ירושלים: הרחפן תיעד השקעה של כמאה מיליון ש"ח בחינוך • צפו

לקראת שנת הלימודים תשפ"ב הכריז ראש העיר משה ליאון על מהפכת החינוך בירושלים: "מיום כניסתי לתפקיד שמתי את החינוך למטרה עליונה. העירייה תמשיך לבנות גם בשנים הבאות". מנהלי הת"תים ובתי הספר: "זו תהיה שנת הלימודים המוצלחת ביותר שהייתה בירושלים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

לקראת שנת הלימודים תשפ"ב הכריז ראש העיר משה ליאון על מהפכת החינוך בירושלים, עבורה הוקצו תקציבי עתק בסכום של קרוב למאה מיליון שקלים. במסגרת התקציב נבנו מאה ועשר כיתות לימוד חדשות בחיידרים ובבתי הספר, ועוד שלושים וחמש כיתות גן לגיל הרך. כיתות הגן כולן נבנו במבנים חדשים ומרווחים, תוך מתן דגש על נוחות הילדים והגננות.

עם השלמת בניית הכיתות החדשות הודיע ראש העיר משה ליאון שלא יסתפק בכיתות הלימוד שכבר נבנו, וכי כבר בשנה הקרובה ייבנו מאה וארבעים כיתות נוספות, על מנת לעמוד בקצב ההתפתחות של הציבור החרדי בירושלים.

מלבד הכיתות החדשות, שופצו עשרות מוסדות חינוך הכוללים יותר משלוש מאות כיתות לימוד, בעלות כוללת של שלושים מיליון שקלים.

מנהלי הת"תים ובתי הספר שעקבו אחרי השיפוצים מתחילת העבודות ועד לסיומן הביעו סיפוק והערכה למהפכה המוצלחת של ראש העיר "זו עומדת להיות שנת הלימודים הטובה ביותר שהייתה בירושלים" אמרו.

על פי הנתונים, במגזר החרדי לבדו נוספו כששת אלפים ושמונה מאות ילדים לגנים, ובסך הכול ילמדו בגנים החרדיים בשנה הקרובה 17,673 ילדים בלעה"ר. בכלל מוסדות החינוך החרדי בירושלים ילמדו בשנת הלימודים תשפ"ב מספר חסר תקדים של מאה ועשרים אלף ילדים כי"ר.

ראשי אגף החינוך החרדי מפנים זרקור מיוחד לכמה שכונות בעיר בהן נבנו בתי ספר חדשים לגמרי. כמו למשל בשכונת מטרסדורף בה הוקם בית ספר בית יעקב לבנות עם 16 כיתות, ובית יעקב בית וגן שבו נבנה בית ספר עם 24 כיתות. בשכונת בית ישראל נבנה בית יעקב עם 16 כיתות, בסורוצקין 16 כיתות, ובית הספר 'ישכיל פיהו' עם 30 כיתות.

בעירייה לא הסתפקו בבניית כיתות חדשות ובשיפוץ מבנים, והשקיעו גם בריהוט ועיצוב פנים איכותי ומרווח לכלל הכיתות. מאות כיתות רוהטו בריהוט חדש ובטוח לילדים: כיסאות ושולחנות לתלמידים ולמורים, ארונות, לוחות, ציוד מנהל ועוד בהיקף תקציבי של 12 מיליון שקלים.

מנהל אגף החינוך החרדי בעיריית ירושלים הרב שמואל גרינברג ציין כי "לצד ההשקעה האדירה בפתיחת שנה"ל, בשנה הקרובה ייהנו עשרות אלפי תלמידי ותלמידות העיר משלל תכניות חינוכיות מיוחדות ומושקעות בתחומים שונים, מגיל הרך ועד לנעורים כמו חיזוק קריאה, שחיה, מעבדות מחשב, הערכות ואבחונים לקראת כניסה לישיבות ועוד. אני שמח שראש העיר מבין את חשיבות החינוך החרדי, ומאפשר לנו יד חופשית בכל מה שנוגע לבניית כיתות חדשות, לשיפוץ, ריהוט ולתכניות לימוד מעשירות ומגוונות בפיקוח הרבנים ואנשי חינוך.

"החינוך החרדי בירושלים נמצא בס"ד במהפכה של ממש בהובלתו ועידודו הישיר של ראש העיר וסגניו מחזיקי תיקי החינוך הרב ישראל קלרמן והרב אברהם בצלאל, בשנתיים האחרונות ביצענו שדרוגים והשקעות שלא נעשו במשך עשרות שנים לתלמידי העיר".

הרב ישראל קלרמן מחזיק תיק משאבי חינוך בעיריית ירושלים אמר: "זהו הישג חסר תקדים. מדובר בלא פחות ממהפכה. הסכום שראש העיר משה ליאון הקצה לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב הוא אדיר, והיחס פר תלמיד הוא משמעותי מאוד. זו אמירה דרמטית של העירייה: בירושלים החינוך הוא הערך הראשון במעלה. השקענו בכל פרט עד לרמת הפרטים הקטנים של הציוד והשולחן, החומר המשרדי והמזגנים. לא היה פרט שנעלם מעינינו כשהגשנו את התכניות. אני שמח שזכינו לברך על המוגמר".

הרב אברהם בצלאל מחזיק תיק חינוך חרדי בירך את צוות האגף לחינוך חרדי: "זכינו יחד לתת דוגמה לכל הערים בישראל, מהו חינוך ילדים, וכמה חשיבות צריך לתת לו. מירושלים תצא הבשורה. חשוב להבין שלא התחלנו להתכונן לשנת הלימודים תשפ"ב בחודש האחרון. ראש העיר הנחה את הצוותים להתכונן כבר מתחילת השנה. מה שרואים כעת, זו תוצאה של תכנית היקפית ורחבה ששורטטה כבר בראשית השנה הנוכחית, ובימים האחרונים הגיעה לסיומה המוצלח בסייעתא דשמיא".

ראש העיר משה ליאון שיזם את מהפכת החינוך ההיקפית אמר: "מיום כניסתי לתפקיד שמתי את החינוך למטרה עליונה. הוריתי להקצות עשרות מיליוני שקלים עבור פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב לחינוך החרדי בירושלים, כי אני מאמין שבחינוך טמון המפתח לערכים ולהצלחה. העירייה תמשיך לבנות בתי ספר, תלמודי תורה ומאות כיתות חדשות גם בשנים הבאות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אם רמות ב' ? בשכונות המעורבות הוא לא עושה כלום

כל מה שנוכע להבטחות הבחירות שלו, שבשל כך הצבענו לו . לא קויים
החל מקריית יובל עד גילה.

הילדה שלי הייתה חודשיים וחצי בבית השנה כי לא היה תקציב לממן סייעת רפואית
משה ליאון קודם תטפל בעובדים שלך שמקבלים משכורת בלי לעשות את הנדרש או תיתן תקציב לילדה שרוצה ללמוד בגן ולא נותנים לה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אפילו מבקר עריית ירושלים לא מגיב
לאן הגענו?????????????????????????????????..

מה עם תושבי רמות ב', קריית יובל וגילה שמחכים שנים לביתספר?
חכמה גדולה לתת כיתות לימוד בשכונות החרדיות
משה ליאון מפחד להתעמת עם התושבים החילונים בשכונות המתחרדות
משה ליאון גרוע בדיוק כמו ניר ברקת!!!!

ברמות א' לא בנו כלום. אפס. רק הבטחות.
אפילו שהשכונה חרדית כמעט לגמרי משה ליאון הכניס את התיכון החילוני תבל ולחרדים הוא לא נותן כלום. זורק להם כמה עצמות בקראוונים ישנים והעיקר שישתקו. בדיוק כמו ברקת.
הבן שלי עובר השנה מבית כנסת צפוף לקראוון עתיק והעיקר שהחילונים מתלפיות לומדים בתיכון תבל בבנין מפואר ששופץ במליונים. בושה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture