צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מסכמים: 6 פצועים כתוצאה מיידוי אבנים בנטיעות בנגב • צפו

לאחר יום נפיץ במיוחד, במשטרה מסכמים את פעילותם בכפר אל-אטראש שבנגב. 16 חשודים ביידוי אבנים נעצרו. לאחר לחצים מצד רע''מ ומנסור עבאס הופסקו פעילות הנטיעה במקום, עד להגעה "להסדרה" באמצעות משא ומתן


צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מסכמים היום (רביעי) את פעילותם סמוך ליישוב מולדה שבנגב. בשלושת הימים האחרונים פעלה המשטרה לאבטח את עובדי קק"ל, הקרן הקיימת לישראל, שנטעו שתילים של עצים באזור לרגל ט"ו בשבט.

"לוחמי יחידת יואב ולוחמי מג"ב של משטרת ישראל, איבטחו במהלך היום את פעילות הקרן הקיימת לישראל באזור מולדה שבדרום" נמסר מדוברות המשטרה. לטענת המשטרה, במהלך הפעילות נעצרו 16 חשודים ביידוי אבנים לעבר השוטרים והפרת הסדר והם הועברו לחקירה.

בנוסף נפצעו 5 שוטרים באורח קל, 4 מהם נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ושוחררו בסיום. עוד אחד נפצע באורח קל, והוא פקח הסיירת הירוקה. "משטרת ישראל רואה בחומרה את אירועי הפרת סדר ונסיונות למנוע ולפגוע בפעילות חוקית של גורמים שונים ותפעל למצות את הדין עם פורעי החוק" נמסר.

הנטיעות כזכור התבצעו צמוד לכפר הבדואי אל-אטראש, דבר שעצבן את אותם בדואים שהגיבו באלימות רבה כנגד פעילות הנטיעה. העימות הגיע עד לקואליציה, שם איימה מפלגת רע"מ כי היא לא תצביע יותר עם הקואליציה במליאת הכנסת על חוקים שהיא מעונינת לקדם – עד שהנטיעות ייפסקו.

לאחר לחצים רבים שהפעילו ברע"מ והיו"ר ח"כ מנסור עבאס, הגיעו הצדדים להסכמות על הפסקת פעילות הנטיעות במקום. את הפשרה הוביל שר הרווחה מאיר כהן, שממונה גם על רשות הבדואים. מסביבתו מסרו כי הפעילות הופסקה לצורך "משא ומתן מואץ כדי להגיע להסדרה".

צילום- דוברות המשטרה

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture