Yonatan Sindel/Flash90

כמה רוע: סגן השר לועג פומבית למשגיחי הכשרות שיאבדו את פרנסתם

דאגה לאנשים שיאבדו את עבודתם? יאיר גולן מציג: הצביעות • אם אתה שומר תורה ומצוות שיאבד את פרנסתו כדי לקדם אג'נדה אנטי-דתית, אפשר לזלזל בך פומבית • במליאת הכנסת, הזדעק מרגי: "נראה גם מחנות חינוך, כמו בסין"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ממשלת בנט-לפיד מציגה: הצביעות. אם אתם שומרי תורה ומצוות שהולכים לאבד את מקור הפרנסה שלכם כחלק ממאמץ להעביר את רפורמת הכשרות ולקדם אג'נדה אנטי-דתית, אין צורך לדאוג לכם ואפשר אפילו לזלזל בכם פומבית.

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן התייחס בחשבון הטוויטר שלו לעובדה שאלפי משגיחי כשרות הולכים לאבד את עבודתם בשל הרפורמה המתוכננת, ולא רק שלא הצהיר כי ימלא את חובתו וידאג להם, אלא הוא אף זלזל בהם בחוסר טעם.

"שמעתי ש-4000 משגיחי כשרות מודאגים לפרנסתם", כתב גולן, "אני מציע שיעשו הסבה מקצועית לפקחי בטיחות באתרי בניה. גם פרנסה וגם הצלת חיי אדם. אין יותר קידוש השם מזה".

רק לפני חודש, כאשר היו אמורים לפטר פחות מעשירית העובדים, גולן חשב אחרת לגמרי. כך הוא צייץ אז בטוויטר: "300 מפוטרים מסודהסטרים – שלוש מאות. שלוש מאות משפחות שיאבדו את מקור פרנסתן. נדרש מאמץ ממשלתי מיידי לצמצום הפגיעה ולמציאת תעסוקה חליפית. זו משימה מרכזית שלנו במשרד הכלכלה כבר ממחר בבוקר".

כמובן, שאי אפשר בלי לערוך השוואה לסערה הגדולה שהובילו אנשים שכיום נמצאים בכנסת ובממשלה, ביניהם איווט ליברמן ויאיר לפיד סביב פיטורי העובדים במפעל פניציה, אחרי שנטען כי הסיבה לקריסת המפעל הייתה סירוב של יהודים חרדים לצרוך מוצרים של מקום הרומס את קדושת השבת.

הלעג של יאיר גולן לעובדים שיאבדו את עבודתם, עלה במליאת הכנסת על ידי ח"כ מאיר פרוש שתהה: "מה זה חברי כנסת? עושים נורבגי? יוצאים החוצה מחליפים מישהו אחר?".

מי שניהל את מליאת הכנסת, היה סגן היו"ר ח"כ יעקב מרגי שהגיב: "אם מחנכים אותך מה לשתות ואיך לאכול ואיפה הילדים יהיו, אז מותר לו גם להגיד לך במה לעבוד ואח"כ כנראה גם מחנות חינוך, כמו בסין".

פרוש הוסיף ואמר, "אנחנו מאוד דבקים בגישה של דורון, תפילה ואם אין ברירה – מלחמה".

ח"כ עמיחי שיקלי הגיב לציוץ וכתב: "אני באמת ובתמים בוש ונכלם שאדם כמוך מכהן בכנסת ישראל שאדם כמוך היה סגן רמטכ"ל, מאיפה הבאתם אתה וזהבה את כל השנאה הזו".

מטה מאבק המשגיחים ברפורמת הכשרות בתגובה לציוץ הזלזול של ח"כ יאיר גולם נגד המשגיחים: "המסר של מתן כהנא הופנם אצל כל חברי הקואליציה: ממרומי הפנסיה התקציבית שלו, ח"כ יאיר גולן לועג לאלפי עובדים מסורים במשכורת מינימום".

"רק בקואליציה שבה חברים מתן כהנא מחד ויוליה מלינובסקי מאידך, יכול אדם כמו יאיר גולן לצייץ בעזות מצח רפש על 4000 משגיחי הכשרות החרדים לגורלם התעסוקתי בעקבות רפורמת הכשרות. הרוח אותה הובילו כהנא ומלינובסקי, היא רוח של זלזול בקודשי ישראל ובזכויות עובדים, רוח של דורסנות המתעלמת לחלוטין מזעקת העובדים המסורים שמבקשים להבטיח את המשך העסקתם".

"בזכות הפנסיה התקציבית השמנה שלו, סגן שר הכלכלה התעוור למצוקתם של האזרחים הפשוטים, והוא מעז ללעוג לאלפי משפחות שעומדות לאבד את מטה לחמם. במקום בו אדם שנלחם במשגיחי הכשרות וברבנות הראשית יכול להיות השר הממונה על ענייני הדת, גם אדם שמזלזל בעובדים מסורים יכול להיות סגן שר הכלכלה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק גזען חושב שרק גוי יכול להיות אנטישמי !
המציאות מראה שיש המוני לא-גויים ( על פי הלאום של האמא שלהם) שהם כן אנטישמים.

כאשר אתה תתפגר גם אנחנו ניתן לך הכבוד הראוי לך.

"שפת אמת תיכון לעד, עד ארגיע לשון שקר". השקר לא ירגע עד שנצוף ברפש שלו ואז כל אחד יגיע לבירור של אמת פנימית וישאל את עצמו: "האם באמת בשביל כל הרוע הזה ניברא העולם?" – ואז רק אז תתגלה האמת. צריך הרבה כח עכשיו להחזיק מעמד ולסבול את השקר שולט בכל פינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture