שִׁירַיִם של מוצאי שבת: הרבי שכבש את ארה"ב והריקוד שריגש את היתומים

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שהתענג על הניגון העתיק והשמחה הגדולה במעונו של "שיריים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

את המדור הפופולרי במגזר החרדי פותח ׳שיריים׳ עם הבשורה המרנינה על הולדת בנו בליל שישי שעבר, מה שגרם לכך שהוא לא יכל היה לכתוב את המדור המיוחד, שיריים מודה בראש ובראשונה לבורא עולם על רוב רחמיו וחסדיו שעשה עמו.

לשאלת רבים מעמד ברית המילה נערכה בערב שבת קודש האחרון בשעות הבוקר בעיר התורה מודיעין עילית בהשתתפות חבריו הקרובים, שיריים אף מודה לאלפי ברכות המזל טוב ששוגרו אליו במהלך השבוע האחרון על ידי כל המי ומי. בשמחות אצלכם בלב שמח בעזרת השם.

ומכאן לנייעס שעשו את השבוע החולף. גולת הכותרת הייתה מסעו של כ״ק האדמו״ר מסאדיגורה לארצות הברית שם נערך מעמד הכנסת ספר תורה לבית המדרש של החסידות בליקווד. קודם לכן נצפה הרבי כשהוא משוחח דקות ארוכות במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי מלכיאל קוטלר שליט״א.

האדמו"ר מרימנוב נצפה כשהוא מוזיל דמעות כמים על ציון זקנו הרה"ק רבי צבי הירש מרימנוב ביום ההילולא, זאת בזמן שהקהל שר את הניגון המיוחד של בעל ההילולא המוכר בעולם כניגון ״אהבה רבה״ שמשוררים בחסידות סאטמאר.

היסטוריה של ממש נרשמה במהלך השבוע החולף כאשר טרקטורים הגיעו להרוס את כיכר בעלזא המיתולוגי בקריית החסידות בירושלים. שיריים יודע לומר כי מדובר בכיכר היסטורי אשר שימש את האדמו״ר למעמדי חופות צאצאיו שנערכו בהשתתפות רבבות במהלך השנים. בחסידות בעלזא סיכמו ואמרו כי זה ממש בבחינת ״תם עידן״.

כ״ק האדמו״ר מבאבוב נצפה במהלך השבוע האחרון כשהוא רוקד ממושכות עם שני ילדים יתומים המשתייכים לחסידות. שיריים שצפה בסרטון עשרות פעמים התרגש לראות כיצד הרבי דואג להם כילדיו ממש ורוקד עמם באהבה אבהית.


מעמד אדיר והיסטורי נערך במהלך השבוע האחרון. מדובר היה במעמד של "ש"ס אידן" שנערך בבני ברק בראשות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א והאדמו"ר מצאנז שליט"א באודיטוריום העירוני בעיר. במהלך המעמד נשא האדמו״ר דברים נלהבים בעניין לימוד התורה.

ובנו של כ״ק האדמו״ר מצאנז שמונה לפני שבועיים בלבד לשמש כאב״ד החסידות בארצות הברית המריא השבוע למקום וזאת בכדי לעקוב מקרוב אחר התפתחות קהילת החסידות. במהלך ביקורו נערך מעמד מיוחד בהשתתפותו בשכונת ויליאמסבורג, שיריים כמובן מגיש תיעוד מהמעמד.

גאב״ד מאקאווא המריא השבוע לציוני צדיקים באירופה, בין היתר הוא הגיע לציונו של הרה״ק רבי ישעי׳ מקרעסטיר, שיריים שנבצר ממנו להגיע למקום מפאת השמחה הגדולה מגיש תיעוד מהמסע שנערך מיד לאחר ההצלחה הכבירה של המצי׳נג שנערך בחצר הקודש.

עוד קודם לכן בשיאו של קמפיין גיוס ההמונים לטובת חצר הקודש ראה שיריים כיצד נכדיו של גאב״ד מאקאווא שהם גם נכדיו של כ״ק האדמו״ר מבעלזא נרתמו למשימה בעצמם ועמדו במרכז החסידות בירושלים בכדי לגייס כסף לטובת מוסדותיו של הסבא החשוב.

מי שעוד המריא לארצות הברית היה הרבי מויזניץ שהגיע למקום לכבוד שמחת נישואי נכדו בחצר הקודש סקווירא. עוד קודם לכן נצפה הרבי כשהוא מתענג על ניגון עתיק יומין בבית אחד מחסידיו בברוקלין שבניו יורק.


רגע לפני סיום שיריים מאחל לרבבות קוראיו בארץ ובעולם שיהיה שבוע טוב ומבורך מלא בעושר, אושר ושמחות עד בלי די.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תסלח לי שאני מעלה את זה… ואני מקווה שתעלו את זה…
אבל בארה"ב היה עוד אירוע גדול מאוד עם אדם גדול מאוד הרה"ג ר' שאול אלתר היה שם וסיקרו אותו כולם שם בהרחבה למה בארץ אין סיקור?!
מצופה מאתר מכובד כמוכם להיות נוטרלי ולסקר גם אירועים מסוג זה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture