Gili Yaari/Flash90

גנץ: "אני מחליף את הפלאפון שלי כל חודשיים כתוצאה מהתקפות שמאל" • צפו

שר הביטחון: "אני באופן אישי, יכול להעיד שעשבים שוטים קיימים בכל קצוות החברה הישראלית. את אותם האיומים שקיבלתי כשעלה הרעיון להיתמך על ידי הרשימה המשותפת לפני כשנתיים, קיבלתי גם לאחר הקמת הממשלה הקודמת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

צפו בדברי גנץ. צילום: ועידת "הארץ"

שר הביטחון בני גנץ, נאם הבוקר (שלישי) בוועידת הדמוקרטיה של 'הארץ' בשיתוף מכון זולת לשוויון וזכויות אדם, והקרן החדשה לישראל ובאופן מפתיע בחר לבקר דווקא את ההסתה משמאל: "משמעות הביטוי 'הממלכה קודמת למלוכה', היא גם לקבל את כללי המשחק. לכבד את היריב. לא לשסות אדם ברעהו למען מטרות פוליטיות או אישיות".

"האווירה הרעילה במדינה אינה מתקבלת על הדעת, והיא נובעת קודם כל מאי קבלת כללי המשחק והפעולה הדמוקרטיים. ההסתה לכאורה מכוונת למנהיגים, אך היא מסוכנת אף יותר כאשר היא מחלחלת לשטח. לאחרונה נתקלתי בהשוואות בין ימינו אנו לתקופה שטרם רצח רבין. אני מבקש להזכיר כאן דווקא את רצח אמיל גרינצויג, מרימון שהושלך לעברו בהפגנה".

"אנחנו, מנהיגי הציבור, לצערי מאובטחים. כשאני שומע את ההתלהמות, ואת הדה-לגיטימציה שמגיעה מלמעלה למטה – אני חושש בעיקר לחיי האזרחים ברחוב, לחברות וחברי הכנסת או ראשי עמותות שאינם מאובטחים, לסתם אנשים ששייכים לאיזשהו זרם שמישהו חושב שנכון לתקוף אותו, לסתם רגעים בהם אדם לא מבין את המעבר מגבולות הוויכוח לסכנת המעשה. זה חייב להיעצר. כולנו חייבים להפנים שההקשה על המקלדת, עלולה להיות חצי הדרך ללחיצה על ההדק".

"כאן, אני מבקש להוסיף משהו בנימה אישית. רוב אנשי הימין בישראל, אינם אלימים ואינם מסיתים, וכך גם רוב אנשי השמאל. אך אני באופן אישי, יכול להעיד שעשבים שוטים קיימים בכל קצוות החברה הישראלית. את אותם האיומים שקיבלתי כשעלה הרעיון להיתמך על ידי הרשימה המשותפת לפני כשנתיים, קיבלתי גם לאחר הקמת הממשלה הקודמת".

"בעוד שבסיבוב הראשון – חברי הכנסת לא יכלו להיכנס לבתי הכנסת, וילדיהם פחדו להגיע לבתי הספר. כעבור כמה שבועות, עם הקמת ממשלת נתניהו, אנשים לא יכלו להיכנס למוסדות, ואני התחלתי לקבל איומים על חיי מהצד השני, והוגדרתי כאישיות מאוימת ברמה גבוהה על ידי שירותי הביטחון. אני אומר לכם בסוגריים, אני מחליף את הפלאפון שלי כל חודשיים ובכאב אני אומר, שזה כתוצאה מהתקפות שמאל ולא כתוצאה מפניות ימין. אני אומר את זה בכאב גדול".

"מהמקום הזה אני אומר, שלנו, כממשלה שיש בה ימין ושמאל, ישנה אחריות על כל החברה הישראלית, ימין, שמאל, כאלה שבחרו בנו, כאלה שלא בחרו בנו וכמנהג בתי הכנסת כאלו שבחיים לא יבחרו בנו. יש לנו אחריות לדאוג לכולם. אחריות יש גם לאופוזיציה, וגם לראש האופוזיציה. מי שלא מממש אותה, מועל בתפקידו. אין כאן שאלה של אמונה במקרה זה או אחר – יש כאן תופעה שהיא אמת, שכל מי שמחזיק בטלפון נייד רואה, שכל מי שנכח בהפגנה שמע, שכל מי שמחובר לישראליות חש בה".

עוד אמר שר הביטחון, כי "ישנה עלייה בפשיעה הלאומנית, וגם במעצרים ובפעולות של מערכת הביטחון בנושא. על פי הנתונים שבידי, בשנה האחרונה כמעט הכפלנו את כמות כתבי האישום מול פשיעה לאומנית, ובימים הקרובים בכוונתי לקיים דיון מקיף של כלל הגופים הרלבנטיים, ולהנחות על סדרה של פעולות נוספות להגברת האכיפה, שילוב טוב יותר בין הגופים, והתמודדות כוללת עם התופעה שהגיעה גם לפגיעה בחיילי צה"ל עצמם. לא תהיה סובלנות לטרור ופורענות, משום צד".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture