מזעזע: "אמן" שרף את שם ה' לעיני ילדות דתיות – "מה היה קורה אם זה היה דגל?"

המקרה המחריד התרחש בשבוע שעבר אך פורסם היום לאחר שהנהלה המשכן לאומנויות הגיבה לביקורת על המייצג כי היא "לא ראתה שום בעיה במעשה". ח"כ אזולאי זעק לעבר חברי הממשלה: "יש יהדות אחת בשבילה נילחם ונחרף את נפשנו בכל מחיר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

חילול השם: במיצג ‏במשכן "לאמנויות" עין חרוד, שרף האמן גרגורי אבו בשם "האומנות" את שם השם המפורש, שם אלוקי ישראל. במשכן "לאומניות" המתיימר לחנך את ילדי ישראל לאומנות ביקרו ילדי גן ממלכתי דתי, במסגרת יום תרבותי.

המקרה המחריד התרחש בשבוע שעבר אך פורסם היום לאחר שהנהלה המשכן לאומנויות הגיבה לביקורת על המייצג כי היא "לא ראתה שום בעיה במעשה". ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) מחה על המיצג המזעזע של שריפת שם ה׳ המפורש רחמנא ליצלן: ״הייתי מאוד שמח אילו לא הייתה הידיעה הקשה העצובה והמעציבה והמזעזעת שאחה״צ שלחו אלי אזרחים – שבמשכן האומנויות עין חרוד הביאו מיצג של שריפת השם המפורש בר מינן".

"כה מזעזע וכולם שותקים! בא נדמיין אם חלילה היה מאן דהוא מעז לשרוף את דגל המדינה, או אם היו שורפים את ספר הקוראן או את הסידור של אחת מנשות הכותל הרפורמיות.. מיד הייתה קמה זעקה גדולה ומרה. וכאן דממת אלחוט, לא מגנים ולא מוחים.. לפחות תעשו את עצמיכם מזועזעים!!", אמר הח"כ בכאב.

ח"כ ינון אזולאי זעק אף הוא על המקרה החמור, בנאום שנשא הערב במליאת הכנסת אמר: "אני רוצה להצטרף למחאה על חילול שמו של ה' אשר נשרף ע"י האומן גרגורי אבו ב" משכן לאומנות" בעין חרוד. כשאני מסתכל על זה אני אומר עד לאן אפשר להגיע. זה מכם! זה בגללכם! בגלל ההסתה שלכם! בגלל ההסכמים שלכם. כל דבר שבקדושה התנגדתם. לא דאגה לחלשים, למסכנים, לקשישים. רק איך לפגוע ביהדות".

"יושבת פה השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג, מעירים לה על נושא השחייה בהפרדה והיא כאילו לא שומעת, אבל היא כן ידעה לקום ולומר לרב גפני כאן זה לא בית כנסת. תמר זנדברג אולי היית בבית כנסת רפורמי אולי זה המקסימום של הקודש שאת יכולה להגיע. היא לא יודעת משהו אחר. לזה היא חונכה אין לי הרבה ציפיות ממנה". ח"כ אזולאי זעק לעבר חברי הממשלה, "אבותינו מסרו את נפשם לא בשביל אלה שבאים לבנות פה יהדות חדשה. יש יהדות אחת בשבילה נילחם ונחרף את נפשנו בכל מחיר".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "אם היה מדובר במוחמד, הייתה פורצת אינתיפדה במדינת ישראל וכל העולם היה מזדעזע, אבל כשמדובר באלוקי ישראל כולם שותקים. צריכים להסיר את מיצג החרפה המזוויע הזה, לפני שתפרוץ מהומה ובנוסף, להפסיק לאלתר כל תקצוב ממשלתי למי שפוגע בקודשי ישראל וברגשותיו של העם היהודי המאמין".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לבדוק אם האמן יהודי.

ממשלת שמד שתושמד!

שם רשעים ירקב

אנשי בליעל

היא לא רואה בעיה? ואם זה היה דגל או תמונה של ביבי או כל אדם אחר היא היתה רואה בעיה? בושה וכלימה לאן הגענו עם יהודי אנחנו אין לי ספק שהנבל המרושע והטמא הזה הוא לא יהודי אבל איך נותנים גיבוי למעשה נפשע שכזה ועוד לבנות דתיות עד לאן נרד? עד לאיזה שפל? עד מתי מתי נמרוד באלוקי ישראל ובסוף הגמול משמים יגיע אבל זה יהיה כבר מאוחר תתעוררו ותחי נפשכם יהודי נמדד ביהדות שלו ולא במגן דוד על הצוואר אל תתנו להקדוש ברוך הוא להראות לנו בכח שהוא קיים כי הנבואות הם קשות ואיומות עם ישראל תתעוררו.

כל זה נעשה ימים ספורים לפני יום שבעה עשר בתמוז, היום בו שרף אפוסטמוס את התורה, ועל כך אנחנו מתענים ובוכים. אוי לנו שכך עלתה בימינו.

אם הדבר היה מתרחש באחד מסמלי המדינה החילונית איזה רעש היה בתקשורת?
אם היה מעיז לשרוף אפילו נייר מכתבי האיסלאם היו צולבים אותו בכיכר המדינה לעין כל. והכל היו מגנים ומשפילים אותו שבעים ימים ושבעים לילות.

וכשזה קורה להבדיל אלפי הבדלות עם שם המפורש, דממה מוחלטת, ולא שמענו על כך, וזה לא על סדר היום של אותם לבלרים שכירי חרב, מלחכי פינכי, אשר מכרכרים סביב חבורת ליצנים שעלו וחטפו את השלטון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture