דוברות הכנסת - דני שם טוב

"מדיניות החוץ בנזיד עדשים": הטור מ'שחרית' על במת הכנסת • צפו

"העובדה שמי שאמור לעשות לו 'בייביסיטר' הוא בנט, לא ממש מרגיעה": ח"כ אבוטבול הקריא את הטור של שמואל קרמרסקי שהתייחס בין היתר להדלפת ההקלטות של השרה שקד, בעת שהיא משמשת כשרה תורנית ונאלצת להאזין לנאומים

במסגרת הפליבסטר המתמשך הלילה בכנסת הקריא ח"כ משה אבוטבול מש"ס את הטור של עורך 'שחרית' ופרשן 'חדשות JDN' שמואל קרמרסקי שפורסם בעיתון לפני מספר ימים. הטור, שהתייחס בין היתר להדלפת ההקלטות של שרת הפנים איילת שקד, הושמע באולם מליאת הכנסת בעת ששקד משמשת כשרה תורנית ונאלצת להאזין לכלל הנואמים.

הטור:

עוד ערב חלף, ואיתו באו עוד הדלפות לוהטות מסיעת ימינה. למען האמת, ה"הערכות" של בנט ושקד שלפיד לא יהפוך לראש הממשלה דווקא אמורות לעודד את ראש הממשלה החליפי, אם ללמוד מניסיון העבר – כששקד ובנט אומרים משהו, קורה ההיפך.

אולי שלפיד ישכנע אותם להבטיח לו שלא יהיה ראש ממשלה ולא להסתפק רק בהערכות, אם הוא ממש רוצה להיות בטוח, שידרוש מבנט לחתום על כך בשידור חי.

זה היה משעשע אם זה לא היה מפחיד. לצד הציטוט העסיסי של בנט, נחשפו אמש גם ה"פיגועים המדיניים" של לפיד בשבתו כשר החוץ.  עם כניסתו לתפקיד פיזר הדיפלומט חסר הניסיון והנרגש אמירות לכל עבר, ללא שהקדיש שניה למה שהוא אומר, וכנראה גם לא טרח להתייעץ עם הגורמים המקצועיים בעניין.

שר החוץ נכנס ללשכה ורצה לשדר לכל העולם – תם עידן נתניהו. לא עוד פאשיסט ימני קיצוני, אני לפיד, איש המרכז, הנאור, אני חבר שלכם, כמוכם. בשביל להתקבל בחיבוק באיחוד האירופי הצהיר שהוא בעד שתי מדיניות, בשביל להתחבב על הפרוגרסיבים טען שאנטישמיות זה כמו שנאת שחורים, ועוד ועוד.

ואז כשהתקשר אליו מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ודרש ממנו להתחייב למדינות "אין הפתעות", אז לפיד כמו ילד מערבי טוב ענה כן, ואז כשהוא ביקש להקים קונסוליה לפלסטינים בבירת ישראל הוא רק ביקש ממנו שזה יקרה אחרי התקציב (לפיד אולי לא מבין במדיניות, אבל בפוליטיקה הוא מבין), ואז כששר החוץ הירדני ביקש ממנו להכניס קוראן ירדני של המשפחה ההאשמית למסגד אל-אקצא – הוא שוב הנהן בהסכמה, בלי שכנראה טרח להבין את השאלה.

וזו רק התמצית שאנחנו יודעים, מפחיד לחשוב על כך שהאיש הזה מסתובב בעולם ומייצג את מדינת ישראל. העובדה שמי שאמור לעשות לו "בייביסיטר" הוא נפתלי בנט, לא ממש מרגיעה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture