"אחת הסופות החזקות": הוריקן אידה היכה בדרום ארה"ב • צפו

בעקבות הסערה, יותר ממיליון תושבים בניו אורלינס, העיר המאוכלסת ביותר בלואיזיאנה, נותרו ללא חשמל • מושל לואיזיאנה הזהיר: "אחת הסופות החזקות ביותר בתקופה המודרנית" • ביידן הכריז על מדינת לואיזיאנה כאזור מוכה אסון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

סופת ההוריקן "אידה" המשיכה הלילה (בין ראשון לשני) להכות בדרום ארצות הברית עם רוחות של כ-240 קמ"ש. העיר ניו אורלינס כולה ופרבריה נותקו מחשמל, מה שהוביל למעל מיליון בני אדם במדינות מיסיסיפי ולואיזיאנה שנאלצו לשרוד את הסופה ללא חשמל בעקבות נזקי הסופה.

הוריקן "אידה" פגע הלילה בחופי לואיזיאנה שבארצות הברית, 16 שנים בדיוק אחרי הוריקן "קתרינה". הסערה פגעה במדינה בעוצמה 4, ורק אחרי כמה שעות נחלשה לדרגה 1. בארה"ב מדווחים כי הסערה גרמה לגשמים שהצטברו לכמה מטרים של מים, ובסרטונים שהופצו, ממצלמות האבטחה, ניתן לראות את ההצפות.

גגות וסככות של בניינים התעופפו ברוחות ורחובות הוצפו, סוכנות הידיעות רויטרס מסרה לפנות בוקר כי אדם נהרג בעקבות התמוטטות עץ. הסופה "איידה" נחשבת לחמישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב והנשיא ג'ו ביידן הכריז על המדינה כאזור אסון והורה על הענקת סיוע פדרלי נוסף עבור האזורים שנפגעו על ידי ההוריקן.

נשיא ארה"ב הוסיף אמש כי ההוריקן "מסכן חיים וצפוי להותיר אחריו נזק אדיר". לדבריו, "הממשל נערך למצב הגרוע ביותר. ייקחו שבועות עד שנחזיר את החשמל לחלק מהמקומות אחרי ההוריקן".


‏הוריקן אידה מעיף גג של בית חולים בלואיזיאנה.

הבוקר ירדה הסופה מדרגה 4 לדרגה 2 ורשות מזג האוויר האמריקנית מסרה כי הסופה תוגדר בשעות הקרבות הוריקן על אף שהרוחות נחלשו ל-105 קמ"ש. מוקד הסופה נמצא מרחק 65 ק"מ צפונית-מערבית לניו-אורלינס.

היא הכתה במדינת לואיזיאנה בדיוק בתאריך שבו הכה הוריקן קתרינה, לפני 16 שנה, וצפויה להגיע גם למדינת מיסיסיפי. שעות לאחר שהכתה בחופי לואיזיאנה, היא נחלשה להוריקן בדרגה 2, עם רוחות של כ-175 קמ"ש.

מושל לואיזיאנה, ג'ון בל-אדוארדס, אמר כי "זה הולך להיות יותר חזק ממה שאנחנו רואים בדרך כלל. למען האמת, אם הייתי צריך לשרטט את המסלול הגרוע ביותר של הוריקן בלואיזיאנה, זה יהיה מאוד מאוד קרוב למה שאנחנו רואים". מושל לואיזיאנה הוסיף, "הסופה פשוט עצומה. אפשר לראות גגות עפים ממבנים בכל מיני מקומות. זו אחת הסופות החזקות בתקופה המודרנית".

כתוצאה מהרוחות החזקות התעופפו סככות וגגות מבנים באוויר וסירות התנתקו ממעגנים. בנהר המיסיסיפי, דיווחו מהנדסים של צבא ארה"ב על "זרם שלילי", כלומר, היפוך בכיוון הזרימה בחלק מקטעי הנהר, כתוצאה מהרוחות החזקות.

בניגוד לסופות קודמות, הפעם לא הכריזו על פינוי חובה של כל האזרחים בשל פרק הזמן הקצר, שלושה ימים בלבד, מאז התעצמות הסופה ועד שהיא פגעה בחופי לואיזינה. הסופה "איידה" התחזקה במהירות שיא ולא הותירה זמן להיערך אליה ולפנות תושבים. היא החלה בתור סופה טרופית בים הקריבי לפני שלושה ימים, והתחזקה תוך ימים ספורים להוריקן. גורמים רשמיים בארה"ב הסבירו כי לא היו יכולים לארגן פינוי חובה כולל של תושבי ניו אורלינס.

כך ראו את 'אידה' מהחלל • קרדיט: סוכנות החלל האירופית

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture