שִׁירַיִם מסכם את הנייעס השבועי: החדירה למעוז הגוראי והריקוד החריג של האדמו"ר

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמורי"ם שנצפו בנתב"ג והחתונה שנערכה בווינה וגררה רכבת אווירית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

שבוע כזה עמוס לא היה ל'שיריים' כבר תקופה ארוכה. במשך כל ימות השבוע הוא תיזז מחתונה לחתונה ומאירוע לאירוע. מפאת עומס הנסיעות, דבר שגוזל ממנו זמן רב, בעקבות האיסור להשתמש בפלאפון בשעת הנהיגה, הוא החליט בצעד תקדימי להביא נהג אישי שינהג לו ממקום למקום. חבריו של 'שיריים' ששמעו על הדבר התפעלו מ"ניצול הזמן" שלו ובירכו אותו שהוא ינצל את הזמן ככה גם ללימוד התורה. 'שיריים' מחזיק אצבעות לעצמו ומקווה מאוד להשקיע קצת יותר בלימוד.

החתונה שהפכה לשיחת השבוע הייתה חתונת הנגיד לבית שפירא שנערכה בווינה עם גדולי הזמר מישראל, ובהם: אמן הרגש מוטי שטיינמץ אשר ריגש את הקהל במעמד החופה עד דמעות. 'שיריים' שהגיע אף הוא ברכבת האווירית מנתב"ג ראה שם את כל המי ומי בראשות האדמו"ר מדושינסקיא שהגיע במיוחד ממאה שערים לווינה הרחוקה.


אפרופו האדמו"ר מדושינסקיא, יממה לאחר מכן הוא נצפה כאחד האדם ממש כשהוא יושב ומאזין לשיעור דף היומי שנמסר מידי בוקר בבית הכנסת המקומי לתושבי המקום. 'שיריים' לא יכל שלא להתפעל מהפשטות והנציח את הרגעים הנדירים הללו.

לבקשת רבים 'שיריים' מצרף פה אף טעימה קטנה מהחתונה היוקרתית שהפכה לשיחת היום בברנז'ה החרדית.


ומווינה הרחוקה לבני ברק הסואנת. מי שחיתן השבוע את בן זקוניו היה חנוך זיייברט סגן ראש עיריית בני ברק. לחתונה הגיעו רבנים ואדמורי"ם תושבי העיר אשר הוקירו טובה לאיש שפועל ללא לאות למען עולם החסידות בעיר. מי שנצפה בריקוד סוער עם זייברט היה האדמו"ר מויז'ניץ והרה"צ רבי שלמה צבי אלתר בנו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א ועוד שורה של אדמורי"ם ורבנים.



גולת הכותרת של השבוע האחרון היה המעמד ההיסטורי שנערך בחסידות גור במהלכו נבחנו כ-200 אברכים הבקיאים בש"ס ובשולחן ערוך. 'שיריים' שהצליח לחדור למקום חש שלא בנוח שעה שהוא היה ה"ליטוואק" היחיד בין אלפי החסידים, הוא נרגע דקות לאחר מכן שעה שהוא הבחין בחברי המועצת הליטאית הגר"י זילברשטיין ומרן הגרב"מ אזרחי שהגיעו לבחון את האברכים.


במהלך הכינוס ההיסטורי ראה 'שיריים' את שני העסקנים הגוראים הנמרצים הפועלים יומם ולילה למען כבוד החסידות הרב ישראל שטול והרב אברהם זילברשטיין מחוייכים מתמיד כשהם צופים במבחן הפומבי שנערך לעשרות אברכי החסידות הבקיאים בש"ס ובשולחן ערוך.

'שיריים' שישב במקום מכובד מאוד באולם הענק ניסה לגשת לבימת המזרח בכדי להתברך מהאדמו"ר אך ללא הצלחה. כשהוא יצא מהמעמד התבקש 'שיריים' לסכם את האירוע אך ההתרגשות שאחזה בו מנעה ממנו לדבר. לדבריו "דבר כזה עוד לא ראיתי. מאות אברכים שפשוט בקיאים בש"ס כולו. זה משהו חסר תקדים".

'שיריים' אך עשה גיחה קצרה לנתב"ג שם הוא ראה את כ"ק האדמו"ר מבוסטון שליט"א בדרכו ליעד עלום כשהוא מסדר את אריזותיו כאחד האדם ממש. 'שיריים' שנמצא בכל מקום לא הצליח לתעד את הרבי מפאת רמת הטעינה הנמוכה שנותרה במכשירו, מי שעשה בעבורו את העבודה היה איש עדכוני חב"ד, חיים שאול נוישטט.

מי שעוד הגיע לנתב"ג היה האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט אשר עשה את דרכו לארצות הברית לרגל שמחת החתונה בחסידות. מי שעמד בסמיכות לרבי ותיעד היה הצלם הגדול מכולם שוקי לרר אשר המריא לעוד ייעד על פני הגלובוס.

האדמו"ר ממעזיבוז' שהמריא גם הוא לארצות הברית נקלט בעין העדשה של 'שיריים' כשהוא משוחח בלימוד עם הרב יצחק שרייבר מרבני ישיבת "אורחות תורה". לתמיהתו של 'שיריים' הוברר לו כי הרבי ממריא למעמד הכנסת ספר התורה שנערכת לאכסנייתו הקבועה במואנסי שבארצות הברית.

ענק החזנות ישראל אדלר אשר ריגש את הרבבות בגראמ'ן יוצר דופן במעמד חסידי גור בבניני האומה נצפה קודם לכן כשהוא מרגש את המשתתפים בשמחת השבע ברכות שערך כ"ק האדמו"ר מגור לבן רופאו האישי. התיעוד לפניכם.

בין שלל האירועים שהיו במהלך השבוע האחרון 'שיריים'הגיע גם לכפר חב"ד בכדי להשתתף בשמחת החתונה לבנו של המשפיע הרב עידו וובר-ארליך. 'שיריים' הופתע לראות את האדמו"ר ממחנובקא שליט"א כשהוא רוקד כפי שלא נראה מעולם.


'שיריים' אף השתתף בשמחת החתונה לבנו של ראש לשכת הפוסקים בביתר הרב עובדיה הומינר. במהלך החתונה נישא על כתפיי אחד המשתתפים יחד עם בנו לקול תשואות מאות המשתתפים שהגיעו לאחל מזל טוב לאב החתן הפועל למען הפצת ההלכה בצורה מעוררת השתאות.

את חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף ראה 'שיריים' כשהוא שקוע בעומק ההלכה במהלך נסיעתו לארגנטינה לחיזוק קהילות החרדים במקום.

את רבה של העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר שליט"א ראה 'שיריים' כשהוא מתפלפל בלימוד עם אחד מתלמידי החכמים בעיר זאת לאחר שהוא החלים בחסדי שמים מנגיף הקורונה.

הסערה הגדולה בישיבת "בית מדרש גבוה" בליקווד עם התפטרותו המפתיעה של מנהל הישיבה הרב אהרון קוטלר גרמה ל'שיריים' לתפוס את המטוס הקרוב ולהמריא לארצות הברית בכדי לבדוק את המאחורי הקלעים של הפרישה הדרמטית. עם הגיעו לליקווד הוא ראה את האדמו"ר מקרלין משתתף במעמד הנחת אבן הפינה לבניין תלמוד התורה של החסידות שיוקם במקום.

שמחה גדולה נערכה היום במלון אריסטוקרט בבני ברק, היה זה שמחת הברית לבנו הנולד במזל טוב לאיש השיווק של עיתון "שחרית" הרב חיים שטראוס. 'שיריים' שכבר היה בדרך למקום האירוע נבצר ממנו ברגע האחרון להשתתף בו, אך שליח 'שיריים' תיעד את אבי הרך הנימול נצפה מחוייך מתמיד עם איש העסקים הר"ר עמרם וייספש מבעלי העיתון, העורך הראשי של העיתון ומיודעינו משכבר הימים שמואל קרמרסקי.

רגע לפני סיום 'שיריים' משגר ברכת הצלחה לרבבות קוראיו מעולם הישיבות שהתחילו בראש חודש את "זמן חורף", הוא אף מחזיק להם אצבעות בעיקר בשל הזמן הארוך שמקבל חודש נוסף בעקבות השנה המעוברת. אפרילכע'ן שבת יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture