'לא תודה': הח"כים החרדים דוחים את המענק של עבאס

Yonatan Sindel/Flash90

'לא תודה': הח"כים החרדים דוחים את המענק של עבאס

יו"ר רע"ם ביקש להקצות 100 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים של מפלגתו לטובת המגזר החרדי, "יש לנו ברית מוחלשים עם החברה החרדית", אמר. אולם חברי הכנסת החרדים דחו את ההצעה: "אם הממשלה חושבת שמגיע לנו שתתן"

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, פנה אמש (שני) לגורמים בממשלה וביקש להקצות 100 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים של מפלגתו לטובת המגזר החרדי. כך פורסם ב'כאן חדשות', עבאס אמר לגורמים בממשלה: "יש לנו ברית מוחלשים עם החברה החרדית". אולם חברי הכנסת החרדים דחו את ההצעה.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר הבוקר ב'רשת ב': "אני מודה למנסור עבאס, שמח שהנאום שלי השפיע עליו אבל אנחנו לא רוצים ממנו כסף. אם הממשלה חושבת שמגיע לנו שתתן".

חבר הכנסת יעקב אשר דחה כבר אתמול את ההצעה ואמר בנאום במליאת הכנסת לעבאס "לא תודה", לדבריו, "היום נפל דבר בישראל. ביום הזה חברי 'ימינה' צריכים לשים את המסכה לא רק על הפה והאף, אלא על כל הפנים. אם היום בשעות הערב יוצא יו"ר רע"מ שותפכם בממשלה ואומר שנכמרו רחמיו לראות מה אתם עושים לאחיכם היהודים, אלה עם הכיפות והפאות, והוא מוציא הודעה לעיתונות כמו פילנתרופ ומצהיר שהוא רוצה 'לתרום' לחרדים 100 מיליון שקל מהכספים הקואליציוניים שלו".

אשר תקף: "איך זה שעבאס מרגיש מה שאתם לא מרגישים במשך ארבעת החודשים האלה, שדורסים ילדים ואימהות עובדות רק בגלל הפאות וכיסוי הראש שלהם, והנה דווקא מנסור צריך להיות זה שמבקש לדאוג להם?".

"אז קודם כל אני אומר לו 'לא תודה'. אבל אם הוא רוצה לתרום לאיזו עמותה, אני חושב להציע לו במקום עמותת 'סיוע 48' שאני לא יודע מה זה בדיוק, שייתן את זה לקופת העיר, הם גם מטפלים באלמנות ויתומים אבל הם מטפלים בחרדים, וגם בכאלה שלא צריכים להזדקק לתואר יתומים ואלמנות כדי שהממשלה תסתכל עליהם".

גם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ התייחס למחווה של יו"ר רע"מ ותקף: "אני קורא לאחיי במגזר החרדי, אל תתפתו, כשעבאס מציע לתת לכם 100 מיליון שקל זה עוד שלב באידאולוגיה האיסלאמית שלו. משחקת לו השעה בגלל כמה יצורים חסרי חוליות,(ימינה) אנשים קטנים שאני בז להם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture