חיים צח / לע״מ

"כך נראית תמונת ניצחון": נתניהו הוקיר את מערכת הבריאות על ניצחון הקורונה

"הניצחון של ישראל הושג בזכות שני גורמים יסודיים: מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. הבוקר התחלנו לחסן גם בני נוער בגילאי 12-16 - זאת בשורה ענקית, זה מבטיח לנו חסינות עדר", אמר נתניהו • צפו בברכה של מנכ"ל פייזר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

טקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות ולגופים השותפים על תרומתם למאבק בנגיף הקורונה נערך הערב (ראשון) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין שאף העניקו תעודות הוקרה לגופים השותפים במאבק בנגיף.

מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא אמר בנאום מוקלט בטקס, "ישראל עשתה עבודה מדהימה ביותר בגיוס מערכת הבריאות שלה ובקיום מבצע החיסונים המוצלח ביותר בעולם. תמיד התרשמתי מהרמה הגבוהה של מערכת הבריאות הישראלית ומהאיכות הגבוהה של הצוותים הרפואיים, הרופאים והרופאות, האחים והאחיות ומומחים אחרים בישראל".

"במהלך הדיונים שלי עם ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שכנע אותי שישראל תהיה המקום האידאלי להראות לעולם מה יכול להשיג מבצע חיסונים מהיר. אך מה שישראל השיגה בסופו של דבר עלה על כל ציפיותיי. נכון להיום, 57% מכלל האוכלוסייה של ישראל חוסנה באופן מלא. בנוסף, נתונים מישראל שפורסמו לאחרונה מצביעים על כך שבמהלך 120 הימים הראשונים, תכנית החיסונים של ישראל באמצעות החיסונים שלנו מנעה כ- 159,000 מקרי הדבקה, 25,000 אשפוזים בבתי חולים ו-5,500 מתים".

בורלא הוסיף, "בעוד שיש כמובן לנקוט בזהירות בהסקת מסקנות לגבי מדינות אחרות, ממצאים אלה מראים לעולם כולו את ההשפעה שיכולה להיות למבצע חיסונים שמנוהל היטב בהפחתת סבל אנושי. ישראל צריכה להיות גאה מאוד על היותה המדינה המובילה בעולם במאבק נגד נגיף הקורונה, ופייזר גאה מאוד בתרומה שלנו להישגים שלכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, "אני מבקש לומר שאף על פי שהאורות פה מסנוורים, אני מסתכל, ואומר – כך נראית תמונת ניצחון. מאות ישראלים יושבים יחד, שמחים יחד, מחייכים יחד, עדיין עם מסכות, אבל כפי ששוחחתי עכשיו עם שר הבריאות, זה עניין של זמן קצר מאוד עד שניפטר גם מהדבר הזה".

"אני רוצה שתדעו מה קורה בעולם נכון להיום: בגרמניה יש חובה לשהות בבית רק עם המשפחה הגרעינית. בצרפת, עוצר לילי באזורים נרחבים. באיטליה, איסור מעבר בין מחוזות שונים לאורך רוב שעות היממה. בספרד, הגבלה משמעותית על קיום אירועים במרחב הציבורי וכן הלאה".

"הניצחון של ישראל, הושג בזכות הרבה מאוד דברים, אבל קודם כל בזכות שני דברים יסודיים: מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ, והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. הבאנו יותר חיסונים, באופן יחסי לאוכלוסיה, מכל מדינה אחרת, וחילקנו אותם הרבה יותר מהר מכל מדינה אחרת".

נתניהו הוסיף, "יש לנו עד כה למעלה משישה מליוני אזרחים שהם מחוסנים או מחלימים, אנחנו ממשיכים לחסן מהבוקר גם בני 12-16 – בשורה ענקית למדינת ישראל, פשוט ענקית. זה מבטיח חסינות עדר רשמית. ברגע שיהיה לנו את המספר הזה, נעבור את ה-70%. אנחנו בדרך לשם. אבל אני רוצה להגיד לכם כאן ובצדק, "לא לעולם חוסן" או לא לעולם חיסון – כי הנגיף חוזר. ולכן הזמנו עוד עשרות מיליוני חיסונים ונצטרך להתחסן בעתיד הנראה לעין, כל הזמן. כנראה פעם בשנה, אנחנו נבדוק את זה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture