דוברות המשטרה

מ'ידיעת הזהב' עד ללכידת המחבלים: המפכ"ל חשף מאחורי הקלעים • צפו

"פעילות בג'נין, בעיקר בחודשים האחרונים היו מלוות בירי לעבר כוחותינו אך זה לא הרתיע אותנו מלפעול", אמר המפכ"ל ללוחמי היחידה המיוחדת • מפקד משמר הגבול: "ידעתם לשים את היד על המחבלים הנמלטים מבלי שאף אחד יפגע"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

12 שעות לאחר שעצרו את המחבלים, הגיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ליחידת הימ"מ מלווה במפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ונפגש עם הלוחמים שהביאו לתפיסתם בג'נין:

בדבריו אמר המפכ"ל ללוחמים: "שבועיים גדושים בפעילות מבצעית הגיעו הלילה לסיומם עם המעצר של 2 המחבלים בג'נין. 12 שעות אחרי שיצאתם מג'נין עם המחבלים בידכם היה חשוב לי להגיע לכאן, לימ"מ, להסתכל לכם בעיניים ולהודות לכם בשמי ובשם אזרחי ישראל".

"הפעילות הלילה היא תוצאה ישירה של שיתוף פעולה שלא היה כדוגמתו בין כל ארגוני הביטחון, משטרה, שב"כ, שפה באמת צריך להצדיע להם על הפעילות לכל אורך הדרך, גם במקצועיות, גם בנחישות, גם ביכולות ופה בהחלט צריך להעלות את זה על נס, גם לצה"ל עם המעטפת, הסיוע והפיקוד על המבצע אתמול בלילה ולשב"ס שהצטרפו עם כוחות לחיפושים, כך שכל ארגון מביא את הערך המוסף שלו למערכה כשהשילוב הוא המנצח".

המפכ"ל שיתף, "כבר מספר ימים שאנו מחזיקים בהערכה שהמחבלים נמצאים באזור ג'נין והלילה הגיעה מהשב"כ מה שאנו מכנים "ידיעת הזהב" והיא זו שהובילה למקום המחבוא של המחבלים. נערכנו לתרחיש הקיצוני ביותר של התנגדות אלימה למעצר. פעילות בג'נין, בעיקר בחודשים האחרונים היו מלוות בירי לעבר כוחותינו אך זה לא הרתיע אותנו מלפעול ולשמחתנו הפעולה המהירה והממוקדת שלכם הביאה לכך שכל המחבלים בידנו ואין נפגעים לכוחותינו".

"תחילתו של האירוע במחוז צפון של המשטרה עם קבלת הדיווח למוקד 100 בליל הבריחה ורגישותה של המוקדנית לצד תגובתו המהירה של סגן מפקד תחנת בית שאן, דרך פעילות המשטרה שהביאה למעצרם של 4 המחבלים בנצרת ובאום אל גאנם ועד הפעילות הלילה בעומק שטחי יהודה ושומרון אותה אתם הובלתם יחד עם שותפינו במערכת הביטחון".

לדבריו, "ישנו קו מחבר בין כל האירועים הללו – שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים שבשבועיים האחרונים בילו בשטח יותר מאשר בביתם, שוטרים ולוחמים שפעלו מתוך תחושת שליחות לאומית גם כשפעלנו באפלה ללא קצה חוט וגם כאשר התמונה הלכה והתבהרה. פעלנו שעות ארוכות וימים שלמים של חיפושים שהסתיימו הלילה בהצלחה".

"ראוי לציון הוא שיתוף הפעולה האזרחי לו זכינו, שיתוף פעולה והיענות אזרחית לצד סובלנות והבנה של הציבור לכוחות הרבים שפעלו בשטח ובמחסומים הפרוסים. כל מילה טובה שנאמרה לשוטרים בשטח חיזקה אותנו ואת המטרה לשמה אנו פועלים וזה הזמן לומר על כך תודה".

שבתאי המשיך, "הפעילות הלילה היא אחת מתוך מאות פעילויות אותן אתם, לוחמי הימ"מ מבצעים במהלך השנה לסיכול טרור ומעצר מחבלים וזו הזדמנות טובה של אזרחי ישראל להיחשף לאחת מהן. הוכחתם שוב את יכולותיכם המקצועיות ואת נחישותכם הבלתי נגמרת. אני מתכוון לפעול לכך שהימ"מ תזכה להכרה לה היא ראויה ברמה הלאומית ואני מקווה שבקרוב נביא בשורות בנושא".

"השבועיים האחרונים חשפו לציבור את משטרת ישראל האמיתית, משטרה שפועלת מסביב לשעון, משטרה שרואה לנגד עינייה את שלום הציבור וביטחונו, משטרה שמורכבת מאנשים שמקדישים את חייהם למען המדינה ואזרחיה, משטרה שאני גאה לעמוד בראשה. בהזדמנות הזו אני מבקש לאחל לכם ולכל אזרחי ישראל חג סוכות שמח".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בדבריו: "לוחמי היחידה המיוחדת של משמר הגבול פועלים בגזרות הכי מסוכנות ומורכבות, הלילה פעלם בצורה שקטה, חכמה ומקצועיות ובזכות הניסיון שלכם ידעתם לשים את היד על המחבלים הנמלטים מבלי שאף אחד יפגע".

"בפעילויות שלכם אתם נותנים הלכה למעשה את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל, שהיו בשבועיים האחרונים קצת במתח – נתתם להם את הביטחון ואת הידיעה שהם יכולים לישון בשקט בלילות, יש מי ששומר עליהם".

"אני רוצה לציין גם את כוחות המעטפת של פלוגת מג"ב הפועלת בעיירה ג'נין שבזכותם יכלתם לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר. שיתופי הפעולה שלנו, שילוב הזרועות יחד עם השב"כ וצה"ל הביאו להצלחה המבצעית".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture