלות אחרות – אך נסראללה הכחיש אותם באופן קבוע.

"בלבנון אי אפשר להסתיר כלום. המדינה הזו כל כך קטנה – אם מישהו משתעל כל לבנון יודעת", אמר בעבר נסראללה שהתחייב כי יחשוף את מצבו הבריאותי אם יחלה – אך אתמול התעלם ממצבו ורק ציין שקשה לו לדבר.

בנו של מנהיג ארגון הטרור, ג'וואד נסראללה, הכחיש כי מצבו של אביו חמור בצורה כלשהי. "רק רגישות, תהיו רגועים", מסר בטוויטר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימות מהר. נשמח לסייע…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture