צילום: משרד הביטחון הרוסי

בלארוס: האקרים תקפו רכבות כדי לשבש את תנועת הכוחות הרוסיים • צפו בתרגיל הרוסי

רוסיה החלה בימים האחרונים לשלוח כוחות צבא לתוך בלארוס בטענה שהיא מקיימת שם תרגיל, אולם במערב חוששים כי בפועל מתכנן פוטין לפלוש לאוקראינה מתוך בלארוס. נשיא ארה"ב עם מנהיגי אירופה וטען: "יש תמימות דעים מוחלטת".


תרגיל של צבא רוסיה היום. צילום: משרד הביטחון הרוסי

הכוננות מחשש לפלישה של רוסיה לאוקראינה ולפרוץ מלחמה נמשכת היום (שלישי) במזרח אירופה. בתוך כך, ארגון האקרים בלארוסים הודיע כי ביצע מתקפת סייבר על חברת הרכבות הלאומית של בלארוס בניסיון לפגוע בתנועת הרכבות שמביאה את הכוחות הרוסיים לתוך המדינה.

שליחת הכוחות לבלארוס מגיעה כשבגבול רוסיה אוקראינה ישנם יותר ממאה אלף חיילים רוסיים. רוסיה החלה בימים האחרונים לשלוח כוחות צבא לתוך בלארוס בטענה שהיא ומשטרו של הרודן אלכסנדר לוקשנקו נערכים לקיים שם תרגיל, אולם, במערב חוששים כי בפועל מתכנן פוטין לפלוש לאוקראינה מתוך בלארוס.

קבוצת ההאקרים שפרסמה את ההודעה על התקיפה של המערכות בבלארוס מכנה את עצמה "לוחמי הסייבר הפרטיזנים הבלארוסים". לדברי חברי הקבוצה, הם הצפינו כמה שרתים, מאגרי מידע ותחנות, והצליחו לשבש את מכירת הכרטיסים.

הקבוצה מסרה כי ההתקפה בוצעה אתמול, וכי כעת היא עמלה על תיקון התקלות שגרמה – משום שהיא אינה רוצה לפגוע בשגרת יומם של נוסעים תמימים. חברת הרכבות הבלארוסית הממשלתית הודיעה אתמול כי "אתר האינטרנט שלה אינו נגיש לציבור וכי מכירת הכרטיסים נעצרה מסיבות טכניות".

דוברת ארגון ההאקרים יוליאנה שמטובץ, הפועלת מניו יורק, טענה כי במתקפה נפגעו בעיקר רכבות משא: "אנחנו מקווים שהכוחות הרוסיים נפגעו, אבל אנחנו עדיין לא יודעים זאת בוודאות".

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען הלילה בתום ועידה וירטואלית עם מנהיגי אירופה, כי בין המנהיגים יש "תמימות דעים מוחלטת" באשר לתגובה לרוסיה. בישיבה השתתפו מנהיגי צרפת, גרמניה, איטליה, פולין והאיחוד האירופי, וכן מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג.

בתום הפגישה ביידן איים שוב על רוסיה ב"סנקציות חריפות וחסרות תקדים אם תעז לפלוש לאוקראינה", וטען כי הוועידה הייתה "מאוד, מאוד, מאוד טובה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture