דובר צה"ל

הגדול והמתקדם ביותר עד כה: תרגיל Blue Flag הבינלאומי יוצא לדרך

השנה ייקחו חלק בתרגיל ארה"ב, גרמניה, איטליה, בריטניה, צרפת, הודו ויוון. במהלך התרגיל, יתאמנו המשתתפים בתרחישי קרבות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, יתרגלו התמודדות עם איום טק"א מתקדם וכן מתארי לחימה בשטח אויב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

התרגיל הבינלאומי "Blue Flag" ייפתח ביום ראשון הקרוב בבסיס חיל האוויר עובדה בדרום. התרגיל, יימשך עד ליום חמישי בו ישתתפו נציגיהם של חילות אוויר משבע מדינות ברחבי העולם.

תרגיל ה – "Blue Flag" הנוכחי הוא התרגיל הגדול ביותר והמתקדם ביותר עד כה. מטרת התרגיל הינה חיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי והבינלאומי, למידה והעמקה על שילוב מטוסי דור 5 ודור 4 במתאר מבצעי מאתגר, בדגש על חיזוק והעצמת היכולות המבצעיות של חילות האוויר. התרגיל מעניק הזדמנות לביצוע טיסה טקטית משותפת מול מגוון רחב של איומים בשילוב טכנולוגיה מתקדמת.

במהלך התרגיל, יתאמנו המשתתפים בתרחישי קרבות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, יתרגלו התמודדות עם איום טק"א (טילי קרקע-אוויר) מתקדם וכן מתארי לחימה בשטח אויב.

השנה ייקחו חלק בתרגיל ארה"ב, גרמניה, איטליה, בריטניה, צרפת, הודו ויוון. התרגיל השנה כולל כמה תקדימים: פריסה ראשונה של טייסת קרב בריטית בארץ מאז קום המדינה, פריסה ראשונה של טייסת קרב הודית המפעילה את מטוסי המיראז', וכן פריסה ראשונה של טייסת קרב צרפתית המפעילה את מטוסי הרפאל.

ביומו הראשון של התרגיל יתקיים מטס "כנפי ההיסטוריה", מטס משותף בשמי ירושלים מעל משכן כנסת ישראל בקריית הממשלה. את המטס יובילו מפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף עמיקם נורקין, שיטוס במטוס הבז (F15) בליווי מטוס האדיר (F35) ומפקד חיל האוויר הגרמני, Lt. General Ingo Gerhartz, שיטוס במטוס היורופייטר שקיבל את השם "Star Eagle" ונצבע במיוחד בצבעי דגל ישראל ודגל גרמניה לרגל התרגיל.

המטס מבטא את השותפות והקשר החזק בין החילות והמדינות, וכן את המחויבות להמשך שיתוף הפעולה גם בעתיד. מטס זה הינו המשך למטס המשותף שבוצע בגרמניה מעל מחנה הריכוז "דכאו" באוגוסט 2020.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "אנו חיים בסביבה מורכבת ביותר, בה האיומים על מדינת ישראל מכיוון עזה, לבנון, סוריה ואיראן, הולכים ומתגברים. לקיום תרגיל בינלאומי במציאות הנוכחית, תוך המשך הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה בכל הגזרות, קיימת חשיבות אסטרטגית עליונה ולו השפעה רבה על חיל האוויר, צה"ל ומדינת ישראל. התרגיל הינו נקודת שיא בשל היקף המדינות המשתתפות, איכות האימון והטכנולוגיה המתקדמת והוא מבטא את השותפות והקשר החזק בין חילות האוויר של המדינות ומהווה קרקע פוריה לשיתוף פעולה אזורי ובינלאומי".

שעות המטס:
המטס המשותף של מפקדי חילות האוויר הישראלי והגרמני יעבור מעל הכנסת ביום א׳, בשעה 15:35 ויסתיים במלחה בשעה 15:45. בנוסף, ביום א׳ יתקיים אימון תרגילי נוסף שיכלול מעבר מטוסי קרב בגובה נמוך בעיר תל אביב באיזור השעה 16:45 ובירושלים בשעות 16:30-17:00.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture