הותר לפרסום: קצין צה"ל ולוחם מיחידה מיוחדת נפצעו הלילה במבצע בשומרון

שני הלוחמים סובלים מפגיעות ירי בפלג גופם העליון. עם הגעתם לבית החולים, הועברו השניים לחדר ההלם, שם הם טופלו על ידי צוותים רבים לייצוב מצבם. לאחר מכן הם הוכנסו לחדרי ניתוח ולאחר שנותחו הועבר למחלקת טיפול נמרץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הותר לפרסום: קצין ולוחם צה"ל נפצעו הלילה (ראשון) באורח קשה במהלך התקלות עם מחבל כחלק ממבצע בכפר בורקין ופשיטות למעצר מחבלים השייכים לתשתית צבאית של החמאס שתכננה לבצע פעילות טרור. מדובר צה"ל נמסר כי "נסיבות האירוע יתוחקרו כחלק מתחקור המבצע. הפצועים פונו מוסק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעות נמסרו למשפחותיהם".

שני הלוחמים סובלים מפגיעות ירי בפלג גופם העליון. עם הגעתם לבית החולים, הועברו השניים לחדר ההלם, שם הם טופלו על ידי צוותים רבים לייצוב מצבם. לאחר מכן הם הוכנסו לחדרי ניתוח ולאחר שנותחו הועבר למחלקת טיפול נמרץ. מבית החולים נמסר כי מצבם של הלוחמים מוגדר קשה ויציב ובני משפחותיהם שהגיעו לרמב"ם קיבלו עדכון על מצבם.

‏ד"ר האני באחוס, מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם, על מצבם של 2 החיילים הפצועים: "שני הפצועים במצב קשה ולא יציב עם פציעות חודרות, בוצעו מספר ניתוחים לייצב את מצבם. צפויים ניתוחים נוספים. לא נשקפת סכנה לחייהם, על אף שמדובר בפציעות מורכבות וקשות".

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב התייחס הבוקר לאירועי הלילה ביהודה ושומרון והסביר כי "במהלך הלילה התרחשו 5 אירועים שונים. הלילה לפני השעה חצות יחידת דובדבן יצאו למבצע ללכידת מחבל חמוש בעיר ג'נין, המחבל נעצר ללא חילופי אש. לאחר חצות, יצאו לארבעה מבצעים שונים, שניים מהם באזור ג'נין ושניים באזור כפר דאן, גם שם מדובר בכוח של יחידת דובדבן. לפנות בוקר, מחבל נוסף נהרג בהמשך לחילופי האש, באזור ברוקין. האירוע הבא קורה באזור קבטייה, כוח של הימ"מ ומג"ב עוצר מחבל חמוש ללא נפגעים. האירוע האחרון קורה בבידו קטאנה , לא רחוק מהר הדר, שלושה מחבלים חמושים הרוגים, ללא נפגעים לכוחותינו".

על האירוע בו נפצעו החיילים אמר: "במהלך קרב יריות בברוקין, שני לוחמים שלנו נפצעו קשה , קצין ולוחם ביחידת דובדבן. הם מפונים במסוק לבית החולים רמב"ם. במהלך הקרב מחבל פצוע בידינו, המחבל נתפס עם נשקו". הוא עדכן כי "מפקד הלילה הזה הוא מפקד אוגדת איו"ש. המבצע הוא מבצע משותף לשב"כ, ימ"ס וכוחות נוספים'".

לדבריו, "מדובר בארבעה מחבלים הרוגים הלילה, או חמישה. אני עוד לא יודע בוודאות". עוד הוסיף: "מפני שמדובר בחמאס, בניגוד לאירועים לפני שבוע שנעצרו המחבלים הנמלטים ושם היה מדובר בג'יהאד האיסלאמי, זאת תשתית פחע"ית שאנחנו יושבים עליה כבר הרבה זמן", סיפר.

לגבי החשש מירי רקטות אמר: "תמיד יש צפי כזה. אני חושב שגם הפעם זה בהחלט אפשרי, בגלל שמדובר בתשתית חמאס והרוגים של חמאס, אומנם באיו"ש. לנו יש כוונה להפריד בין איו"ש לעזה ולחמאס יש כוונה לעשות את הקישור בין המקומות".

ארבעה מחבלים, שלושה מחמאס ואחד מהג'יהאד האסלאמי נהרגו הלילה  בחילופי אש עם כוחות הביטחון בפעולות באזור ג'נין נגד תשתית חמאס, שאחריה מנהל צה"ל מעקב כבר כמה חודשים. שלושה מהם שנהרגו בכפר בידו שליד רמאללה הוגדרו במערכת הביטחון: "פצצה מתקתקת". בסך הכול נעצרו ארבעה מבוקשים.

המחבל שנהרג בתקרית בכפר הפלסטיני ברוקין הוא אוסאמה סבח (22) שמשתייך לג'יהאד האיסלאמי. מקור ביטחוני פלסטיני אישר כי אחד המחבלים שנהרגו בכפר בית ענאן הוא פעיל חמאס אחמד זהראן מהכפר בידו. שני מחבלי חמאס נוספים שנהרגו בבית ענאן הם האסיר המשוחרר מחמוד חמידאן וזכריא בדואן.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אשר עושה כעת את דרכו לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, עודכן בפרטי ההתרחשויות שאירעו הלילה ביהודה ושומרון. "כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון כנגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי. החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא", מסר.

שר הביטחון, בני גנץ: "‏צה"ל פעל הלילה ביחד עם השב"כ וכוחות מיוחדים של מג"ב, מול חוליית טרור של ארגון חמאס ומנע הוצאה לפועל של פיגועים. אני מבקש לאחל רפואה שלמה לשני הפצועים מהמבצע ולחזק את משפחותיהם. נמשיך לפעול מול הטרור בכל מקום שינסה להרים את ראשו, ובכל זירה, בכדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מחזק את חיילי צה"ל שפעלו הלילה וסיכלו תשתית של חמאס. הטרור מרים ראש ולכן מדינת ישראל חייבת לפעול ביד קשה יותר ביהודה ושומרון ההופכת עם הזמן לשטחי הפקר. לצערינו ידי חיילי צה"ל כבולות נגד הרוצים לכלותינו ובפעולות מסוג זה מספר המחבלים היה צריך להיות גדול יותר".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) בתגובה לפציעתם הקשה של שני הלוחמים: "כשבנט נכנע לחמאס -יש פצועים בשטח. כשבנט שולח את גנץ להתרפס בפני אבו מאזן – יש פצועים בשטח. כשבנט ממריא לאו"ם, "בלי בריסטולים", אבל עם רוח רופסת – יש פצועים בשטח. בנט, תתעורר. טול אחריות ותתפטר. מתפללת שולחת את איחוליי להחלמתם המהירה של הפצועים".

משפחתו של הלוחם שנפצע הלילה בהיתקלות עם מחבלים: ‏״בבקשה להתפלל לרפואת בננו ישי שמעון בן סיגל שנפצע במהלך פעילות מבצעית. כרגע בחדר ניתוח. בשורות טובות״ .

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture