לבנון סוערת: הצעיר האמיץ השפיל את חיזבאללה שהאשים אותו בבגידה • צפו

בחיזבאללה פרסמו את שמו ותמונתו של מי שתיעד את עצירת הרכב שנשא את המשגר הרב קני ממנו נורו רקטות לעבר ישראל וגירוש פעיל הארגון בידי ההמון הזועם והפיץ אותם ברשתות החברתיות. חיזבאללה: "כמה מהמשת"פים ששירתו בעבר בצד"ל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הדרוזים בכפר שויא ממנו ביצע חיזבאללה את הירי לעבר ישראל אתמול (שישי) לכדו את אחד מפעילי חזבאללה שהיה ברכב שהוביל את המשגר הרב קני וגרשו אותו מהכפר בבושת פנים תוך קריאות לעברו, "אתם יורים מהכפר שלנו כדי שישראל תתקוף אותנו".

בהמשך הודיע צבא לבנון כי הוא עצר 4 אנשים בכפר שוויא שירו טילים לעבר ישראל ושתפס את המשגר שנעשה בו שימוש באירוע. כמו כן בהודעה נכתב שכתוצאה מירי צה"ל 10 פגזים נפלו מחוץ לכפר סדאנה ו-30 פגזים נפלו מחוץ לכפרים כפרשובא ובסטרה, מה שהוביל להתלקחות שריפות באזור.

הגירוש של אנשי חיזבאללה עורר בלבנון גל של תמיכות וגינויים במעשה. ברשתות החברתיות במדינה נכתב כי "הדרוזים של שויא אוכפים את החלטת האו"ם 1701 במקום צבא לבנון ויוניפי"ל". וסעד אל-חרירי, ראש ממשלת לבנון לשעבר, כותב בחשבון הטוויטר שלו: "שימוש בדרום לבנון לסכסוכים אזוריים מבלי להתחשב בהשלכות זה צעד שיכול לשים את לבנון כולה בתוך מלחמה של אחרים על ארצה. לבנון אינה חלק מהסכסוך הישראלי-איראני במפרץ עמאן והמדינה והכוח הבטחוני החוקי שלה הם היחידים שאמונים על משימת ההגנה על אזרחי המדינה ושמירה על הריבונות".

מנגד, עיתון אלאח'באר הלבנוני המזוהה עם חזבאללה כתב כי "בכמה מהמשת"פים ששירתו בעבר בצד"ל מילאו תפקיד מרכזי בעצירת הרכב שנשא את המשגר הרב קני ממנו נורו הרקטות". בתוך כך, בחיזבאללה פרסמו את שמו ותמונתו של מי שתיעד את האירועים והפיץ אותם ברשתות החברתיות.

מדובר ביחיא א-תימאני, צעיר דרוזי שתיעד בפייסבוק שלו את העימות בין אנשי חיזבאללה שירו לעבר ישראל לבין בני הכפר שלו שוויא. אתר חדשות בדרום לבנון כבר האשים אותו בשת"פ עם הציונים. במקביל יש גם מי שפתחו בקמפיין תמיכה בו ברשתות החברתיות.

בנאום מוקדם יותר הערב של נסראללה הוא הסביר לתושבי הכפר הדרוזי שוויא שהתעמתו עם משגרי הרקטות מדוע ארגונו החליט לירות משם ולא מהכפרים השיעיים. לדבריו, הסיבה לכך היא כדי לא לדרדר את המצב עם ישראל ולא לפגוע באזורים מאוכלסים.

"למה ירינו מהוואדי הזה?", אמר נסראללה, "אני אומר לתושבי שוויא, חסבייה ולתושבי הכפרים הלא שיעיים. אם היינו יכולים לכסות את השטח הזה באופן מדויק(ירינו קטיושה ולא טילים מדויקים) מהכפרים השיעיים שלנו ומהבתים שלנו, היינו עושים את זה כדי להגן על כל לבנון, אבל האזור הזה בפרט, הר דב שהוא אזור צבאי ואין בו אזרחים וחקלאים".

הוא הוסיף: "רצינו לשגר קטיושה. אתם יודעים את הזווית. הרקטות האלה יכולות להגיע למקומות אחרים שלא רצינו שהם יגיעו לשם. הם יכלו להגיע לאזורים מאוכלסים (בישראל). זה יכול לגרור אותנו לעימות לא מחושב. לכן, הגיאוגרפיה והפעילות הצבאית מחייבים לשגר את הרקטות מהמקומות האלה ולכן הלכנו לשם, לא בגלל שהם ליד כפרים דרוזים, נוצרים או סונים. זה מביש שמישהו מדבר בשפה הזו ומאשים אותנו בכך".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture