OceanX

תיעוד נדיר, חלקית: מהו הדיונון הענק שנצפה ליד ספינה טרופה? צפו

האם החוקרים הצליחו לתעד, לראשונה אחרי 5 שנים, דיונון ענק ליד ספינה טרופה בים סוף? הם חשבו שכן, אבל אז מתברר כי הם אכן תיעדו דיונון ענק בגודל אדם, אבל לא בדיוק מהדגם הנדיר אותו התרגשו לגלות, לפני שהאמת התגלתה

דיונונים, הם סדרת בעלי חיים ימיים חסרי חוליות. חלקם הפכו לאגדות בקרב יורדי הים בימי הביניים בשל העובדה שהם נצפו רק לעיתים רחוקות. עד כדי כך, היו ימאים שהסבירו אוניות שנטרפו ללא סיבה הגיונית במתקפה של דיונון ענק.

הדיונון ענק, נחשב לאורך שנים לאגדה אורבנית עד שתועד לראשונה לפני 5 שנים. בתקופה האחרונה, חשבו צוות חוקרים אמריקאי הכולל ביולוגיים ימיים המכונים OceanX, בראשו הביולוגית מאטי רודריג, כי הצליחו לשחזר את התיעוד הנדיר.

חברי הצוות חוקרים את הנעשה במצולות ים סוף, שם מצאו את הספינה הטרופה "פלה" שטבעה ב-2011 כשהייתה בדרכה לנמל המצרי, נואיבה. לצד הספינה הם הבחינו ביצור ענק ומסתורי דמוי דיונון הנראה גדול מאדם.

הם התרגשו מאוד, מיהרו לפרסם את הסרטון, ואחד מחברי הצוות שכבר הספיק להתראיין אמר כי "לעולם לא אשכח את מה שראיתי שם. בזמן שאנחנו מסתכלים על חרטום הספינה, לפתע היצור המאסיבי הזה נראה לעין, הסתכל על הצוללת הרובוטית וסלסל את כל גופו סביב החרטום".

אך אז התברר כי אומנם מדובר בדיונון נדיר, אך לא הדיונון שהם חיפשו. ד"ר מייקל וקיונה קבע שלא מדובר בדיונן ענק אלא בדיונון רחף גב סגול שאורכו בדרך כלל מגיע ל-60 ס"מ. אכן מדובר באחד מהדיונונים הגדולים שקיימים, אך הוא אינו הדיונון הענק הנדיר לו הם ציפו. מאכזב? חלקית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture