החיילים מתחייבים: "התחלנו במתקפה על קאבול, נשחרר את המדינה מהטליבאן"

היכן שארצות הברית של ביידן נכשלה, רוצים חלק מצבא אפגניסטן להצליח. הם מתקבצים באזור פנג'שיר ומשם הם מדווחים כי החלו במתקפה לעבר קאבול במטרה להשתלט מחדש על המדינה שלהם ולשחררה מידי הטליבאן שהשתלט עליה במהירות

בוידאו: אופנוענים עם דגלי "הברית הצפונית" בפנג'שיר

במהירות שהדהימה את העולם, הצליח הטליבאן לכבוש את אפגניסטן, כולל את עיר הבירה קאבול, בזמן שכוחות אמריקניים עדיים בתוכה ועדיין לא סיימו לפנות את כל הכוחות המערביים שהיו במדינה.

צבא אפגניסטן, שאומן במשך שנים על ידי כוחות צבא ארה"ב, פשוט נסוג ללא עבר. העובדה שראשי המדינה החליטו לברוח ולהיכנע, הביא לכך שהם לא נלחמו חזרה – אך כעת הדברים משתנים.

הכירו את מחוז פנג'שיר: עמק צר במזרח אפגניסטן בתוך רכס הרי הינדו-כוש. הגיאוגרפיה ההופכת את המחוז כולו למעין מבצר אחד גדול, הפך אותו למחוז הבטוח ביותר באפגניסטן, שלא סובל ממתקפות טרור.

באפגניסטן מדווחים כי בעמק פנג'שיר שוהה כעת סגן נשיא הממשלה שקרסה בקאבול, אמרוללה סאלח – שהכריז על עצמו כנשיא בפועל לאחר שהנשיא אשרף ראני נמלט מהמדינה. מתוך העמק, קרא סאלח: "הצטרפו להתנגדות". ואכן, רבים מחיילי צבא אפגניסטן שמתנגדים לטליבאן, כבר התקבצו במקום.

מנהיג הברית הצפונית, האיחוד הצבאי שנלחם נגד הטליבאן כאשר השתלט לפני כעשרים שנה על קאבול, אחמד שאה מסעוד, הגיע מפנג'שיר. כיום, שולט במקום בנו, אחמד מסעוד, שמקים צבא בסגנון הברית הצפונית כדי להילחם מחדש בטליבאן.

מסעוד הבן כבר כתב כי "ההתנגדות של המוג'הידין לטליבאן מתחילה עכשיו, אבל אנחנו צריכים עזרה", ועדכן כי "חיילים מהצבא האפגני הסדיר שנגעלו מהכניעה של מפקדיהם עושים את דרכם לגבעות של פנג'שיר עם הציוד שלהם".

הוא ביקש מארצות הברית לספק להם תחמושת. "ארה"ב ובעלות בריתה עזבו את שדה הקרב, אבל אמריקה עדיין יכולה להיות 'הארסנל הגדול של הדמוקרטיה', כפי שאמר פרנקלין דלאנו רוזוולט כאשר סייע לבריטניה הנצורה לפני הצטרפות ארה"ב למלחמת העולם השנייה".

מסעוד הזהיר כי הטליבאן אינו "הבעיה" של האפגנים לבדם, וכתב כי תחת שלטונו של הארגון הג'יהאדיסטי, "אפגניסטן תהפוך ללא ספק ל'גראונד זירו' של הטרור האיסלאמיסטי הקיצוני". הוא הבטיח כי "לא משנה מה יקרה, לוחמי המוג'הידין שלי יגנו על פנג'שיר כמעוז האחרון של חופש אפגני. המורל שלנו לא נפגע. אנחנו יודעים מהניסיון מה מחכה לנו".

אדם הנמצא בקאבול אמר באנונימיות ל'דבר' כי "אנחנו נשחרר את המדינה שלנו. המנהיגים שלנו החלו במתקפה לכיוון קאבול, והצבא שלנו יביס את הטליבאן". הוא עדכן כי "כוחותיו של אחמד מסעוד מתקדמים במהירות לעבר קאבול, וכבשו כבר כמה נקודות אסטרטגיות בדרך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נסיון נחמד אך חסר סיכוי
היתרון המרכזי של הטאליבן זה שרוב העם רוצה בשלטונו אי אפשר לכפות על אנשים שלטון שהם לא רוצים בו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture