Yonatan Sindel/Flash90

פוליטיקאים פנו לגופי כשרות להוריד השגחה מיוניליוור שטענה – "אין קשר"

"ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS", אמר שר החוץ • דגן: "לא ניכנע לאנטישמיות" • סערת החרם של ענקית הגלידות על ה'שטחים הפלסטינים הכבושים' • יוניליוור ישראל: "אין לנו כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

שר החוץ יאיר לפיד הגיב הערב (שני) להחלטת חברת הגלידות להפסיק למכור בהתיישבות היהודית בארץ ישראל ואמר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם".

"ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו צייץ באנגלית בטוויטר בתגובה להחלטת החברה: "עכשיו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות".

ח"כ משה ארבל אמר כי "החלטת יוניליוור העולמית להחרים את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולמנוע שיווק של גלידות בן אנד ג'ריס ביו"ש היא חרפה. פניתי מיד למספר גופי כשרות מהודרת בבקשה להודיע על הסרת הכשרות ממוצרי יוניליוור שמשווקים בארץ. מצופה כי כל גופי הכשרות אשר מעניקים תעודת כשרות למוצרי חברת יוניליוור לא יאפשרו לתת יד לחרם על היהודים החיים ביהודה ושומרון".

ח"כ שמחה רוטמן צייץ: "אל תפסיקו לצרוך גלידת בן אנד ג'ריז, כל זמן שבן אנד ג'ריז ישראל מחזיקה במותג. מגיע להם שאפו על ההתעקשות שלא להחרים את יהודה ושומרון".

הוא הוסיף כי "הבעלים של בן אנד ג'ריז העולמי הם חברת יוניליוור. הם הבעלים של מותגים רבים בישראל, ובהם תלמה, שטראוס, בייגל בייגל ואחרים. מי שאמור לטפל בחברה בינלאומית גדולה שמחרימה את יהודה ושומרון הם שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט, כמו גם שר האוצר אביגדור ליברמן שאמורים להשתמש בכלים שבידיהם, לרבות הוצאת חברת יוניליוור מכל המכרזים הממשלתיים עד שההחלטה הזו תיהפך".

מועצת יש"ע הגיבה להחלטת החברה: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריס' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר בתגובה כי "עדיף שבן אנד ג'ריס יתמקדו בלהכין גלידות ולא בלהטיף מוסר. ספק אם הם בכלל יודעים היכן השטחים עליהם הם מדברים נמצאים במפה. עם ישראל וההתיישבות ביו"ש שרדו דברים גרועים יותר מחרם גלידות".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב: "לא נוותר על שומרון מלכות ישראל הקדומה בשביל גלידה. גם לא על מזבח יהשע או שילה הקדומה בשביל המבורגר של מקדונלדס". דגן הוסיף: "לא ניכנע לאנטישמיות הזו, שמחלחלת גם ליהודים בארה"ב. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל והשומרון, ולכל אוהבי ישראל בעולם, להפסיק לצרוך את הגלידה שמנסה לייצר חרם על ישראל".

ראש עיריית אריאל אלי שבירו אמר כי מדובר ב"החלטה אומללה". לדבריו, "מדובר בצעד פופוליסטי וחשוך שמקורו בראיה צרה שאינה מכירה את המציאות בשטח שבה ישראלים ופלסטינים משתפים פעולה במגוון רחב של תחומים. אנו מתנגדים לחרמות ואני קורא להנהלת חברת בן אנד ג'ריס להגיע לאזור ולראות את שיתוף הפעולה הפורה ואף לטעום מגלידה ישראלית משובחת".

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג׳ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הי יאיר לפיד מה זה בכלל אנטישמיות¿????????¿!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture