צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ההבטחה של בנט, המחווה של ביידן והתגובה האיראנית • מאחורי הפסגה

הנשיא האמריקני הכריז על כוונתו לצרף את ישראל לרשימת המדינות שאזרחיהן יקבלו פטור מאשרת שהייה בארה"ב • רה"מ הבהיר לנשיא כי בניגוד לקודמו הוא מעוניין לפתור מחלוקות בהידברות ולא בעימותים תקשורתיים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר פגישתו עם לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן ביום שישי האחרון כי למרות שהוא מתנגד לחזרה אמריקנית להסכם הגרעין, אין בכוונתו לנהל קמפיין פומבי נגד מהלכי הממשל בנושא כפי שעשה קודמו בתפקיד בנימין נתניהו, כך פורסם הערב (מוצ"ש) ב'וואלה'.

לפי הדיווח של ברק רביד שהתבסס על שני גורמים אמריקנים שעודכנו בפרטי הפגישה, בנט העביר את המסר הזה גם בפגישותיו עם שר החוץ אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ביום רביעי. הם סיפרו שראש הממשלה הישראלי אמר שהוא מאמין שהידברות בין ישראל לארצות הברית תביא לתוצאות טובות יותר. הגורמים מסרו כי בבית הלבן העריכו מאוד את ההבטחה של בנט בנושא ואת נכונותו לנהל את הדיונים בנושא האיראני בשיח אינטימי.

בליכוד תקפו בחריפות את ההבטחה של בנט ואמרו כי "בשביל תמונה בבית הלבן בנט התקפל לחלוטין מול ביידן ופגע בביטחון ישראל כשהתחייב שלא להילחם פומבית נגד חזרת איראן להסכם הגרעין". בהודעה שפרסמה המפלגה הוסיפו כי "זו החלטה מסוכנת שמשלבת חוסר ניסיון, חוסר אחריות וחוסר מנהיגות. איראן דוהרת לפצצה והממשלה החלשה בישראל הוכיחה שהיא לא מתכוונת להילחם נגדה".

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר באיראן הגיב להצהרה של נשיא ארה"ב לפיה "ישנן אופציות אחרות מלבד דיפלומטיה מול טהרן", וטען כי היא מהווה "איום לא-חוקי שמבסס את זכותה של הרפובליקה האיסלאמית להגיב". למרות הדברים הוא לא פירט כיצד בדיוק תגיב מדינתו.

"ההדגשה על השימוש ב'אופציות אחרות' נגד איראן מהווה איום לא-חוקי כלפי מדינה אחרת, ומבססת את זכותה של איראן להגיב", צייץ בטוויטר עלי שמחאני, שמכהן כמזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי במשטר האייתוללות. שמחאני כתב את הדברים באנגלית, ופרסם גם ציוץ זהה בעברית.

נושא נוסף בו מתגאים במשלחת הישראלית זו הצהרתו של נשיא ארצות הברית במהלך הפגישה עם בנט כי בכוונתו לצרף את מדינת ישראל לרשימת המדינות שאזרחיהן יקבלו פטור מאשרת שהייה בארה"ב. גורם מדיני ציין לחיוב אמש את העובדה שביידן עשה את מה שהמשלחת הישראלית קיוותה כדי ליצור הבקעה בהשגת פטור מוויזות לארה"ב, כאשר הצהיר בקולו על המהלך. הגורם אמר כי בהצהרה שלו, ביידן למעשה אמר לפקידים האמריקנים "לכו תעשו" והביע אופטימיות מכך.

"זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל שני הצדדים מתחילים לעבוד כדי שזה יקרה", אמר גורם מדיני בכיר ל'וויינט'. "בסוף כדי להבקיע צריך הנחיה נשיאותית, שהנשיא ביידן יגידו לאנשיו: לכו תעשו מה שצריך כדי שישראל תצטרף". בנט הודיע כי מי שיקדם את המהלך מצד ישראל תהיה שרת הפנים איילת שקד ומי שיהיה אמון על כך בארה"ב זהו המזכיר להגנת המולדת.

השגריר הישראלי גלעד ארדן, שהוביל את המהלך להכנסת ישראל לתוכנית הפטור טען שהפקידים שבמשך שנים "תקעו" את הסוגיה, נשאר לאחר הפגישה של בנט וביידן והציג לנשיא את החשיבות של הנושא לישראלים. הוא הסביר לנשיא כי המהלך יזכה לתמיכה דו-מפלגתית וימחיש את הברית בין המדינות.

להודעה יש לא מעט משמעויות, שמשפיעות בעיקר על ענף התיירות והתעופה. עד כה, ישראלים היו צריכים להנפיק ויזה כדי להיכנס לארצות הברית. התשלום עבור הוויזה היה כ-150 דולרים, ההמתנה הייתה ארוכה והיו רבים שסורבו ובכך בעצם נקבע כי לא יוכלו להיכנס למדינה. כעת, בעקבות ההחלטה, יוכלו כל הישראלים להיכנס לארצות הברית ללא צורך באישור מיוחד. מדובר ביעד המוביל בטיסות של ישראלים בתקופה שקדמה לקורונה אך גם מאז פרוץ המגפה. כעת, בעקבות ההחלטה, המספרים צפויים לעלות עוד יותר וישראלים רבים שלא יכלו לבקר במדינה עד כה, יורשו לעשות זאת.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שישתנה זה שעכשיו כל הערבים יעברו לשם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture